Top General Angajatori 2023 Top General Angajatori 2023 Schneider Electric Romania Schneider Electric Romania
Schneider Electric Romania

Schneider Electric Romania

4.40

111 evaluări

Schneider Electric Romania: În culisele celui mai îndrăgit angajator din România.

18.04.2024

Vă invităm să aflați de la Cristina câteva bune practici din strategia de HR a companiei prin care a reușit performanța de a se clasa în fruntea preferințelor angajaților din România.

 

1. Ce funcție ocupi în acest moment la Schneider Electric?

În prezent, ocup funcția de HR VP pentru Europa de Sud-Est, iar atribuțiile le îndeplinesc din biroul companiei din București.

2. Povestește-ne despre background-ul tău profesional. Ce formare ai, în ce domenii ai lucrat până în prezent, ce pasiuni te-au ghidat în carieră?

Am absolvit Academia de Studii Economice București, dețin o diplomă în Management, iar în timpul anilor de studenție am făcut parte și din AIESEC. Tranziția către resurse umane, având o înțelegere solidă a mediului de afaceri, a constituit un un avantaj semnificativ. Călătoria mea profesională a început în sectorul financiar, unde am profesat în domeniul resurselor umane, imediat după facultate. După 12 ani, m-am mutat la o organizație de prestigiu din industria petrolului și a gazelor. În urmă cu opt ani, m-am alăturat Schneider Electric, unde am progresat în carieră, mi-am asumat responsabilități mai ample, am obținut o diplomă INSEAD, iar de șase ani gestionez regiunea SEE. Mă consider o persoană dedicată, dornică să aibă un impact pozitiv asupra companiei, să sprijine creșterea celorlalți, să contribuie la dezvoltarea organizației și să-și îmbunătățească continuu propriile abilități și cunoștințe.

3. Dacă, prin magie, ai putea schimba orice în organizație, ce ai alege să schimbi și de ce?

Uneori simt nevoia să extind timpul, să fac cele opt ore de lucru să dureze mai mult, dar apoi îmi amintesc că avem cu toții nevoie de momente personale și muncesc din greu să păstrez balanța corectă, să gestionez timpul meu - și pe al celorlalți - mai bine. 

4. În opinia ta, cum contribuie un specialist în HR la un employee experience care să rețină talentele în companie? 

De la primul interviu de recrutare până în ultima zi de muncă și chiar și după aceea. Rolul nostru în cadrul companiei este să ne asigurăm că toți cei care se alătură echipei devin parte din echipă. Ne asigurăm că lucrează bine împreună și că își văd experiența profesională ca fiind una pozitivă și motivantă. Acest aspect este probabil și mai important în ziua de azi, pentru generația Z, care acordă o importanță și mai mare echilibrului între viața personală și cea profesională, decât generațiile anterioare și care caută sens și valori comune în locul lor de muncă. Ne străduim să construim loialitate și o experiență pozitivă pe care angajații să și-o amintească cu drag, chiar și atunci când se alătură altor organizații.

5. Din ce în ce mai mulți candidați aleg beneficii ce țin de wellbeing. Care au fost inițiativele companiei în 2023 pentru dezvoltarea personală a angajaților?

Am lucrat mult în timpul pandemiei pentru a adapta inițiativele de wellbeing pe care le aveam până atunci, vremurilor incerte. De îndată ce am observat că rutina zilnică a angajaților noștri a fost serios afectată de pandemie, am încercat să găsim modalități de a rămâne în legătură și de a ne menține motivați încă din 2020. Am identificat furnizori și am creat platforme online care ofereau traininguri pentru bunăstarea personală, financiară și mentală, pentru a-i ajuta să facă față a ceea ce numeam atunci „noul normal". Desigur, „normalul" este în continuă schimbare, așa că acum platformele noastre îi ajută pe angajați cu subiectele sau cerințele curente. Flexibilitatea este cheia.

6. Cum procedați când unul dintre colegi întâmpină o dilemă sau provocare în activitatea unei zile de lucru?

Chiar dacă poate suna a clișeu, este o realitate: ușa noastră este întotdeauna deschisă. Suntem mereu aici pentru a oferi sfaturi și suport. Dacă nu putem ajuta direct, știm întotdeauna către cine să îndrumăm colegul nostru. Ne-am străduit să avem o cultură colaborativă în organizația noastră și ne mândrim să vedem colegii noștri cum se ajută unul pe celălalt.

7. Numește 3 ingrediente care te fac mândră că ești parte din această echipă. Alege unul și povestește-ne mai multe.

Diversitate, agilitate, durabilitate. De fapt, sustenabilitatea este chiar activitatea noastră principală. Și este foarte importantă pentru noi, deoarece oferă motivația fundamentală pentru oameni să se alăture organizației și să rămână în cadrul acesteia. Ajutăm organizațiile și oamenii să gestioneze eficient energia, lucru care nu este deloc ușor, având în vedere faptul că lumea funcționează și depinde tot mai mult de energia electrică.

8. Consideri că salariul a rămas factorul principal al alegerii unui job? Care este strategia companiei pe care o reprezinți privind creșterea salariilor în 2023?

Da, consider că salariul este încă un factor foarte important în alegerea unui loc de muncă. Este, până la urmă, o măsură a performanței organizației, a echității sale, a modului în care apreciază oamenii săi. Dar întotdeauna trebuie să iei în considerare salariul ca o compensație pentru eforturi. Și întotdeauna trebuie să ai un echilibru corect între eforturi și salariu. Oamenii caută acum un loc de muncă care să le fie cel mai potrivit, nu neapărat un loc de muncă care plătește cel mai bine. Așa că trebuie să fii atent în ajustarea acestui echilibru, între efort și plată.

9. Tot mai mulți angajați din piața forței de muncă își pun problema sensului muncii lor. Cum le asigurați acea nevoie de „meaning” oamenilor din organizație?

Activăm în domeniul eficienței energetice. Astfel, ajutăm companiile să-și reducă amprenta de carbon, să devină mai eficiente și mai durabile. Prin ceea ce facem, oferim înțeles oamenilor noștri. Și știu că ei apreciază asta. An de an, Schneider Electric se clasează printre campionii globali ai sustenabilității. Pentru noi și pentru angajații noștri, aceasta este o performanță semnificativă, care ne face foarte mândri.

10. Cât de important este mentoratul pentru un tânăr absolvent, proaspăt intrat în piața muncii?

Este esențial. De aceea avem colaborări solide cu Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București și lucrăm cu studenții lor pe programe comune, pentru a-i familiariza cu afacerea noastră și a aborda așteptările lor cât mai devreme posibil. Activăm într-o industrie în continuă schimbare, așa că vrem să transferăm cunoștințele noastre studenților cât mai devreme, astfel încât să ne asigurăm că pregătirea lor este relevantă și experiența lor academică este proaspătă și în concordanță cu cele mai recente evoluții.

11. Compania voastră are vreun program de internship în acest sens?

Da, avem programe de internship care permit oamenilor să descopere, să experimenteze organizația noastră și să vadă dacă îndeplinesc cerințele profesionale. Reușim întotdeauna să angajăm pe cei mai buni. Noi credem în angajarea absolvenților proaspeți, deoarece căutăm oameni care să adopte valorile noastre și să rămână cu noi pentru o perioadă îndelungată. 

12. Pe final, ce le recomanzi candidaților care se gândesc să aplice la compania voastră?

Să fie deschiși și sinceri în legătură cu ceea ce caută.