Piața muncii este într-o continuă schimbare, fiind influențată atât de factori externi cât și de cei interni. De aceea, Crina Ilie este de părere că viitorii angajați trebuie să fie curioși și curajoși.

Crina Ilie Crina Ilie, coordonatoarea departamentului de Resurse Umane al Genpact pentru Europa, ne-a împărtășit câteva sfaturi despre cum să păstrezi angajații motivați. Dacă doriți să aflați mai multe despre:

- Abilitățile necesare pentru a ocupa un post la Genpact

- Domeniul HR

- Și cum se formează o echipă de succes - citiți interviul de mai jos.

1. Spuneți-ne câteva cuvinte despre dvs și în special ce v-a atras în departamentul HR.

Am peste 20 de ani de experiență în Resurse Umane, domeniu pe care îl consider complex, provocator și plin de oportunități. În prezent coordonez departamentul de Resurse Umane al Genpact pentru Europa. Pasiunea mea pentru oameni și talente vine din familie – bunicii, mama și sora au profesat ca dascăli în mediul rural. Mi-am început cariera în recrutare, leasing  de personal și training într-o companie de Consultanta și Servicii de personal, apoi am fost Director de HR în cadrul Regina Maria, iar în ultimii 10 ani am avut diverse roluri locale și internaționale în departamentul de Resurse Umane de la Genpact. Sunt specializată în identificarea de talente, dezvoltarea abilităților de leadership, executive coaching, designul, implementarea și evaluarea proceselor de HR. Pe lângă job, sunt mamă și soție, locuiesc la țară unde am o mică gospodărie, citesc mult și îmi place să descopăr lumea în călătorii alături de familie și prieteni.

2. Puteți enumera câteva dintre abilitățile absolut necesare pe care trebuie să le aibă o persoană care aplică pentru un post în compania dvs? Inclusiv câteva aspecte legate de standardele pe care le aveți în selecția candidaților.

Genpact e o companie globală de servicii profesionale, ce pune accent pe transformare. Visăm lumea digitală. Rezolvăm problemele cu date. Re-imaginăm procesele și inovam continuu.

În România suntem cel mai mare furnizor internațional de servicii profesionale, așadar ne propunem să atragem, să reținem și să dezvoltăm oamenii talentați de care industria și business-ul nostru au nevoie, afirmând noii piloni ai culturii Genpact care promovează curiozitatea, curajul, incisivitatea și integritatea. Pentru o mare parte a posturilor noastre, cunoașterea unei limbi străine este un criteriu eliminatoriu. Rolurile de Colector și specialist Customer Service presupun relaționarea facilă și comunicarea persuasivă. Cele din contabilitate solicită acuratețe, atenție, rigoare în manipularea datelor și capacitatea de a utiliza un software complex de business. O mare parte din activitatea profesională se desfășoară virtual, într-un mediu internațional, facilitat de tehnologie, iar deschiderea de a cunoaște persoane din alte culturi este esențială.

3. Ne puteți specifica câteva dintre deficiențele pe care le-ați constatat în pregătirea candidaților și, în mod special, care ar fi în opinia dvs cauzele acestora?

Mediul dinamic, schimbarea rapidă și noile tehnologii pot fi o provocare pentru unii candidați, iar pentru alții o dificultate. Totuși, în opinia noastră, nu exista deficiențe insurmontabile dacă cerințele minime ale postului sunt îndeplinite și candidatul își dorește în mod real să muncească și să învețe. Operăm într-o industrie în creștere, cu multe oportunități, unde motivația și etica muncii fac diferența atunci când vorbim despre succesul profesional.

Cultura Genpact promovează învățarea continuă și creează un mediu în care angajații au multiple oportunități de dezvoltare, încurajându-i să rămână curioși și flexibili, să experimenteze idei și proiecte noi, să se reinventeze și mai ales să vină cu plăcere la munca în fiecare zi

4. Care este strategia adoptată de dvs. în ceea ce privește dezvoltarea carierei angajaților?

Cultura Genpact promovează învățarea continuă și creează un mediu în care angajații au multiple oportunități de dezvoltare, încurajându-i să rămână curioși și flexibili, să experimenteze idei și proiecte noi, să se reinventeze și mai ales să vină cu plăcere la munca în fiecare zi. Investim constant în tehnologie, astfel ca ei sa să experimenteze la birou și ceea ce experimentează acasă, oferim programe de învățare disponibile de oriunde, oricând. Pentru a echilibra munca cu alte activități importante pentru ei, oferim participare intensa în activități de CSR și inițiative din zona de well-being.

Genpact Europe

5.  Derulati programe de internship? Dacă da, în ce departamente?

Pentru anul 2019 pregătim un program de internship în departamentul IT, unde studenții vor aprofunda robotica și inteligenta artificiala. Mai multe detalii vor fi transmise la lansarea programului.

6. Mulți angajați se plâng de multitudinea de ședințe zilnice. Cum ați defini o ședință eficientă: durata, scop, participanți, rezultat?

O ședință eficientă are un scop clar și o agendă prestabilită și anunțată anterior. Calitatea acesteia depinde de oamenii care participă la ea, de aceea este foarte important să fie prezenți cei pot lua decizii și cei ce pot pune în practica cele discutate. O ședință productivă presupune o atmosferă pozitivă, chiar dacă sunt şi momente în care apar confruntări de idei; toată lumea contribuie în direcţia obiectivelor comune cu soluţii și perspective asupra subiectelor aflate pe agendă.

La finalul acesteia trebuie anunțate deciziile cheie luate, persoanele responsabile pentru îndeplinirea lor, precum și termenele limita. Dacă suntem concentrați pe acţiune şi eficienţă, cu siguranță vom avea o ședință performantă.

7. Cum reușiți să mențineți motivați angajații?

Genpact oferă acces la învățare și perfecționare prin tehnologii noi, ușor accesibile. La acestea se adaugă posibilități de promovare, pachete motivante, participare în activități de CSR/Sport și inițiative din zona de well-being, multiple reduceri la restaurante, magazine, săli de sport, evenimente locale, centre de wellness, after-school și grădinițe private.

Echipele din Bucuresti si Cluj lucrează în sedii noi, „verzi”, cu spații de relaxare tematice, săli de training dotate cu soluții tehnologice moderne, zone de socializare, parcări pentru biciclete.

8. Cum se formează o echipă de succes?

Construirea unei echipe de succes nu vine de la sine. La fel ca în orice relație, este nevoie de multa muncă și efort. Pentru ca echipa să fie performantă, e important să definim clar care sunt obiectivele ei, să cunoaștem punctele forte și punctele slabe ale fiecărui membru, să transformăm aproape orice situație într-o experiență de învățare și nu în ultimul rând, să creăm un mediu relaxat care să stimuleze creativitatea.

În câțiva ani conceptul de muncă va fi dramatic diferit față de ceea ce este astăzi, iar job-urile vor fi într-o continuă transformare.

9. Viitorul anunță schimbări rapide în profilul viitoarelor posturi de muncă și cariere, ne referim aici la dispariția unor job-uri și apariția altora. Ce set de skill-uri ar trebui să aibă viitorii angajați pentru a rămâne competitivi?

În opinia mea, în câțiva ani conceptul de muncă va fi dramatic diferit față de ceea ce este astăzi, iar job-urile vor fi într-o continuă transformare. Tehnologia, analiza, datele, automatizarea, inteligența artificială, vor spori această schimbare și vor deveni din ce în ce mai importante. Viitorii angajați trebuie să fie deschiși către schimbare, agili, curioși și curajoși.

10. Enumerați 3 sfaturi de carieră pentru un angajat la început de drum.

- Fiți curioși șii interesați de noi arii de activitate!

- Aveți curajul de a experimenta!

- Căutați și găsiți soluții inovative pentru business!