METRO.digital METRO.digital
METRO.digital

METRO.digital

3.91

122 evaluări

METRO.digital se mută într-un sediu nou și dă un semnal important în piață: cum ne întoarcem la birou

25.08.2021

METRO.digital, compania de tehnologie care creează produse software pentru grupul METRO, a inaugurat luna trecută un nou sediu în București, în Floreasca Park, lângă Promenada Mall, pentru a răspunde mai bine nevoii angajaților de a fi mai aproape de mijloacele de transport în comun și de zone de recreere, restaurante și cafenele. Mutarea marchează și un moment important în piață, semnalizând posibilitatea reîntoarcerii la birou, însă nu oricum, ci în spiritul conceptului SMARTWORKING.

Nu este pentru prima dată când METRO.digital impune un trend pe piaţa muncii din România. Preocupată încă de dinainte de pandemie de necesitatea adoptării muncii de la distanţă, într-o lume din ce în ce mai conectată, METRO.digital a anunţat, în 2020, că permite pe termen nedefinit lucrul de acasă, fiind un pionier în lansarea conceptului "work from home forever". Prin urmare, primul pas în acest sens al companiei a fost să le ofere angajaţilor condiţiile optime pentru a-şi desfăşura munca de acasă, menţinând flexibilitatea orelor de lucru şi folosind cele mai potrivite unelte tehnologice. La rândul lor, angajaţii companiei s-au adaptat foarte uşor mediului de lucru online.

Conform Office for National Statistics, aproape 49% dintre angajaţii adulţi lucrează de acasă din aprilie 2020, iar numărul lor a crescut până la 60% în septembrie 2020. METRO.digital a considerat însă că trebuie să propună o soluţie şi pentru cei 40% dintre angajaţi care preferă să lucreze şi de altundeva decât de acasă. Aşa s-a luat decizia de implementare a conceptului SMARTWORKING, bazat pe nevoile şi experienţa de lucru la distanţă a angajaţilor, dar care are în centru flexibilitatea de a alege de unde poţi lucra, când şi cum. Astfel, METRO.digital a fost prima companie din România care și-a lansat, în aprilie 2021, propriul spaţiu de colaborare împreună cu clientul său METRO. Direcţia a început să fie testată încă din 2018, când METRO.digital a închiriat mai multe spaţii de co-working în Bucureşti. Iar strategia s-a dovedit extrem de utilă în contextul creat de pandemie, care a impus noi reguli legate de folosirea birourilor. Spaţiile de co-working respectă restricţiile şi normele de distanţare, fiind gândite pentru un număr limitat de utilizatori, dar permit angajaţilor să facă separarea între muncă şi viaţa personală, oferindu-le o alternativă pentru biroul de acasă.

Odată cu noul sediu, deschis angajaților începând cu data de 19 iulie, compania se adaptează și mai mult atât nevoilor, cât și preferințelor angajaților, dar propune și reguli speciale, impuse de pandemie. În primul rând, spațiul de birouri este alocat activităților, nu indivizilor. Nu există birouri permanente, unitățile de lucru putând fi organizate într-un mod flexibil în funcție de necesități. Pe parcursul pandemiei, vizitele la birou trebuie rezervate printr-o aplicație online și mobilă. Vizitele neașteptate trebuie anunțate înainte de sosirea angajatului în cauză la sediu. Persoanele cu nevoi medicale speciale au prioritate în utilizarea mobilierului special (scaune ergonomice, birouri a căror înălțime se modifică etc). Toate zonele din companie sunt  echipate cu o infrastructură care să permită îndeplinirea oricărei activități zilnice. Procesul de mutare din fostul sediu de la Construdava Business Center, din șoșeaua Pipera-Tunari, a început la mijlocul anului trecut.

“Ne-am acordat timpul necesar și ne-am concentrat pe a găsi un spațiu care să răspundă noii normalități cu multă flexibilitate, facilități moderne și să fie accesibil. Am răspuns în acest fel nevoilor exprimate de colegii noștri. Le propunem așadar un birou ergonomic, luminos, plin de culoare și inspirând la dinamism, pregătit să îi ajute să își reechilibreze nevoia de socializare în echipele în care lucrează, creează, inovează. Suntem extrem de încântați de rezultată și suntem convinși că toți cei care vor alege să vină la birou se vor bucura de o experiență remarcabilă.”, menționează Adrian Postelnicu – managing director METRO.digital România.