Responsabilitati cheie:
• Mentine si coordoneaza desfasurarea relatiei cu clientii din portofoliu, pana la inchiderea expunerilor sau pana la transferul dosarelor la alte departamente/directii, conform procedurilor bancii ;
• Aplica normele si principiile de cunoastere a clientelei (se stabilesc intalniri periodice cu clientii, se efectueaza vizite la sediu/punctele de lucru/ locatiile activelor aduse in garantie, ;
• Intocmirea/ participarea la intocmirea rapoartelorde investigare aferente incidentelor de frauda;
• Negociaza cu clientii din portofoliu/terte parti conditiile aferente alternativelor de restructurare si recuperare;
• Formuleaza propuneri de restructurare a facilitatilor de credit din portofoliu, pe baza analizei de restructurare (analiza economico-financiara, analiza de credit si de risc);
• Identifica si propune schimbarea metodei de restructurare (daca este cazul), in vederea eficientizarii recuperarii (cuantum, timp si riscuri pentru banca);
• Identifica strategii optime de recuperare a expunerilor din portofoliul, elaboreaza propuneri de recuperare conform normelor/procedurilor interne;
• Recupereaza creantele aferente portofoliului gestionat prin implementarea strategiilor de recuperare aprobate punerea in practica a proceselor de recuperare si fluxurilor de lucru stabilite prin normelor interne ale bancii/standardele grupului Raiffeisen; contribuie la realizarea bugetului de recuperari stabilit;
• Monitorizeza activitatea de recuperare a clientilor din portofoliu, propune schimbarea metodei de recuperare (daca este cazul), in vederea eficientizarii recuperarii;
• Monitorizeaza portofoliul de clienti in vederea identificarii indicatorilor de depreciere si recunoasterea cazurilor de default conform procedurilor in vigoare;
• Propune constituirea/eliberarea de provizioane IFRS pentru tranzactiile de credit din portofoliu, conform normelor in vigoare;
• Desfasoara/instructeaza efectuarea/monitorizeaza derularea urmatoarelor activitati pentu clienti din portofoliul gestionat: actualizarea garantiilor, rating–urilor, completarea bazelor de date, intocmirea rapoartelor aferente activitatii desfasurate; furnizeaza informatiile necesare efectuarii raportarilor pentru clientii repartizati
• Coordoneaza/participa la negocierile de restructurare cu debitorii, alti ceditori, consultanti externi in cazul facilitatilor de credit sindicalizate, participari la risc, structuri de finantare complexe ale clientilor din portofoliul bancii;
• Participa la elaborarea, revizuirea si implementarea normelor interne/procedurilor/fluxurilor de lucru/bazelor de date/etc in responsabilitatea directiei sau cu impact asupra activitatii de restructurare si recuperare credite non-retail;
Cunostinte si traininguri necesare pentru indeplinirea jobului:
• Cunostinte PC – mediu (MS Office);
• Limba engleza – nivel avansat;
• Cunostinte despre produse creditare /, instrumente si strategii restructurare si recuperare, produse de cont;
• Cunostinte despre normele si regulamentele BNR, cadrul legislativ general (drept comercial, insolventa/faliment, executare silita, spalarea banilor,cunoasterea clientelei), specificatii Basel;
• Cunostinte despre fluxul activitatii de creditare si de recuperare specific fiecarui segment de clientele;
• Cunostinte despre sistemele si aplicatiile bancare;
• Cunostinte despre raportari (portofoliu, recuperari, provizioane, etc).
Experiente anterioare cheie/ critice necesare pentru indeplinirea jobului:
• Minim 3 ani experienta pe zona de:
restructurare si recuperare credite non retail, sau
risc credite non-retail, sau
finantari structurate, sau
manager relatii clienti non-retail