De ce trebuie sa tin cont cand vreau sa-mi schimb locul de munca?

31.10.2017
2 min
De ce trebuie sa tin cont cand vreau sa-mi schimb locul de munca?

Distribuie

Sa presupunem ca va aflati in urmatoarea situatie: angajatorul se hotaraste sa relocheze unitatea in care lucrati la o distanta destul de mare de domiciliul vostru. Vi se propun doua solutii - fie va mutati in apropierea viitoarei locatii, fie puteti opta pentru lucrul de acasa. Ce ati alege?

Foarte multi, desi in general neaga acest lucru, sunt tentati sa aleaga relocarea propriului domiciliu, urmandu-si angajatorul. Putini sunt tentati sa opteze pentru lucru la domiciliu, chiar daca stiu ca tendinta din anumite domenii este de externalizarea a unor servicii.

Exista argumente pro si contra pentru fiecare dintre optiuni. Daca optati pentru a va urma angajatorul si colegii, va veti gandi inevitabil ca managerii vor tine cont de acest lucru si nu veti fi trecuti pe o eventuala lista de concedieri in viitor. Din acest punct de vedere relocarea pare cea mai buna optiune, oferind mult mai multa siguranta.

Este doar una dintre situatiile obiective care va pot face sa va ganditi la schimbarea locului de munca, sau chiar a carierei, in cazuri extreme.

Totusi, inainte de a lua o hotarare de o asemenea importanta, ar trebui sa tineti cont de 7 adevaruri considerate esentiale:

1. Nu exista siguranta locului de munca

Foarte multi oameni au in minte ideea ca daca vor face tot ceea ce li se cere de angajator si o vor face bine, locul de munca le este asigurat, iar cu timpul vor apare si maririle de salariu sau chiar promovarile. Experienta din sistemul corporatist a dovedit insa ca „milioane de oameni s-au sacrificat pentru angajatorul lor si totusi au fost concediati,” dupa cum afirma Geoffrey James, editor Inc.com.

2. Pastrati mai multe optiuni in rezerva

Este mai mult decat recomandat sa aveti cel putin trei optiuni de rezerva, chiar si un plan scris pentru a sti cum sa actionati si cui sa telefonati. Daca aveti aceste optiuni de rezerva angajatorul nu va va lua prin surprindere, iar voi veti lua o decizie pe baza unei oportunitati si nu de teama.

3. Cunoasteti-va cu adevarat propria valoarea

Am scris de curand despre faptul ca orice companie nu face acte de caritate atunci cand va angajeaza. Ocupati un job datorita valorii voastre si a valorii pe care o aduceti companiei. De aceea, este necesar sa fiti recompensat cat mai aproape de valoarea pe care o creati, permitand si angajatorului sa-si beneficieze de rezultatele muncii depuse de voi.

4. Faceti toate socotelile inainte de luarea unei decizii

Cand va aflati in fata unei decizii de schimbare a carierei faceti-va toate socotelile. Daca va mutati si aveti familie si copii, vor aparea evident sunt o serie de costuri in plus. Daca veti opta pentru lucrul la domiciliu, voi taia cheltuielile cu deplasarea si timpul petrecut la birou. Orice decizie de schimbarea a carierei presupune matematica.

5. Nu luati o decizie bazata pe teama

Teama este o emotie folositoare cand trebuie luata o decizie pe termen scurt. In cazul deciziilor cu efecte pe termen lung, teama este mai degraba nociva. O abordare tematoare ar putea impinge oamenii in job-uri pe care le urasc sau ar fi pusi in situatia de a pierde oportunitati.

6. Adevarata masura a succesului o da fericirea

Formula sarac, dar fericit este mult mai actuala decat nefericit, dar bogat. Specialistii spun ca este mai usor sa faci mai multi bani decat sa obtii mai multa fericire.

Citește toate articolele despre

Planificare carieră Despre meserii Găsește-ți job

Articol scris de:

Dan Nicolae - Puteti contacta echipa editoriala la adresa office@undelucram.ro

Distribuie

Ce-am citit merită:

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro