Două emailuri pe care să le trimiți ca să îți maximizezi șansele la un job

Două emailuri pe care să le trimiți ca să îți maximizezi șansele la un job

Distribuie

Salutare!

Într-un articol anterior ți-am prezentat 5 pași pentru a-ți găsi un job nou în 90 de zile. Am primit foarte multe întrebări referitoare la un subiect care apare la pasul numărul 4, și anume: tipurile de email-uri pe care să le trimiți către angajator.

În cazul în care nu ai citit seria de articole: Cum să-ți găsești un job nou în 90 de zile, găsești link-urile aici: Partea I & Partea II.

Hai să vorbim despre ce înseamnă să trimiți email-uri angajatorului și cum poate asta să fie poarta ta de intrare către un job mai bun și într-o companie mult mai bună.

 

Tatăl meu m-a învățat multe lucruri valoroase prin exemplul personal. Tatăl meu este agricultor și a folosit foarte mult în exemplele lui activitatea din agricultură pentru a-mi arăta cum funcționează viața. Unul dintre exemplele pe care le prețuiesc și folosesc aproape în toate activitățile pe care le fac este să nu îi las pe alții să decidă pentru mine. Adică, spre exemplu, dacă nu ai condiții favorabile în agricultură, nu stai și aștepți să se rezolve situația de la sine. Dacă este arșiță, găsești ceva prin care să faci irigații. Dacă ai prea multă ploaie, găsești o modalitate prin care anul viitor să prevezi acest lucru. Dacă ai dăunători, găsești o modalitate prin care să îi elimini.

 

Cum folosești acest exemplu pentru a-ți găsi un job nou? Exact la fel. Nu lăsa anunțurile de recrutare să decidă pentru tine.

Am trecut acest pas în seria de articole Cum să-ți găsești un job nou în 90 de zile pentru că acest pas, singur, a adus cele mai bune rezultate clienților cu care am lucrat în sesiuni de career coaching.
 

De ce să trimiți email-uri?

Dacă vrei cu adevărat un job, îți va fi foarte simplu, plecând de la anunțul de recrutare de pe oricare dintre site-uri, să ajungi la compania respectivă, la persoana reprezentantă din companie, fie ea din HR sau un manager operațional și la o adresă de email.

Acest lucru te poziționează direct între primii 10% dintre candidați, pentru că, chiar dacă, poate, competențele și experiența ta nu se suprapun perfect cu cerințele job-ului, atitudinea ta este, clar, una proactivă și apreciată. Și îți mai spun un secret: Dacă această atitudine nu este apreciată, asta înseamnă că nu este compania către care să te îndrepți cu pasiune.

 

Care sunt cele 2 tipuri de emailuri?

 

1.  Atunci când există un job activ la care vrei să aplici.

Să spunem că ai găsit pe o platformă de recrutare un job potrivit. Și vrei să îți maximizezi șansele ca profilul tău să treacă mai departe cel puțin într-o etapă de prim interviu. Ce fac o bună parte dintre candidați este jumătate de pas: iau o adresă de email sau caută site-ul companiei, găsesc o adresă de contact și trimit un email:

 

„Bună ziua!

Vă trimit atașat CV-ul pentru job-ul respectiv.”

 

...care este exact același lucru ca și cum ar aplica pe site-ul pe care au găsit anunțul. Nu-i favorizează cu absolut nimic, pentru că nu folosesc emailul respectiv ca să își obțină un loc la „masa” interviului.

 

Ce să faci tu diferit?

În primul rând, redactează cu răbdare un email în care să îți spui, pe scurt, motivația ta:

 

„Bună ziua!

Numele meu este X și vă scriu acest email pentru că sunt foarte interesat de job-ul pe care l-am găsit în anunțul X (și pui link-ul anunțului).

Vă trimit atașat profilul meu profesional.”

 

Apoi spui câteva detalii despre tine:

 

„Motivul pentru care mă interesează un job nou este (...). Motivul pentru care mă interesează acest job în compania dumneavoastră este (...)”

 

...și spune 2 elemente care se regăsesc în anunț și se regăsesc și în candidatura ta. Acestea pot fi: experiența ta, dorința de a face tranziția către un alt domeniu, specificul de rol și companie. După care, vorbește în 1-2 propoziții despre valorile tale care se regăsesc și în valorile companiei. Pentru că tu ai intrat pe site-ul companiei și știi care sunt valorile lor sau care sunt elementele pe care această companie le susține ca fiind diferențiatori. Spune ceva de genul:

 

„Pe lângă faptul că mă regăsesc foarte bine în descrierea jobului, consider că aș fi un membru de echipă foarte valoros, pentru că eu aduc X și Y, lucruri care se regăsesc și în misiunea, viziunea, valorile specificul organizației dumneavoastră.”

 

Și încheie cu așa-numitul call to action:

 

„V-aș fi foarte recunoscător dacă mi-ați acorda ocazia unui interviu telefonic de 15 minute, în care să vă pot oferi mai multe detalii, după care să decideți dacă sunt un candidat potrivit pentru acest rol. Aștept cu interes răspunsul dumneavoastră, indiferent de natura lui.”

 

Brusc, ai făcut o diferență imensă în succesul candidaturii tale, fără să modifici nimic la profilul tău profesional.

 

2. Atunci când te interesează un job care nu există disponibil în paleta companiei.

Să zicem că vrei să lucrezi în domeniul IT. Și tu ai o experiență nișată, poate vrei să faci o tranziție dintr-un alt domeniu către domeniul IT.

 

Cum construiești emailul?

Îl construiești în felul următor:

 

„Bună ziua!

Numele meu este X și vă scriu acest email din dorința de a face parte din echipa dumneavoastră.”

 

Apoi oferi câteva detalii despre motivația și interesul concret pentru acel job.

Atenție! Fără bla-bla-uri, fără lucruri generale care nu spun nimic, fără patetisme. Spune clar povestea în 4-5 propoziții.

 

Exemplu:

„Compania dumneavoastră este în domeniul IT. În momentul de față fac tranziția din domeniul în care eu activez către domeniul IT.

 Am investit până acum X ore de învățare, X ore de voluntariat/internship/un curs specific.

Vă scriu acest email pentru că deși nu am văzut un job disponibil din categoriile X, Y și Z (categorii care ți se potrivesc), îmi dau seama că ar putea să apară la un moment dat. De aceea, am rugămintea să mă păstrați ca un candidat, în baza de date, pentru joburi din domeniul (și aici trece 3 sau 4 titulaturi de job-uri).”

 

Ai grijă să-ți dimensionezi corect experiența. Dacă vii cu experiență profesională de 20-25 de ani, nu cere job-uri de junior, în speranța că, dacă țintești jos, te vor alege. Ai foarte multe de oferit. Targetează job-urile corecte. La fel, dacă vii cu un an și jumătate de experiență, nu targeta joburi de team leader, chiar dacă ai avut ocazia să lucrezi ca team leader. Pentru că, în general, marea majoritate a team leaderilor au nevoie de mai multă experiență profesională.

 

Și încheie cu un call to action:

 

„Vă stau cu drag la dispoziție pentru detalii. Aș aprecia dacă v-ați face timp pentru o discuție telefonică de 10 minute, în care să vă detaliez experiența mea și motivația pentru a lucra în echipa dumneavoastră.”

 

Și cu asta gata! Ai atras atenția persoanei care ți-a citit emailul.

 

 

 

Cui să trimiți aceste emailuri?

Poți să le trimiți unei singure persoane, persoana din departamentul HR care face recrutarea, sau poți să le trimiți unde este cazul, către managerul operațional, cum ar fi: directorul de vânzări, dacă ești în căutarea unui job de vânzări, directorul de marketing dacă ești în căutarea unui job de marketing, directorul de inginerie sau project-leaderul pe departamentul tău, în funcție de departamentul la care este jobul, pe care vrei să aplici în compania respectivă.

Formatul emailului este același, indiferent dacă trimiți unuia sau altuia. Dacă experiența ta este una foarte tehnică sau dacă ai niște cunoștințe foarte nișate, de genul: lucrezi cu niște soft-uri foarte specifice pe care doar voi le cunoașteți sau vii dintr-un domeniu al construcțiilor, unde sunt elemente foarte specifice, pe care doar un manager de departament le știe, îți recomand să trimiți emailul și către directorul de operațiuni/managerul tehnic și către departamentul de HR.

 

Acestea au fost cele 2 emailuri care am observat, în colaborările mele cu clienți precedenți, că oferă cele mai bune rezultate și pe care le poți trimite și tu pentru a-ți maximiza șansele de a găsi următorul tău job și cel mai bun de până acum.

Dacă ți-a plăcut această informație, te invit să intri pe platforma reinventeazate.ro și să găsești și alte materiale și resurse care să te susțină să trăiești o viață profesională împlinită.

 

Gânduri bune,

Raluca Culda

Career Coach

 

 

 

 

 

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV