UP Romania UP Romania
UP Romania

UP Romania

4.66

86 evaluări

Adaugă evaluare

Tel: 021.402.8223 Fax: 021.313.0074 Site: www.upromania.ro

Tendinte de business pentru 2023

09.03.2023

Tendinte de business pentru 2023

Companiile s-au confruntat cu provocari uriase si au trecut in ultimii ani prin schimbari majore, iar acest aspect nu va incetini in 2023. Companiile vor trebui sa faca fata efectrelor post-pandemice, invaziei Rusiei in Ucraina, provocarilor economice, precum si dezvoltarii tot mai rapide a tehnologiilor.

Iata care sunt tendintele care vor avea cel mai mare impact cotidian asupra modului in care lucram si facem afaceri in 2023.

  1. Transformare digitala accelerata

In 2023, asistam la continuarea inovatiilor si evolutiilor in domeniul tehnologiilor transformatoare, cum ar fi inteligenta artificiala (AI), internetul lucrurilor (IoT), realitatea virtuala si augmentata (VR/AR), cloud computing, blockchain si protocoale de retea ultrarapide precum 5G.

Mai mult, aceste tehnologii digitale transformationale nu exista in mod izolat unele fata de altele si vom vedea cum granitele dintre ele se vor estompa. Noile solutii pentru munca augmentata, munca hibrida si la distanta, procesul decizional in afaceri si automatizarea sarcinilor manuale, de rutina si creative combina aceste tehnologii in moduri care le permit sa se imbunatateasca reciproc. Acest lucru ne aduce mai aproape ca oricand de punctul in care putem crea "intreprinderi inteligente" in care sistemele si procesele se sprijina reciproc pentru a indeplini sarcinile marunte si banale in cel mai eficient mod posibil.

Pentru a se pregati pentru acest lucru, companiile trebuie sa se asigure ca integreaza tehnologia potrivita in toate procesele lor si in fiecare domeniu de activitate.

  1. Sustenabilitatea

Majoritatea populatiei constientizeaza din ce in ce mai mult faptul ca dezastrul climatic va reprezenta o provocare mult mai mare decat tot ceea ce am trait in ultimele decenii. Acest aspect inseamna ca investitorii si consumatorii vor prefera comapniile cu acreditari ecologice si sociale corecte, iar tendintele de cumparare sunt din ce in ce mai mult determinate de consumatorii constienti - aceia dintre noi care acorda prioritate unor factori precum impactul ecologic si sustenabilitatea atunci cand aleg de la cine sa cumpere sau cu cine sa faca afaceri.

In 2023, companiile trebuie sa se asigure ca procesele lor de mediu, sociale si de guvernanta (ESG) sunt mutate in centrul strategiei lor.

  1. Provocarea resuselor umane de calibru mare

In ultimul an, am asistat la doua miscare uriasa, denumite great resignation si quiet quitting, deoarece lucratorii au reevaluat impactul muncii lor in campanii si ceea ce doresc sa obtina de la viata lor profesionala vs viata personala (work-life balance). Acest lucru a pus presiune asupra angajatorilor pentru a se asigura ca ofera joburi atractive, flexibilitatea muncii hibride, precum si un mediu de lucru si o cultura organizationala atragatoare si bine inradacinata. Oferirea de locuri de munca satisfacatoare, oportunitati continue de a creste si de a invata, flexibilitate si locuri de munca diverse si orientate spre valori, toate acestea vor fi esentiale in 2023.