METRO.digital METRO.digital
METRO.digital

METRO.digital

3.91

122 evaluări

METRO.digital mizează pe Smartworking - să alegi de unde, când şi cum lucrezi

25.08.2021

La începutul lunii aprilie 2021, METRO.digital, companie de tehnologie care creează produse software pentru grupul METRO, a deschis, în Bucureşti, primul spaţiu de colaborare pentru angajaţii universului METRO, având ca scop principal declanşarea de idei noi şi soluţii inovative care pot apărea doar atunci când empatia şi colaborarea reciprocă de îndeaproape cu clienţii ajunge să răspundă, cu adevărat, nevoilor acestora.

Amplasat aproape de business-ul METRO Cash &Carry, în zona Theodor Pallady, spaţiul are o capacitate de 50 de persoane şi permite angajaţilor METRO.digital să dea rigiditatea biroului formal pe flexibilitatea unui spaţiu care stimulează creativitatea şi inovaţia, dar şi să fie mai aproape de client, pentru a-i înţelege mai bine nevoile. Având în proximitate un magazin METRO, ei pot să facă sesiuni de observaţie pentru a testa rapid o ipoteză sau pentru a empatiza cu clienţii.

Considerat un beneficiu al jobului, înainte de pandemie, lucrul de la distanţă a devenit o necesitate pentru majoritatea companiilor. Conform Office for National Statistics aproape 49% dintre angajaţii adulţi lucrează de acasă din aprilie 2020, iar numărul a crescut până la 60% în septembrie 2020. METRO.digital a considerat însă că trebuie să propună o soluţie şi pentru cei 40% dintre angajaţi care preferă să lucreze şi de altundeva decât acasă.

Aşa s-a luat decizia de implementare a conceptului SMARTWORKING, bazat pe nevoile şi experienţa de lucru la distanţă a angajaţilor, dar care are în centru flexibilitatea de a alege de unde poţi lucra, când şi cum. În acest fel, METRO.digital respectă nevoia angajaţilor de a echilibra viaţa profesională şi cea personală într-un mod organic, fără a constrânge pe nimeni să se adapteze la o singură regulă şi oferind tuturor şansa de a-şi alege stilul de muncă. Totodată, prin acest program, compania îşi propune să aducă îmbunătăţiri în performanţele angajaţilor, prin măsurarea atentă şi adaptarea continuă a programului.

METRO.digital pune accentul pe proiectarea unei experienţe care să fie semnificativă şi plină de satisfacţii pentru angajaţi. Pentru a îndeplini această aspiraţie se aplică aceeaşi rigoare în descoperirea nevoilor angajaţilor, ca şi în proiectarea de soluţii noi, folosind aceleaşi practici şi metode de UX Design pe care compania le utilizează  pentru a proiecta experienţe excelente pentru clienţii noştri. Spaţiul fizic este unul din componentele de bază care influenţează direct experienţa de angajat. Prin spaţiu se referă la întregul mediu fizic în care angajaţii îşi desfăşoară activitatea şi care îi ajută să fie productivi, de la scaune, la birouri, la mese, la proximitatea faţă de client. În acest proiect direcţia principală s-a bazat pe gândirea unui mediu fizic, generator de idei şi inovaţie pentru clienţi.

METRO.digital este prima companie din România care îşi lansează propriul spaţiu de colaborare împreună cu clientul său METRO. Direcţia a început să fie testată încă din 2018, când METRO.digital a închiriat mai multe spaţii de co-working în Bucureşti. Iar strategia s-a dovedit extrem de utilă în contextul creat de pandemie, care a impus noi reguli legate de folosirea birourilor. Spaţiile de co-working respectă restricţiile şi normele de distanţare, fiind gândite pentru un număr limitat de utilizatori, dar permit angajaţilor să facă separarea între muncă şi viaţa personală, oferindu-le o alternativă pentru biroul de acasă. Acum, compania îşi propune să mărească numărul acestor spaţii informale de lucru şi chiar să ofere angajaţilor posibilitatea să lucreze din spaţii publice precum cafenele sau restaurante.

Nu este pentru prima dată când METRO.digital setează un trend pe piaţa muncii din România. Preocupată de dinainte de pandemie de necesitatea adoptării muncii de la distanţă, într-o lume din ce în ce mai conectată, METRO.digital a anunţat, în 2020, că permite pe termen nedefinit lucrul de acasă, fiind pionier în lansarea conceptului work from home forever. Prin urmare, primul pas pe care l-a făcut compania a fost să ofere angajaţilor condiţiile optime pentru a-şi desfăşura munca de acasă, menţinând flexibilitatea orelor de lucru şi folosind cele mai potrivite unelte tehnologice. Iar pentru cei care au preferat în continuare biroul, METRO.digital a amenajat birourile astfel încât să fie posibilă distanţarea socială, cu toate măsurile sanitare necesare. La rândul lor, angajaţii companiei s-au adaptat foarte uşor mediului de lucru online. Întrucât majoritatea proceselor şi programelor interne de învăţare şi wellbeing au fost digitalizate, cu mici excepţii - în cazul aparaturilor hardware, compania lucrează continuu la accesibilitatea proceselor şi echipamentelor în mediu digital.

Datorită locaţiei sale, METRO Collaboration Space este destinaţia perfectă de lucru pentru echipe, care le oferă posibilitatea de a lucra alături de colegi sau individual, fiind un spaţiu ce dă şansa tuturor angajaţilor de a fi aproape de client. De la familarizarea cu modul în care arată un magazin METRO, la dorinţa de efectuarea unei sesiuni de observaţie pentru testarea rapidă a unei ipoteze sau pentru empatizarea cu clienţii, METRO Collaboration Space este locul perfect pentru aceste activităţi şi dedicate exclusiv pentru angajatii universului METRO.

Există două instrumente esenţiale pe care trebuie să le ai cu tine atunci când doreşti să concepi un proiect nou pe piaţă, iar acestea sunt: creativitatea şi inovaţia. În 2018 m-am gândit cum aş putea să ofer angajaţilor o experienţă unică, în care să fie introdus şi conceptul de work-life-balance, care se doreşte a fi acum o necesitate, mai ales cu schimbările majore care au venit cu această pandemie. Odată cu cercetarea pieţei şi urmărirea viitoarelor tendinţe, dar şi a nevoilor actuale ale angajaţilor am creat acest concept inovativ – SMARTWORKING. Astfel, putem să le oferim angajaţilor METRO posibilitatea de a lucra atât de acasă, cât şi de la noul nostru spaţiu – METRO Collaboration Space, pentru cea mai bună experienţă de lucru. Pe lângă toate aceste aspecte, un mindset orientat spre sănătate şi mişcare este unul dintre cei mai importanţi piloni în compania METRO.digital. Drept urmare, am devenit un trendsetter în zona de wellbeing şi ne dorim, în continuare, să dezvoltăm noi proiecte care sunt în acord cu nevoile angajaţilor noştri”, spune Sidonia Barna, Senior HR Department Manager / Smartworking & Well-Being Promoter at METRO.digital.

Mai mult de atat, conceptul SMARTWORKING adresează inclusiv problema interacţiunii mai scăzute a angajaţilor în mediul online. Astfel, dacă înainte de pandemie angajaţii lucrau şi interacţionau frecvent, lucrând împreună pe proiecte de echipă, acum METRO.digital le oferă posibilitatea de a participa împreună la antrenamente online pentru sănătatea fizică, sesiuni de psihoterapie pentru sănătatea psihică şi alte cursuri precum cele de nutriţie, educaţie financiară sau kinetoterapie pentru copii. Toate acestea fiind sub umbrela unui program intern care abordează într-un mod holistic sănătatea angajaţilor la locul de muncă. Prin urmare, s-a format şi o comunitate internă, denumită GoHealthy, în care s-au alăturat peste 200 de membri din organizaţie pentru a-şi împărtăşi experienţele, dar unde primesc şi sfaturi de la specialişti referitoare la cum să adopte o viaţă cât mai sănătoasă.

Iar pentru a promova astfel de iniţiative venite şi din partea altor companii, în luna martie 2021, METRO.digital a organizat evenimentul Festival of Work, împreună cu alte 15 companii de renume, precum Google, Microsoft, Zitec, Tremend Software sau Rinf Tech, în care au împărtăşit experienţe şi provocări întâlnite în mediul de lucru pe parcursul primului an de pandemie. În cadrul evenimentului au fost peste 300 de participanţi interesaţi de a învăţa de la profesionişti cum pot să-şi îmbunătăţească modul de lucru şi cum pot găsi un echilibru în noua normalitate.