
În următorii 3-5 ani, inteligența artificială va schimba felul în care noi muncim și este nevoie să înțelegem aceste aspecte foarte bine ca să putem avea o abordare strategică vizavi de integrarea acestor soluții în ecosistemul nostru, precizează Teodora Awad, chief data officer al METRO.digital, în cadrul emisiunilor ecomteam, realizate de Wall-street.ro.
METRO.digital este componenta globală de IT a grupului METRO. O entitate de sine stătătoare ce dezvoltă soluții pentru grupul METRO la nivel global.
"Suntem un tech hub, avem capabilități extraordinar de tehnice și competente pentru soluțiile pe care noi le dezvoltăm pentru industria de wholesale”, precizează Teodora Awad. Compania și-a construit propriile capabilități tehnice pentru a dezvolta soluțiile care se adresează aproape întregii game de procese pe care le desfășoară în industria de wholesale.
„Vorbim atât despre soluții care se adresează clienților noștri, cât și despre soluții care se adresează proceselor noastre interne de desfășurare a activității”, precizează reprezentanta METRO.digital.
Rolul inteligenței artificiale în METRO.digital
Reprezentanta companiei precizează că inteligența artificială nu este o necunoscută în domeniul de wholesale, fiind făcuți pași importanți în ultimii ani. În această perioadă, compania dezvoltă o strategie la nivel de grup ce vizează inteligența artificială și zona de date. Aceasta este de părere că inteligența artificială va avea un impact semnificativ asupra modului în care se va munci în următorii 3-5 ani.
„În ultimele luni ne-am petrecut suficient timp ca să venim cu o strategie de date și de AI, ce reprezintă o consecință a strategiei de IT globale care la rândul ei este strâns legată de strategia de business a grupului METRO. Tot ceea ce facem este să ne concentrăm pe consistență, să muncim pentru scopuri comune și să ne dăm seama cum putem crește avantajele noastre competitive, dar și cum putem influența experiența clienților noștri și cum putem să îi ajutăm să își îmbunătățească partea lor de business din ce în ce mai bine”, precizează Teodora Awad.
Când vine vorba de clienții METRO, Teodora Awad se referă la businessurile din HoReCa și traderi, caracteristici industriei de wholesale în care activează. Această industrie vine și cu un volum extraordinar de date, mai ales în contextul unui jucător precum METRO,care este prezent în peste 30 de ţări. Reţeaua sa cuprinde 623 de magazine în 21 de ţări, dintre care 523 oferă şi servicii de livrare Out-of-Store (OOS), la care se adaugă 94 de depozite dedicate. În alte 12 ţări, compania operează exclusiv prin divizia sa de Food Service Distribution (FSD)
Reprezentanta METRO.digital consideră că în era AI, prelucrarea datelor trebuie să aibă în centru o abordare serioasă, deoarece AI-ul are nevoie de un scop și de date, iar dacă datele nu sunt în structura potrivită, rezultatul nu este cel garantat.
„Strategia noastră este aceea de a avea o infrastructură de date eficientă, scalabilă, pe care ne putem baza ca să putem obține 100% din valoarea adăugată a soluțiilor de AI pe care noi le facem (...) Avem acest avantaj competitiv, adăugăm componenta de date și cea de inteligență artificială ca să putem să fim „the wholesaler of the future”. Pe acest lucru ne concentrăm în momentul de față”, explică Teodora Awad.
Reprezentanta METRO.digital consideră că nu există vreo companie sau vreo industrie care să poată ignora în acest moment avantajele și schimbările aduse de Inteligența Artificială.
„Se dezvoltă exponențial, este nevoie de foarte multă educație în interiorul companiilor și de foarte multă strategie legată de utilizarea ei”, adaugă Teodora Awad.
Puteți urmări în integralitate interviul acordat de Teodora Awad, Chief Data Officer METRO.digital, în linkul de mai jos.