Responsabilitati:
• Identifica potentialul de afaceri si armonizeaza obiectivele de afaceri pe segmente de industrie, in acord cu indicatorii de buget stabiliti si strategia bancii;
• Urmareste indeaproape dezvoltarea industriilor de interes pe plan local/regional/national;
• Este informat in permanenta cu privire la principalele evolutii din pitata locala si internationala;
• Coordoneaza modalitatile de abordare in dezvoltarea afacerilor pe client/ grup de clienti /sector de activitate implicand dupa caz, si alte departamente din cadrul bancii sau ale entitati din Grupul Raiffeisen;
• Initiaza si coordoneaza relatia cu firme corporatiste in conformitate cu regulile de segmentare aplicabile;
• Mentine relatia cu clientii existenti si se asigura de buna lor deservire, oferind toata gama de produse a bancii, functie de nevoile specifice ale clientilor;
• Aplicarea permanenta a normelor si principiilor de cunoasterea a clientelei (prin efectuarea de vizite la clienti ori de cate ori e necesar, monitorizarea activitatiicurente, a calitatii garantiilor constituite in favoarea bancii existenta lor fizica si amplasarea in spatiu;
• Intocmeste si posteaza in sistemele bancii, in maximum 48 de ore de la efectuarea vizitei, raportul de intalnire cu client potentiali sau existenti;
• Intocmeste oferte indicative de creditare si respectiv oferte complexe de produse si servicii financiar-bancare, impreuna cu departamentele/enititatile abilitate din Grup;
• Intocmeste aplicatia de credit, implicand departamentele relevante conform fluxului de creditare;
• Coordoneaza procesul de aprobare si gestionare a fluxului de informatii si documente in conformitate cu normele si procedurile in vigoare ale Bancii;
• Asigura primirea documentatiei necesare intocmirii analizei financiare si atribuirii ratingului de client in sistem RZB/BNR, furnizand toate informatiile relevante conform prevederilor normelor interne de creditare;
• Transmite Directiei Risc documentatia de credit in forma completa si corecta in vederea aprobarii, cu respectarea termenelor prevazute in fluxul de creditare;
• Monitorizeaza permanent relatia cu clientul si informeaza imediat Directia Risc asupra „semnalelor de avertizare” identificate propunand si actiuni adecvate catre forurile competente;
• Participa la toate actiunile de planificare si bugetare ale Diviziei Corporatii.
Responsabilitati legate de cunoasterea clientelei:
• Aplica masurile corespunzatoare de cunoastere a clientelei in scopul identificarii clientilor, a verificarii identitatii si actualizarii datelor acestora, asa cum sunt ele prevazute in reglementarile interne in domeniu;
• Respecta politica de acceptare a clientilor, respectiv nu va initia relatie de afaceri cu un client considerat inacceptabil si va proceda la inchiderea relatiilor de afaceri existente conform procedurilor bancii
• Acorda o atentie sporita fata de toate tranzactiile efectuate sau neefectuate care prezinta indicii de suspiciune si care nu sunt uzuale fata de comportamentul tranzactional obisnuit al clientilor (pe baza datelor disponibile la momentul initierii tranzactiei sau a celor primite periodic cu privire la tranzactii deja efectuate) si raporteaza suspiciunile identificate catreDirectia Conformitate;
• Solicita clientilor documente justificative pentru orice tranzactii neobisnuite intentionate a fi efectuate de catreclienti sau executate, care prezinta suspiciuni de spalarea banilor / finantarea terorismului si notifica Directia Conformitate in acest sens.
Cunostinte/Competente necesare:
• Cunostinte despre produsele creditare corporatiste, cash management, trezorerie, finantarea proiectelor finantari structurate, retail, leasing;
• Cunostinte despre normele BNR, principii Basel II, politica GAMS;
• Cunostinte despre procesele de deschidere de conturi fluxurile zilnice, de aprobare a creditelor;
• Cunostinte juridice despre: acorduri de creditare, acorduri de collateral, evaluare collateral, confidentialitate bancara;
• Cunostinte despre tendintele pietei, concurenta, mediul de business;
• Cunostinte despre analiza financiara si raportare;
• Cunostinte despre sistemele si aplicatiile bancare.
Experiente anterioare cheie/critice necesare pentru indeplinirea jobului:
• Minim 2 ani experienta bancara pe zona de vanzari catre PJ