Foarte des in timpul unui interviu candidatii sunt pusi sa vorbeasca despre ei

Sursa foto

De cate ori n-ati auzit in timpul unui interviu indemnul „Vorbeste-mi despre tine”. Aparent nevinovata, o asemenea provocare este formulata de angajator cu scopul de a afla mai multe decat s-ar banui.

Cand vorbesti despre tine, fa- o in termenii capacitatii tale profesionale.

Angajatorul nu este si nu va fi interesat niciodata daca ai luat masa in oras. Nu este interesat nici cand ai fost ultima data la bunici. Trebuie sa-i spui daca esti cel mai potrivit pentru job-ul pentru care ai aplicat.

Descrie-te profesional, dar simplu. Nu folosi adjective dupa adjective, foloseste cuvinte alese cu atentie. Da exemple concrete, care sa constituie baza pretentiilor tale. Fii scurt, la obiect si nu transforma descrierea intr-un monolog.

Pregatirea

Aceasta pregatire consta in documentarea despre firma, viitorul job, echipa si va va oferi siguranta in propozitiile emise. Asigurati-va ca spuneti lucruri importante.

Din ceea ce spuneti angajatorul isi poate contura o imagine a personalitatii voastre. El doreste să obtină certitudinea că va veti acomoda cu restul echipei in care veti lucra, ca personalitatea voastră este compatibila cu a ceilorlalti. Fiecare caracteristica a personalitatii pe care o enumerati trebuie sa fie importantă si sa se potriveasca cu viitorul loc de munca.

Faceti cercetari despre companie, despre cultura si principiile care o guverneaza. Studiati caracteristicile rolului pe care o sa-l dobanditi. Tot ceea ce spuneti trebuie corelat cu rolul pe care - l veti dobandi si compania in care veti lucra.

Documentare va va face mai usoara sarcina de gasire a cuvintelor celor mai potrivite pentru autodescriere, constituind suportul raspunsurilor oferite angajatorului.

Exemple

Ganditi-va ca este foarte important ce cuvinte folositi pentru a raspunde la intrebari, astfel incat descriindu - va sa va potriviti cu postul respectiv. Specialistii de la CareerExperts au formulat cateva exemple cu asemenea cuvinte, care sa fie folosite pentru diferite job-uri, in diferite domenii.

Administrativ - bun organizator, am initiative, sunt motivat, loial firmei, prietenos.

Marketing - sunt creativ, dinamic, sociabil, inovativ.

Vanzari - sunt tenace, imi fac relatii usor, sunt persuasiv, ambitios, urmaresc scopul final.

Management - sunt corect, concentrat pe oamenii din echipa, cu atitudini puternice, exercit influenta, pot fi lider, relationez usor;

Serviciu clienti – sunt prietenos, politicos, am atentia concentrata pe client, comunic usor, sunt amabil, adaptabil la orice situatie.

Head hunter/Recrutor – dovedesc flexibilitate, am putere de persuasiune, sunt un bun comunicator, pasionat si automotivat, construiesc relatii.

De evitat

La interviu si in discutiile ulterioare cu angajatorul evitati cliseele. Ganditi dincolo de tipare si incercati prin raspunsuri sa va personalizati, delimitandu-va de ceea ce ar putea spune ceilalti candidati.

Nu uitati ca tot ceea ce spuneti trebuie fundamentat pe exemple concrete. Nu folositi exagerari sau neadevaruri, chiar daca toti stim ca vrem sa ne vindem cat mai scump. Raspuneti cu sinceritate, demonstrati ca aveti calitatile cerute de job si, in mod special, toate cuvintele pe care le enuntati trebuie sa se muleze pe postul pentru care ati aplicat.