Cum să comunicăm (mai) eficient și (mai) cu încredere

22.06.2023
3 min
Cum să comunicăm (mai) eficient și (mai) cu încredere

Distribuie

Un lucru comun tuturor marilor comunicatori este că atunci când vorbesc, toată lumea ascultă. Cu toate acestea, comunicarea cu oamenii este una dintre cele mai mari temeri pentru majoritatea ființelor umane și mai ales când vine vorba de vorbit în public. Majoritatea oamenilor se tem de vorbit în public mai mult decât de moarte!

Te-ai întrebat vreodată de ce pari să nu fii ascultat de alții chiar dacă tu ai multe idei de împărtășit? Dacă da, acest articol este pentru tine.

Comunicarea este mult mai mult decât doar ceea ce spunem. Este absolut necesar să conștientizezi asta. 

 

Comunicatorii încrezători nu știu totul

Desigur, trebuie să ai cunoștințe consistente despre subiectul despre care vorbești, dar ceea ce contează de fapt nu este ceea ce spui, ci CUM spui. Oamenii de succes nu fac lucruri diferite, ei fac lucrurile diferit.

Primul pas este să crezi în ceea ce spui. Trebuie să fii pe deplin convins de idee și abia atunci va exista convingere și în tonul vocii tale. Vocea ta este acum echipată cu puterea de a reține atenția oamenilor. Odată ce ai convingere în voce iar ceea ce vorbești este util celorlalți și chiar îi ajută sau oferă informații credibile, primești și aprecierea. Acest lucru cu siguranță stimulează încrederea în sine.

 

Comunicatorii încrezători nu îi lasă pe ceilalți să-I enerveze

Majoritatea oamenilor suferă de teama de catastrofe (care, bineînțeles că nu se întâmplă mai niciodată). Majoritatea oamenilor tind să-și facă o impresie imaginară despre cei din jur, doar în mintea lor, desprinsă de realitate.

Atât de mult avansează în procesul acesta încât mintea lor începe să creadă că cei din jur sunt de-a dreptul perfecți. Acest lucru creează o comparație nedreaptă între propria personalitate și personalitatea imaginară a altor oameni pe care îi înzestrează în mod fictiv cu astfel de trăsături. Această gândire generează o teamă de a întâlni și de a vorbi cu alți oameni. Le scade încrederea și se tem de ce se va întâmpla dacă se vor întâlni și vor vorbi cu acești oameni „perfecți”. Cu toate acestea, în viața reală nimeni nu este perfect și trebuie să-ți dai seama de asta. Fiecare are propriul său set de defecte și slăbiciuni. Este important pentru tine să realizezi că fiecare ființă umană este în esență imperfectă. Acest lucru îți va oferi mai multă încredere să ieși și să înfrunți oamenii.

 

 

 

Take it or leave it! Nu ai fost pe fază, ai pierdut

În mod ideal, e indicat să ai un comportament plăcut atunci când ieși să cunoști oameni. Cu toate acestea, s-ar putea să nu fie întotdeauna posibil să fii astfel și s-ar putea întâmpla să nu fii pe deplin pregătit să comunici sau să fii puțin tensionat în legătură cu alte probleme. Un comunicator încrezător, totuși, își dezvoltă capacitatea de a-și gestiona emoțiile. Această calitate îl ajută să păstreze controlul asupra situației și să facă față provocărilor. A fi autentic este, în majoritatea situațiilor, de apreciat și de încurajat. Fii tu însăți/însuți, ai încredere în tine și mergi înainte!

 

Ia în considerare limbajul corpului

Gestul, posturile și contactul vizual vorbesc probabil mai tare decât cuvintele tale. Limbajul corpului trece peste toate barierele de comunicare, cum ar fi limba, timpul, locul, cunoștințele și așa mai departe. Limbajul corpului tău începe să fie interpretat inconștient de toți cei din jur. Oamenii încep să-și formeze impresii despre tine în momentul în care ai primul contact vizual, iar limbajul corpului contribuie cu siguranță într-o mare parte a impresiei pe care o faci.

 

Câteva idei pe care este bine să le știi:

- Este posibil să ai o expresie tristă din cauza unei alte probleme, dar persoana cu care vorbești poate simți că nu aprobi ceea ce spune, ceea ce duce la neînțelegeri.

- O privire stabilă poate transmite intensitate, furie, agresivitate sau interes puternic. Contactul vizual redus poate implica lipsa de încredere sau timiditate.

- Mâinile deschise pot transmite onestitate și deschidere; cu toate acestea, a face o mulțime de gesturi cu mâinile ar putea însemna că ești nervos.

 

Comunicarea încrezătoare, inclusiv cuvintele și gesturile, este ceva educabil și care necesită exercițiu zilnic. De aceea este important să-ți verifici abilitățile de comunicare, punctele tari și greșelile pe care le faci, împreună cu efectul general asupra celorlalți. Încearcă să înveți din experiențele trecute, atât cele reușite cât și cele mai puțin reușite, dar și din experiențele celor mai buni comunicatori pe care-I cunoști. Succes!

 

 

 

 

 

 

Citește toate articolele despre

Echilibru Piața muncii Planificare carieră Comportamentul uman

Contributor Undelucram.ro

Corina Neagu

Distribuie

Ce-am citit merită:

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro