Sunt managerii cauza plecarii angajatilor din companii?

30.09.2017
2 min
Sunt managerii cauza plecarii angajatilor din companii?

Distribuie

O tendinta deosebit de ingrijoratoare ia amploare de ceva vreme la nivelul pietei muncii din Romania. Este vorba de lipsa fortei de munca, manifestata fie prin absenta totala a mainii de lucru, fie prin instabilitatea celei existente. Si nici la nivel mondial situatia nu este mai buna.

Avand la dispozitie rezultatele studiilor si cercetarilor efectuate de mari companii de specialitate, Marcel Schwantes, fondatorul Leadership from the Core, vorbeste de o adevarata hemoragie a fortei de munca. Astfel, el aduce in prim plan cifre referitoare la rata ramanerii pe post, care sunt mai mult decat descurajatoare:

- 51% dintre angajatii americani se gandesc sa plece din companiile pentru care lucreaza (Gallup)

- 41% dintre angajati si-au luat pentru urmatorul an un al doilea job (SHRM)

- 34% au in plan sa plece de la compania la care lucreaza in urmatorele 12 luni (Mercer)

- 44% dintre mileniali vor pleca in urmatorii doi ani daca se va ivi ceva mai bun (Deloitte)

- 47% dintre americani ar pleca pentru ceea ce considera job-ul ideal, chiar pe un salariu mai mic (Adobe)

Exista diferite motive pentru care oamenii parasesc un loc de munca pentru un altul. Potrivit Gallup, managerii sunt responsabili pentru 60% din motivele pentru care oamenii demisioneaza.

In opinia lui Marcel Schwantes, sunt 7 greseli de management care se repeta si duc la plecarea angajatilor:

Managerii nu recunosc abilitatile si talentul angajatilor

De cele mai multe ori managerii nu identifica si nu evalueaza corect abilitatile si talentele angajatilor. Oamenii doresc sa isi valorifice potentialul, nu sa fie priviti ca simpli executanti.

Au o slaba comunicare cu echipa

Comunicarea face lumea sa se invarta. Faciliteaza conexiunile umane si ne permite sa invatam, sa crestem si sa inregistram progrese. Comunicarea este cea mai importanta abilitate pe care un lider poate s-o aiba,” spunea miliardarul Richard Branson.

Managerul tine informatiile doar pentru el

Nu rare sunt cazurile cand managerii tin informatiile doar pentru ei, situatie in care angajatii incep sa-si piarda increderea. Absenta increderii este un efect al lipsei de transparenta la locul de munca.

Managementul defectuos al echipei

O asemenea situatie apare cand un manager, de exemplu, nu trimite oamenii la programe de formare, cand nu ofera feedback–ul necesar sau cand nu permite idei si initiative din partea membrilor echipei.

Parerea angajatilor nu conteaza

Daca un lider nu isi consulta echipa, increderea in el slabeste, iar moralul membrilor scade. Sunt putini liderii care nu tin neaparat sa aiba ultimul cuvant.

Managerul nu-i face pe oameni sa se simta folositori

De cate ori v-a ascultat managerul direct? Discutiile cu managerul cresc moralul angajatilor si ii fac sa se simta cu adevarat membrii ai unei echipe.

Aroganta intelectuala

Sau asa sa faci, ca asa vreau eu. Fraza este portretul managerului care centreaza totul pe sine. Cu un astfel de lider dispare increderea si respectul echipei si pot aparea situatii in care echipa nu-l mai urmeaza

Citește toate articolele despre

De ce? Leadership skills Employee experience Employer branding

Articol scris de:

Dan Nicolae - Puteti contacta echipa editoriala la adresa office@undelucram.ro

Distribuie

Ce-am citit merită:

Ești HR? Află cum să recrutezi eficient!

Hai în clubul angajatorilor cu rată mare de retenție și costuri de recrutare mici.

Vreau să știu

Dorești să-ți faci munca mai ușor?

Noi îți explicăm cum îți poți administra eficient Brandul de Angajator în comunitate.

Află mai multe

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro