Interviu cu Lucian Marin- Senior HR Consultant KRUK România

Distribuie

„Oamenii sunt organizația, ei sunt cei care, prin propriile idei și expertiză profesională, aduc rezultatele”, ne spune Lucian Marin, Senior HR Consultant KRUK România. Lucian face parte din echipa KRUK România de 10 ani, fapt ce demonstrează că KRUK deține un atu în ceea ce privește oportunitățile profesionale. 

Află ce rol joacă oamenii din organizație în această evoluție dinamică, cum se manifestă aprecierea valorii pe care oamenii o aduc în organizație, dar și care sunt cele mai căutate joburi de către echipa de recrutare a KRUK România.

 

 

În prezent înregistrați un număr de 600  angajați activi și 55 in concediu de creștere copil. Care este elementul ce ține angajații conectați la misiunea organizației?

În opinia mea, nucleul unei companii este angajatul. Deși, în general, se discută  despre brand, dacă îl separăm de angajat, acesta va rămâne fără nicio valoare. În aceeași măsură, definitoriu pentru grupul KRUK este accentul pe care îl punem pe respectarea valorilor companiei, de aceea, ne dorim să atragem în echipă persoane care împărtășesc astfel de valori. Misiunea companiei este aceea de a susține normele sociale și legale de achitare a datoriilor, respectând persoanele cu care cooperăm. O astfel de înțelegere este ceea ce căutăm la colegii noștri, precum și dorința de a se dezvolta în permanență, chiar și atunci când avem succes. Credem în îmbunătățirea continuă a proceselor noastre și nu ne temem să verbalizăm problemele și să lucrăm constant la soluționarea lor.

 

Într-o piață aflată într-o competiție acerbă pentru personal, ce îi determină pe angajații voștri să vă aleagă, ca angajator, în fiecare zi?

KRUK este una dintre companiile din România în care majoritatea colegilor, odată ce aleg să ni se alăture, decid să și rămână pe o perioadă îndelungată, iar două elemente determinante sunt mediul de lucru și cultura organizațională sănătoasă.

Pot afirma cu mândrie că reprezint „Angajatorul anului 2019”, conform sondajului www.undelucram.ro, iar acest premiu a fost obținut prin votul de încredere acordat de către actualii sau foștii colegi din KRUK România. Îndrăznesc să spun că este o confirmare a faptului că facem lucrurile bine.

Eu, de exemplu, lucrez în KRUK România de 10 ani, trecând prin  mai multe poziții,  fapt care mi-a permis să mă dezvolt și să cresc odată cu compania. În prezent, lucrez ca și Consultant HR, însă povestea mea în KRUK a început ca Agent Call Center, iar ulterior, am coordonat o echipă de 18 colegi. După mai bine de 7 ani, am acceptat provocarea de a activa într-un domeniu nou (Resurse Umane), convins că această tranziție va contribui la dezvoltarea mea.

Povestea mea este un exemplu bun și pentru un al doilea motiv pentru care suntem recunoscuți drept un angajator de top și anume faptul că KRUK deține un atu în ceea ce privește oportunitățile profesionale. În 2020, am înregistrat un turnover de 14,7% versus 22,5% în 2019 și, evident, pandemia a influențat această scădere. Am căutat  persoane pentru 100 de poziții, dintre care 29% au fost ocupate de colegi existenți, spre deosebire de 2019 când promovările interne au reprezentat 19% din totalul pozițiilor recrutate.

Un al treilea motiv este acela că  suntem ancorați la informațiile din piața muncii și căutăm în permanență modalități de a ne surprinde colegii prin acțiuni ...„altfel”.

 

Dat fiind faptul că sunteți dinamici când vine vorba de dezvoltare, ce rol joacă oamenii din organizație în această evoluție?

Oamenii sunt organizația, ei sunt cei care, prin propriile idei și expertiză profesională, aduc rezultatele. Majoritatea activităților sunt derulate cu forțe proprii (avem foarte puține servicii externalizate) și cred ca acest lucru face din KRUK o companie aparte - oamenii au posibilitatea să propună și să implementeze acțiuni concrete, conectate la obiectivele strategice de business.

2020 a fost un an plin de provocări pentru noi toți, însă cu ajutorul colegilor, compania a reușit, prin măsurile luate, să mențină un echilibru financiar, nefiind nevoie de măsuri precum somajul tehnic sau reducerea timpului de lucru. Suntem permanent preocupați de o abordare responsabilă a cheltuielilor și de îmbunătățirea constantă a proceselor, multe idei venind chiar de la colegii KRUK, care au un rol în implementarea acestora. Cu siguranță, această preocupare de optimizare continuă a făcut posibilă acordarea de creșteri salariale în octombrie 2020, pentru 389 de colegi.

 

Cum manifestați această apreciere a valorii pe care oamenii o aduc în organizație?

Aprecierea față de oameni vine din mai multe direcții, prin acțiuni multiple întreprinse de KRUK.

An de an, dezvoltăm intern și derulăm programe de training, crezând cu tărie că nu avem nicio șansă dacă stagnăm în dezvoltarea aptitudinilor colegilor. Pe lângă programele de pregătire internă, le oferim acestora posibilitatea de a  accesa produse externe de dezvoltare, adaptate la dorințele acestora.

Până anul trecut, colegii participau fizic la diverse evenimente organizate de către companie: teambuilding-uri, proiecții de film românesc cu prezența actorului principal, spectacole de stand-up-comedy la birou, evenimente cu speakeri motivaționali, gale, petrecerea anuală a companiei etc. Pandemia ne-a învățat să ne adaptăm condițiilor actuale, cu focus pe păstrarea conexiunii dintre colegi. Am dezvoltat, așadar, produse de tip teambuilding, podcast, grupuri de interes sau chiar jurnal de știri, totul desfășurându-se în online.


Care este pentru voi cel mai bun indicator că angajații voștri sunt fericiți?

„Fericirea angajaților” este un subiect extrem de vast și important pentru KRUK. Credem că cel mai relevant lucru pe care putem să îl spunem este că 30% dintre recrutările făcute în ultimii doi ani au fost realizate în baza recomandărilor colegilor existenți. Consider că n-ar recomanda candidați externi doar pentru bonusul de recomandare

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV