Forum despre Linea Directa Communications - Studio Moderna Fashion Group (Top Shop)


enzo Marti, 4 Octombrie 2011
buna seara. am fost sunat de la Linea Directa, in fine dupa lungi cercetari pe net am aflat de unde am fost sunat, dupa ce am pus io cap la cap totu :))))) si m-au invitat la un interviu :D :D::D:D aveti idee despre aceasta firma, ce face mai exact, call center?
Heinrich Duminica, 16 Octombrie 2011
mda...... interviu in grup?!?!?! bagat la greu 2 ore dupa iti zice "dismiss", raman doar cativa acolo dar nicio explicatie :) sper ca te-ai prins ce proces au :)))
ada_diana Joi, 22 Martie 2012
hello everyone. ce proiecte sunt in acesta firma?

multumesc !!! diana
cristina b Vineri, 25 Mai 2012

Am lucrat,pana ieri in aceasta companie,pe o perioada de 3 luni. M-am angajat in februarie,part-time,la program de 4 ore.Salariul este de 4 mil pt aceasta varianta de program..Pentru inceput te trimit la juniori,asa se numeste partea din call center pentru persoanele care abia incep sa lucreze acolo.Suni oameni care au cumparat produse top-shop. Ca sa ajungi sa iti atingi targetul si sa iei bonus din vanzari,pentru 4 ore trebuie sa vinzi zilnic 12 mil,si asta poate chiar se intampla.Eu am vandut intr-o zi de 50 mil,fara sa fie o zi in care sa nu imi fac targetul.Ce credeti???Degeabaaaa!!!!Nu am luat niciun ban in plus pe motivul ca au fost clienti care au refuzat comanda. In legatura cu programul flexibil nu este asa in realitate.Iti fac ei programul cum vor si cum au nevoie de tine.In fine,a fost o experienta urata. V-am spus parerea mea, salarii mici.

Andra7 Luni, 28 Mai 2012

Cristina B, nu te supara pe mine, dar ce pregatire ai? Ce experienta ai pana acum? Iti inteleg frustrarile si dezamagirea, dar totusi eu cred ca ai doua variante:
1) Nu esti facuta pentru vanzari si asta iti ofera aceasta senzatie de dezgust fata de activitatea ce tocmai ai incheiat-o.
2) Daca te consideri cel putin pregatita pentru domeniul vanzarilor si totusi nu ai facut fata la mai mult de 3 luni intr-un simplu call center, ce te face sa crezi ca te-ai descurca la un nivel mai inalt?
Eu am lucrat in aceasta companie timp de 9 luni in urma cu mai multa vreme. Dupa prima luna urma sa fiu data afara, din cauza faptului ca nu eram nici la jumatatea targetului. Crede-ma ca nici mie nu mi s-a vorbit frumos atunci si mi s-a oferit un preaviz de 7 zile in care ori atingeam targetul, ori ma dadeau afara. Da, am atins targetul si chiar l-am depasit. Da, am reusit sa fiu top performer apoi pana la momentul cand am plecat. Da, mi se ascultau toate opiniile si erau luate in calcul. Da, aveam program flexibil pe care mi-l stabileam absolut singura fara reguli. Am propria mea firma acum care merge foarte bine si am tot respectul pentru Linea pentru ca a pus bazele omului care sunt acum.
Parerea mea este ca viata e grea oriunde te-ai duce. Oriunde va exista un sef rau, un sef autoritar care sa te exploateze. Oriunde vor exista bariere ce par de nedepasit, oriunde vor exista oameni care sa te fure sau vei lucra cu clienti nemultumiti. Singura, dar singura solutie la toate aceste probleme este sa lupti, sa iesi din decor, sa te ridici peste restul. Nu te ajuta cu nimic sa schimbi locul de munca la 3 luni. In final, tu vei ramane la fel de frustrata si absolut nimeni din cei cu care ai lucrat nu-si vor aminti de tine. Mult succes si nu mai fi asa suparata. Din orice experienta ai ceva de castigat.

meddy Luni, 18 Iunie 2012
a mai fost cineva la interviuri la Studio Modena in ultima perioada de timp? as dori ceva detalii, multumesc.
mada Vineri, 3 August 2012
Dupa perioada de trainning mai dai testare ....concurs unde te poate elimina?:| adik mi-e aiurea am luat toate astea pana akuma si sa pic la ultima faza....si sa nu mi iau nici banii p trainning ar fii culmea:(
shogun Marti, 7 August 2012

@ Andra7 : daca ai fost "top performer" si ai ajuns atat de apreciata si ascultata in aceasta firma , intrebarea mea este urmatoarea : DE CE AI RENUNTAT DUPA 9 LUNI LA ASA O CARIERA DE SUCCES ?

Draga andra, in cazul in care nu ai inteles ce a relatat cristina b (cu drag ti as desena , dar nu am dispozitia necesara) am sa ti explic eu ! Cristina B si a exprimat dezgustul fata de politica firmei, noua nu ne pasa ce fel de om ai ajuns dupa experienta asta , eu una sunt indignata de reactia ta la nemultumirea impartasita de cristina b.

Pastreaza ti sfaturile pentru tine si ghideaza te tu dupa ele!! nu mai da sfaturi oamenilor cu bun simt, care au respect fata de sine!

Cristina B eu te felicit si ti urez bafta !!!Eu,fara pregatire inafara de studiile universitare, experienta 0 .. am abtinut un job de office assistant intr o companie de marketing,publicitate, pr si relatii publice , iar dupa 6 luni am fost promovat in functia de junior marketing!

Andra7 Joi, 9 August 2012

@shogun Consider ca faci niste comentarii mai mult decat malitioase. La Linea am primit respect si consideratie din partea tuturor. Am renuntat la acest job, deoarece ordinea fireasca a lucrurilor este sa evoluezi in viata. Pur si simplu am vrut altceva.
Eu cred ca tu esti cel care ma catalogheaza fara sa ma cunoasca. Atata timp cat nu ai lucrat la Linea, nu ne cunosti nici pe mine, nici pe Cristina B, nu inteleg de unde atata siguranta in exprimare.
Mult succes acolo unde lucrezi, intr-adevar esti un exemplu de luat in seama pentru tinerii care isi cauta un job.
Nu e insa tocmai in regula sa lasi o impresie atat de negativista, avand in vedere ca n-ai nicio legatura cu aceasta discutie.

Anonim Marti, 14 August 2012

E un flux foarte mare de angajati.Se lucreaza mult si peste program,te cheama din libere. Training slab de cateva zile si apoi direct pe telefon fara a avea un suport din partea cuiva.

Andra07 Miercuri, 15 August 2012
Nu mai lucrez acolo. Cine e pe proiectul Vodafone, poate intreba superviserii de Andra. Toti ma cunosc si stiu in ce perioada am fost acolo. Din ianuarie 2010 nu mai sunt in firma. Experienta mea a fost una pozitiva acolo. Este posibil ca pe alte proiecte sa nu fie asa ok. Nu sunt o sustinatoare a lor, eu sustin inceputul in cariera. Sunt rare cazurile cand incepi direct pe un post onorabil, fara a avea sprijin din partea cuiva, in primii ani de studentie. Eu sunt de parere ca munca in call center, la modul general, este una foarte obositoare. Mai ales daca trecerea se face de la stat pe banii parintiilor la independenta financiara. Lucrezi mult, pe bani putini, faci ore suplimentare, ai sefi care au numai targetul in cap si niciun suport din partea nimanui. Dar cum credeti ca e viata? Mi se pare super sa incepi asa de jos, sa vezi cum este sa te zbati pentru 400 ron si sa inveti sa dai valoare banului. E doar un test call center-ul, nu zice nimeni sa faci cariera de aici. Intrebarea pe care am mai pus-o este: Daca pici testul la un call center, pici si la al doilea call center si tot asa, nu credeti ca se diminueaza drastic sansele sa poti rezista la un job cu responsabilitati mult mai mari?
Eu Vineri, 24 August 2012

Buna seara, sincer, eu lucrez pt aceasta Studio Moderna de aproape 2 ani. Andra, nu stiu in ce perioada ai lucrat tu acolo, si oricum proiectul Vodafone nu are nici o legatura cu proiectul Backend, daca n-ai fost atenta la ceea ce au spus Cristina. Lucrurile au luat o cu totul alta turnura si nu mai e ce a fost. Cred ca tu nu stii ce spui cand sustii ca ai plecat de acolo dupa 9 luni pt ca ti-ai deschis o firma proprie. Cinste tie. Totul se schimba de la o zi la alta. Daca vrei sa te convingi, treci o zi pe acolo si o sa vezi.

Mihai17 Sambata, 25 August 2012
Andra07, nu pot sa-mi dau seama daca incerci sa manipulezi sau chiar crezi in cele scrise de tine, ca rezultat al indoctrinarii la care ai fost supusa si tu, la randul tau. Oricum, cred ca te pricepi, imi pari bine construita pe calapodul "omului de vanzari". Arta acestui domeniu consta in a face minciunile credibile, nu? :) Ai raspuns de 2 ori, asta te face sa fii cu 2 clase peste majoritatea HR-istelor, care la prima intrebare mai "filozofica" ce le pune la indoiala asertiunile raman in aer. Sau poate sunt eu mai impresionat datorita faptului ca nu fac parte din domeniu, poate tu, ca om de vanzari, ai mai intalnit aceste "raspunsuri" fundamentale de-a lungul experientei tale profesionale. Dar desigur, exista oameni care (isi) pun mai multe intrebari si oameni mai usor de dus de nas.

Eu voi extrage, rand pe rand, niste idei pe care le propui. Mi se pare chiar interesant sa le discutam. Sper ca nu vei considera comentariul meu ca fiind malitios si te vei concentra pe dorinta de a demonstra valoarea de adevar a ideilor.

1. "dar ce pregatire ai? Ce experienta ai pana acum?"
Un fel de "Tu, acest angajat, esti prea mic pentru a avea pretentia de a nu fi exploatat de catre angajator" ? :)
Eu zic totusi ca nici pregatirea, nici experienta, nu au o relevanta suficient de mare. Conteaza injosirea, pentru ca asta il determina pe angajat sa-si spuna "hmmm, da, poate ca cineva ca mine n-ar trebui sa aiba pretentii".
Pentru a demonstra, s-o luam pe Mimishor si sa spunem ca a facut un master in Franta pe vreo specializare cu vanzari. Daca Mimishor se angajeaza la firma Studio Moderna si nu-si face target-ul, seful ei ii va zice: "Mimishor, nu ti-ai facut target-ul, dar tu ai acel master, nu te dam afara. Uite, pe Lilishor, care nu si-a facut target-ul, dar are doar liceul, o dam afara" ?
Apoi sa luam experienta. Sa consideram ca Mimishor a lucrat anterior la alta firma si ea personal se ocupa cu vanzarea de perne. Si i-a mers treaba foarte bine, timp de 2 ani a vandut o groaza de perne. Poate a prins o perioada propice, poate pernele alea erau mai bune decat restul, ... Cine stie, important e ca a iesit treaba. Apoi ajunge la Studio Moderna unde trebuie sa vanda cratite. Ajunge in aceeasi situatie ca Lilishor, fara a atinge target-ul, dar pt Lilishor e primul job. La fel, ce se intampla ?

2. "Daca te consideri cel putin pregatita pentru domeniul vanzarilor si totusi nu ai facut fata la mai mult de 3 luni intr-un simplu call center, ce te face sa crezi ca te-ai descurca la un nivel mai inalt? "
Sunt 2 intrebari esentiale aici ce pot reduce drastic "vina" angajatului pentru ca "nu a facut fata":
a. Esti exploatat de catre angajator? Daca da, atunci esecul angajatului provine si din faptul ca i-a fost cerut un efort peste o cantitate "standard".
b. Cat din rezultat a tinut de angajat si cat a provenit din sansa sau alti factori?

Citisem acum ceva vreme un articol despre un barosan al unei banci, din Scotia sau o tara pe acolo. Banca avusese pierderi foarte mari. Si barosanul tot a primit o prima anuala de mai mult de 1 milion de euro, cu explicatia "Da, au fost pierderi mari, dar avand in vedere criza mondiala, consideram ca a facut tot posibilul pentru a le minimiza". In concluzie depinde de nivelul la care profesezi: unii sunt "sclavi pe plantatie", altii sunt privilegiati.

Asta se incadreaza tot la acest punct:
"Daca pici testul la un call center, pici si la al doilea call center si tot asa, nu credeti ca se diminueaza drastic sansele sa poti rezista la un job cu responsabilitati mult mai mari?"

3. "Parerea mea este ca viata e grea oriunde te-ai duce. Oriunde va exista un sef rau, un sef autoritar care sa te exploateze. Oriunde vor exista bariere ce par de nedepasit, oriunde vor exista oameni care sa te fure sau vei lucra cu clienti nemultumiti. Singura, dar singura solutie la toate aceste probleme este sa lupti, sa iesi din decor, sa te ridici peste restul. Nu te ajuta cu nimic sa schimbi locul de munca la 3 luni. In final, tu vei ramane la fel de frustrata si absolut nimeni din cei cu care ai lucrat nu-si vor aminti de tine."
Asta mi se pare aproape sublima. Loveste in speranta. In traducere: "N-are rost sa incerci altceva, sa cauti altceva. Oricum vei gasi acelasi rau." Dar tu ai pus-o frumos in alte cuvinte.
Mihai17 Sambata, 25 August 2012
Inca una, ca e importanta:

4. "Dar cum credeti ca e viata? Mi se pare super sa incepi asa de jos, sa vezi cum este sa te zbati pentru 400 ron si sa inveti sa dai valoare banului. E doar un test call center-ul, nu zice nimeni sa faci cariera de aici."
Intrebarea e cat de mult consideri ca ar trebui sa stai la acest "inceput jos" ?

Cum ar fi ca eu, ca sef al tau, sa-ti spun "Andra07, pana la 40 de ani vei avea 400 RON. Hei, nu te incrunta, vei invata mult mai bine sa dai valoare banului, nu-i asa?".
Iar daca ai fi patroana, te-as intreba care e cel mai mare salariu net pe care il acorzi si cel mediu. Sigur, ai putea minti, dar nu asta conteaza. Ideea e cat de mult incerci "sa-i inveti sa dea valoare banului" :).
Andra07 Vineri, 31 August 2012
Mihai17, imi face placere sa dezbatem aceste subiecte.
1.Nu sunt de acord. Experienta si studiile conteaza enorm de mult daca stii sa le utilizezi la momentul potrivit.
2. Ti s-a intamplat vreodata sa iei o nota mica la scoala si sa-i spui mamei acasa ca are ceva profesorul cu tine? De cate ori? Si mie mi s-a intamplat, doar ca tata mi-a taiat-o scurt inca de mica si am invatat ca indiferent de situatie, daca esti cu adevarat pregatit, nimeni nu poate sa te injoseasca. Nu poate fi lumea intreaga impotriva ta. Mai devreme sau mai tarziu vei gasi calea sa demonstrezi cine esti.
3. Ba da, cauta altceva. Nimeni nu spune ca nu meriti mai mult decat Studio Moderna. Dar daca se intampla ca nimeni sa nu te vrea in alta parte? Daca singurele firme care te suna sunt tot call center-uri? Ce faci? Te duci la mama acasa plangand? Nimeni nu spune ca peste un an nu vei ocupa o functie de account manager. Ba da, poate si mai bine de atata. Dar cu experienta 0 si in anul I de facultate, te poti oare descurca cu mai mult? Eu sprijin, incurajez si respect toti oamenii care muncesc, care au ambitie si isi urmaresc cu consecventa telurile in viata. De asemenea, sunt sigura ca astfel de oameni vor obtine mereu ceea ce isi doresc.
4.Consider ca trebuie sa stai la acest "inceput de jos", pana in momentul cand esti pregatit sa ajungi mai sus. Sau pana in momentul cand aplicand la posturi mult mai serioase, incepi sa fi si cautat. Dar atata timp cat nu stii sa faci nimic concret, nu stii sa citesti macar o fisa de post mai complexa si nu te suna absolut nicio firma pentru un post mai important, n-are rost sa pretinzi mai multe.

Multumesc de feedback. A fost ok. Inteleg perfect si punctul tau de vedere. Sunt constienta ca de multe ori comportamentul superviserilor din call center-uri nu este cel mai amabil, sunt sigura ca presiunea target-ului este foarte mare si de asemenea sunt convinsa ca metodele superiorilor de motivare sunt de multe ori jalnice. Aprob faptul ca in cadrul a astfel de joburi trebuie sa suporti de multe ori umilinte pentru o suma foarte mica de bani si poate da, exista si cazuri de exploatare. Doar ca nu stiu, eu gandesc altfel, imi pare rau ca nu sunt mai flexibila. Eu lucrez de la 17 ani. In timpul liceului, lucram in paralel. Am muncit toti anii de facultate. Mi-e greu sa spun cuiva "Da-ti demisia de la call center dupa 2 luni". Pentru ca stiu cat de greu este sa gasesti un servici la care sa te simti cu adevarat bine. E vorba doar sa te descurci maxim 1 an intr-un astfel de call center. Daca totul decurge ok, e mult mai usor apoi.
Mihai17 Vineri, 7 Septembrie 2012
Andra07, chiar apreciez deschiderea ta spre analiza.

1. In vanzari, daca nu exista nevoia pentru un produs/serviciu, se poate ca un "moment potrivit" sa nu existe niciodata.
Iar ca exemplu, sa spunem ca ma suna cineva de la Studio Moderna pentru a-mi oferi tigai/perne/etc. In acel moment n-am nevoie de nici un obiect pe care mi l-ar insira. In consecinta clar nu vreau sa dau bani nejustificat. Acum cat de greu e sa distingi tiparul: "Buna ziua, avem o super/ulta/mega oferta, special pentru dumneavoastra, bla bla ... ati castigat, bla bla ...". Eu zic "Ok, trebuie sa dau vreun ban?". Raspuns: "Oferta e valabila pana ..., trebuie sa va reinnoiti bla bla ...".
Poate fi oricine cel/cea care imi livreaza poezia asta. Gandeste-te tu la cel mai cunoscut om de vanzari la nivel mondial ori la cel cu cea mai mare pregatire. N-are ce face, nu ma va convinge.

2. O singura data in tot invatamantul preuniversitar consider ca am primit o nota care diferea grav de exigenta specifica a acelui profesor. Bine, eram un mic grup de baieti care chiulisem de vreo 5 ori si cred ca el pur si simplu voia sa ne puna tuturor 4, ceea ce a si facut, dar in urma unei "ascultari". Dar la acea vreme, fiind in clasa a 12-a, nici macar nu-i mai spuneam mamei de fiecare nota luata in parte.

"Nu poate fi lumea intreaga impotriva ta." Asta suna adevarat :). Dar daca particularizez si spun: se intampla de multe ori ca un grup sa fie impotriva unui alt grup, si asta imi pare adevarat. Primul grup e cel al "angajatorilor exploatatori", iar al doilea al "posibililor angajati buni de a fi exploatati". Iar un "angajat bun de a fi exploatat" cred ca poate fi gasit preponderent atunci cand pentru a fi angajat nu trece printr-un test specific (contraexemple: programatorii in sectorul privat, magistratii la stat). E cel caruia, in afara de niste intrebari asa-zise "de viziune" puse de HR, dar cu obiectivitate (aproape) nula, nu i se spune decat "Hai, treci in campul muncii si sa vedem ce poti dovedi!".

"Mai devreme sau mai tarziu vei gasi calea sa demonstrezi cine esti."
Limiteaza-l pe maretul om de vanzari sa ma sune pe mine si sa-mi propuna tigai si nu cred ca va gasi vreodata calea sa demonstreze cat de bine era facut pentru domeniul asta.

3. Daca cineva considera ca actualul call-center unde e angajat ii ofera conditii mizere, da, sa incerce cat de repede poate alte call-centere. Iar daca pe masura ce trece din call-center in call-center observa ca sunt cam aceleasi conditii mizere, sa incerce sa schimbe domeniul.

4. E mult spus "nu stii sa faci nimic concret". Spre exemplu call-centerele pe suport tehnic, nu pe vanzari, sunt in mare niste joburi de executie. Angajatul urmeaza niste pasi sau are o corespondenta oarecum simpla intre niste efecte/probleme si niste cauze. Cred ca aproape orice om poate fi antrenat intr-un timp scurt sa faca astfel de task-uri. Si intr-adevar, nu va avea cine stie ce salariu. Pentru ca poate fi inlocuit usor. Atat ca eu consider ca intr-o societate "buna" din punct de vedere economic, acel angajat n-ar trebui sa aiba un salariu nesimtit de mic si sa fie obligat la o multime de ore suplimentare. As putea defini ce inseamna "nesimtit de mic", dar nu mai ma lungesc aici.
Mihai17 Vineri, 7 Septembrie 2012

Si eu iti multumesc pentru flexibilitatea de care dai dovada in ceea ce priveste comunicarea.

In principal cred ca sunt 2 mari directii in urma carora poti cataloga un angajator ca fiind exploatator.

Prima se refera la castig material / volum de munca. Aici mult mai greu de tras o concluzie. Studio Moderna poate zice "noi va oferim 400 RON pt 4 ore si X bonus pt Y volum de vanzari". Eu pot spune "De ce nu 600 RON pt 4 ore si 2X bonus pt Y volum de vanzari?". E intr-adevar dificil de stabilit niste limite, de aceea in mediul privat "piata" e cea care le stabileste. Cerere si oferta.

In ceea ce priveste a doua directie, aici lucrurile sunt mult mai clare. E vorba de "alte balarii".
A fost o fata, cristina b, care a pus in evidenta faptul ca Studio Moderna i-a promis un bonus pentru vanzari. Apoi, cum-necum, desi ea a facut acele vanzari, n-a vazut banii. E, asta se numeste in mod clar angajator mincinos. Si e o diferenta semnificativa intre "nu este cel mai amabil" si "mincinos".

Andra07 Miercuri, 12 Septembrie 2012
Mihai, multumesc pentru raspuns.
S-o luam pas cu pas. Sunt perfect de acord cu punctul 1. Chiar eu, obisnuiesc sa spun ca este doar un mit faptul ca un om bun de vanzari poate vinde orice. Deci da, daca clientul chiar nu are nevoie de acel produs sau serviciu, sunt de parere ca mai bine nu-i vinzi nimic, decat sa-l ai pe viitor ca dusman. Mai devreme sau mai tarziu, vanzarile false se intorc impotriva ta. Doar ca la call center-uri, avand in vedere volumul mare de apeluri outbound, creste proportional posibilitatea de a intalni oameni interesati de acele produse.
In legatura cu punctul 4, eu m-am referit cam la altceva. Am intalnit foarte multe persoane, care desi nu au deloc experienta de munca si de asemenea cunostiintele lor teoretice lasa de dorit, totusi se considera subapreciate de intreaga societate. Concret, termina multi o facultate privata netrecand pe la niciun curs, la 23 de ani cauta primul job si se considera nedreptatiti sa faca o munca low level la un call center. Obiectiv, iti spun, daca le-ai trimite o fisa de post pentru "specialist marketing" sa zicem, care sa contina doua - trei pagini unde sunt enumerate responsabilitatile, te asigur ca nici macar nu ar intelege teoretic la ce se refera. In schimb, poti incepe cu un call center, acumuland in particular informatii despre alte domenii.
Sunt perfect de acord cu tine ca acest limbaj trivial folosit de unii superviseri (si nu se intampla doar la Studio Moderna) este o dovada de incultura, lipsa a educatiei si lipsa abilitatilor de comunicare. Oamenii de acest gen nu reprezinta modele pentru nimeni.
Legat de salarii, ce sa-ti zic....ai dreptate. Doar ca, din pacate, trebuie sa recunoastem ca interesul principal al unei afaceri e sa scoti cat mai multi bani pentru tine. Stiu ca filosofic si ideal vorbind, ar trebui sa se mearga pe un principiu win-to-win. Dar realitatea e alta. Banii sunt o tentatie foarte puternica, tentatie ce nu tine cont de valori umane. Nu incerc sa caut o scuza, e doar o explicatie.
In orice caz, iti dai seama ca ce discutam noi aici se aplica pe proverbul "vorba multa, saracia omului". Adevarul e ca tuturor ne place sa discutam despre politica, sa acuzam statul de ce nu privatizeaza Oltchimul mai repede si mereu incercam sa ne ne convingem pe noi insine ca am fi mult mai buni in locul lor. Poate ti s-a intamplat sa te uiti la un meci de fotbal si sa ai un acces de furie din cauza rateului unui gol, spunandu-ti ca tu ai fi reusit. Toti suntem buni din afara, dar in teren, situatia se schimba. O vad si pe pielea mea.
Mihai17 Duminica, 16 Septembrie 2012
Cred ca ai surprins foarte bine ideea cu vanzarile false. De asemenea, sunt de acord cu ce spui referitor la volumul mare de apeluri outbound. Dar cand suni acelasi om de minim 3 ori, iar el a refuzat de fiecare data, ceva ar trebui sa-ti spuna ca nu mai are rost sa-l suni (cel putin in viitorul apropiat, asta insemnand sa zicem jumatate de an).

Iarasi, foarte bine ai spus, nu e o scuza, ci o explicatie. Si intr-adevar, asta cred ca e explicatia. De aceea sa nu spunem doar "angajatii sunt niste prosti care nu merita mai mult", ci sa privim si spre cealalta fata a problemei: Oare patronii nu ofera niste conditii jalnice, tentatia banilor facandu-i niste exploatatori?

Eu nu cred in acel proverb. Chiar mi se pare un subiect extrem de interesant acesta: "Cat valoreaza munca unui om, exista o valoare intrinseca sau e pur si simplu o problema de cerere si oferta?" Exista destule dati in care cate cineva imi spune ce-a mai facut, iar asta in mare ma cam plictiseste. Consider ca un mesaj dat la o saptamana sau doua, pe un subiect care ma intereseaza, nu e deloc mult pentru mine. Cat timp orice participant la discutie mai are ceva de spus, n-am de ce sa zic "gata, s-a vorbit prea mult". Tu scrisesesi niste lucruri intrigante pentru mine. Apoi am fost placut surprins sa vad ca esti o persoana ce poate face niste rationamente, ce poate judeca si limitele in ceea ce priveste conditiile pe care le ofera un angajator.
Eu nu prea sunt genul care sa afirme in afara faptelor "Eu as fi facut mult mai bine". Atunci cand nu poti demonstra teoretic ca solutia ta e mai buna, trebuie sa demonstrezi prin fapte.

Am lasat ce era mai important la sfarsit. Inteleg ce spui referitor la tinerii care au trecut printr-o facultate fara sa invete nimic si apoi ar avea pretentii la joburi mai "sus-puse". Nu te contrazic. Dar bottom line, ideile mele ar fi urmatoarele:
- Daca au ajuns sa ceara jobul "low-level" de la call center, inseamna ca sunt dispusi sa faca si acea munca
- Vorbeam intr-un mesaj precedent de "salariul nesimtit". Sa zicem ca trebuie sa platesti 200RON pe cheltuielile aferente traiului la bloc (curent, apa, gaze, un abonament de internet, etc), 200RON pe mancare si inca 200RON pt alte cheltuieli. Toate pe luna, in total 600RON net. Am pus niste sume cat mai mici. Orice angajator care direct sau indirect te face sa-ti petreci mai mult de 40 de ore la serviciu pe saptamana pt o astfel de suma pe luna e un exploatator. Si as putea creste destul de usor venitul la 1000RON pe luna, si tot sa fie exploatator.
- Daca esti atat de slab pregatit / prost / nepotrivit, sa nu te angajeze sau sa nu ramai angajat mai mult de 3 luni. Altfel de ce te tine angajat? Hehe, pt ca ii produci un profit, desigur. Chiar daca munca ta e de cea mai joasa speta, el ar nevoie de cineva care s-o faca, ii produci un profit si el e fericit.
- Inteleg ca in vanzari ar trebui sa se tina cont in principal de vanzari. Astfel, as intelege o abordare a angajatorului catre viitorul posibil angajat (inainte de a deveni angajatul lor): "Uite, daca in 1 sau 2 luni nu vinzi de minim X, va trebui sa ne despartim. Acesta e criteriul nostru de performanta, fie accepti, fie nu. In orice caz, vei primi un procent Y din tot ceea ce ai reusit sa vinzi". Dar atunci, daca vanzarile reprezinta tot ceea ce conteaza, de ce sa-l obligi pe angajat sa petreaca un numar de Z ore la sediul tau? Poate sa-si sune potentialii clienti de unde vrea el, inclusiv de acasa. A, vrei sa vina la sediu, sa stea acolo intre orele cutare? Atunci plateste-l si pentru asta.
Andra07 Luni, 17 Septembrie 2012
Mihai si eu sunt de acord ca acest subiect este interesant. Am adus vorba de acel proverb cu referire la faptul ca nu prea putem schimba nimic prin aceste discutii. Daca ne-ar interesa cu adevarat pe amandoi, sa schimbam ceva la Studio Moderna, am fi zi de zi la usa lor cu propuneri de modificari in cadrul strategiei de recrutare, de training, de motivare a angajatilor.Cand o sa facem asta, putem venii aici sa spunem ca ne intereseaza soarta acestei firme, pana atunci nu ajutam cu nimic.
Dar asta nu inseamna ca nu-mi plac aceste discutii. Stii care e treaba cu salariul nesimtit?
Inteleg perfect ce zici tu, sunt de acord ca nu poti trai cu salariul asta. Tocmai d-aia acest job este recomandat studentilor. Studentii, se presupune ca inca sunt ajutati de parinti. Deci practic, mama cu tata iti platesc cheltuielile, iti trimit mancare pe tren saptamanal si tu faci la Studio Moderna niste bani pentru iesit in oras. Asa mi se pare, in regula. Nu mi se pare, in regula, sa stai toata facultatea pe banii parintiilor, sa nu muncesti, sa fi un mediocru, sa ai restante si dupa absolvire sa te plangi ca esti persecutat la Studio Moderna. In anul I, nu ai fi simtit acelasi lucru. Joburile la call center nu sunt pentru oameni care vor stabilitate, credite, casatorie, copii. Sunt pentru studenti, eu asa le percep.
Legat de munca facuta acasa.....te rog sa te mai gandesti.
1) Romania este o tara in care nu se poate lucra fara sef. Sunt reminiscente comuniste. Poti sa citesti mai multe despre acest aspect in explicarea dimensiunilor culturale de Geert Hofstede. Chiar eu am facut un studiu aprofundat pe aceasta tema. Lipsa unui sef, se resimte puternic in performantele unui angajat. Un angajat are nevoie permanenta de indrumare, de dirijare, de motivare (orice fel de motivare). In situatia in care zici tu, daca un agent nu ar da rezultate, ce crezi ca ar spune? "Pai normal ca n-am rezultate, daca nimeni nu ma indruma, nu ma ajuta, nu ma urmareste".
2) Romania este o tara feminina (tot Hofstede a zis) ceea ce inseamna ca aici lumea lucreaza in general, pentru a-si plati ratele, intretinerea, mancarea pe luna, o vacanta la Eforie Sud vara si cam atata. Vorbesc acum de majoritatea. Daca au ce pune pe masa, sunt multumiti si nu vor mai mult. Revenind la ceea ce ai spus tu, un agent care si-ar atinge target-ul de acasa, pur si simplu, va renunta sa mai lucreze luna aceea pentru ca si-a facut treaba.
O sa-ti dau exemplul perfect despre cum percep romanii munca. Discutie intre un taximetrist si un amic de-al sau: "Cum mai merge cu taximetria?" "Merge bine, am zile cand fac 2-3 fraieri si plec acasa in 2 ore."
Din pacate, cam asta e vocea romanilor. Ti-ai facut banii de tigari, ai plecat acasa. Nu e ca in Vest unde lumea munceste ca sa aiba si bani pusi de o parte.
Mersi pentru raspuns si pentru aprecierea adresata mie. Si tu esti o persoana analitica si de asemenea flexibila, ceea ce e foarte ok.

Comentariul va fi eliminat definitiv. Sunteti sigur ca doriti acest lucru?