8 martie 2013

 

Stii ce iti lipseste atunci cand ai toate competentele profesionale, dar nu si aprecierea celor din jurul tau? Raspunsul este cat se poate de simplu: IMAGINEA. Adica nu stii sa te vinzi.

 

Pentru a avea succes in cariera, NU este suficient sa fii capabil. Conteaza mult si ca acest mesaj privind capacitatea ta sa ajunga la altii, iar aici joaca un rol important felul cum te prezinti, se arata intr-un articol din HiPo.ro.

"Nu de putine ori mi s-a intamplat sa stau de vorba cu o persoana care era foarte buna in ceea ce face, dar managerul sau direct habar n-avea de asta, desi ii era manager de cativa ani. Managerul era foarte ocupat, superviza o echipa mare, discutiile lor erau rare si de suprafata, astfel incat nu isi dadea seama cat de important era rolul acestui angajat in echipa. Cand aparea posibilitatea unei promovari, o alta persoana din departament o primea, mai slab pregatita, pentru ca managerul sau era macar constient de ce poate aceasta persoana. In mintea sa, acea persoana era cea mai buna alegere", explica Eduard Ezeanu, Coach pentru Art of Confidence.

Potrivit acestuia, competenta profesionala nu este nici de departe singurul factor care face diferenta in lume de azi. "Traim intr-o lume in care oamenii au interactiuni diverse si complexe la locul de munca, in care exista proceduri si birocratie, in care purtam masti cu obstinatie si in care mai toata lumea e prea ocupata ca sa-i cunoasca pe altii in profunzime", spune consultantul.

Intr-un astfel de mediu, calitatile tale deseori nu devin evidente de la sine. Este important sa interactionezi cu persoanele relevante din cariera ta intr-un mod care transmite convingator si rapid calitatile tale.

Lucrurile esentiale din modul in care te prezinti sunt:
- Hainele: felul cum te imbraci si mesajul pe care il transmite;
- Ingrijirea personala: cum ai grija de aspectul tau dincolo de haine;
- Promovarea personala: capacitatea de a transmite verbal si comportamental calitatile tale.

Citeste mai multe despre acest subiect aici.