Demisie, demisie, dar sa stim si cum

27.09.2017
2 min
Demisie, demisie, dar sa stim si cum

Distribuie

Perioada de inceput la noul job, sa spunem primele doua sau trei saptamani, ar trebui sa fie una plina de provocari, tinand cont de faptul ca pornesti la un nou drum. Ai noi colegi, alt sef, poate mai bun decat cel vechi, si ai intrat intr-o noua cultura organizationala.

Brusc, iti dai seama ca acest job nu este pentru tine. Poate ai fost angajat pentru un anumit rol si te-ai trezit ca faci cu totul altceva. Poate ai si un sef toxic, caruia trebuie sa-i dai mereu socoteala. Asa ca ideea plecarii incolteste.

Nici angajatii cu vechime nu sunt scutiti de dorinta de a pleca. In cazul lor, perspectiva demisiei poate aparea dintr-o sumedenie de motive. Indiferent care sunt ele insa, momentul plecarii dintr-un colectiv este unul dificil pentru toate partile implicate, un moment care trebuie tratat potrivit unor reguli clare.

Daca sunt incalcate, aceste reguli pot avea o serie de consecinte.

Poti fii pus pe lista neagra - Referindu-se la acest lucru, Ryan Khan, fondatorul companiei Hired Group, atrage atentia ca o plecare fara respectarea unor reguli face ca „pe viitor sa nu mai poti avea o legatura cu fostul sef sau fosta firma.

Reputatia ta poate avea de suferit - Daca ai o profesie in care activeaza un numar relativ mic de companii si specialisti, pericolul de a se duce vestea despre tine este iminent. Viitorii sef si colegi nu te vor primi chiar cu bratele deschise iar noul loc de munca poate sa-ti para mai dificil decat cel de la care ai plecat.

Se deterioreaza puternic relatiile cu fostii colegi - Este posibil ca plecarea ta precipitata sa creeze probleme fostilor tai colegi (supraincarcare de sarcini, blocare post, etc.) iar cei noi se pot intreba daca nu le vei face si lor la fel.

Apar probleme financiare – Plecarea precipitata poate duce la pierderea unor bonusuri si, uneori, te poti afla in situatia de a rambursa anumite cheltuieli ale angajatorului daca pleci inainte de implinirea unei anumite perioade de timp.

Daca te-ai hotarat totusi sa pleci, indiferent de motiv, nu o face brusc. E bine sa ai in vedere respectarea urmatoarelor reguli.

Demisioneaza personal. „Dati aceasta stire sefului vostru face-to-face si veti fi perceputi ca un profesionist,” afirma Roberta Zucker, executive coach in San Francisco. „Nu va ascundeti in spatele unui e-mail,” adauga ea. In plus, nu vorbi cu colegii despre demisie pana nu discuti cu seful.

Pastreaza un ton pozitiv. Nu trebuie sa explici in detaliu de ce pleci. In fata sefului sustine-ti ideea ca ai cantarit situatia destul de mult pana sa iei aceasta hotarare. Adu in discutie faptul ca nu doresti sa produci vreun neajuns colectivului si ca nu doresti o perturbare a muncii depuse de colegi.

Exista si posibilitatea ca seful sa insiste pentru anumite explicatii referitore la cauzele demisiei. Asigura-te ca argumentele aduse de tine sunt majoritar personale si nu lezeaza imaginea companiei de la care pleci.

Demisia se prezinta intotdeauna in scris. Simpla discutie cu seful sau sefii tai nu este suficienta. Atentie, demisia nu se transmite prin e-mail. Scrie-ti demisia si prezint-o personal managerului. Este un gest de politete, dar si de profesionalism.

Anunta-ti demisia cu cel putin doua saptamani inainte. Cea mai buna optiune este prezentarea demisiei cu doua saptamani inainte de plecare. De obicei in contractele pe care de munca se specifica durata preavizului. In functie de companie, este posibil sa ti se ceara sa ramai mai mult de doua saptamani, sau sa pleci imediat.

Trateaza cu seriozitate cele doua saptamani. Dupa ce ai anuntat plecarea, ramai activ in cadrul companiei si fa-ti treaba ca si pana acum. Vei da dovada de seriozitate si de un comportament adecvat. Business coach-ul Ashley Stahl (contributor la Forbes, Fortune, Washington Post) ne recomanda sa facem “un efort in aceste doua saptamani la fostul loc de munca pentru a va ajuta reputatia sa iasa nesifonata dintr-o situatie delicata.”

Citește toate articolele despre

Ghid Planificare carieră Legislative Workforce planning

Articol scris de:

Dan Nicolae - Puteti contacta echipa editoriala la adresa office@undelucram.ro

Distribuie

Ce-am citit merită:

Ești HR? Află cum să recrutezi eficient!

Hai în clubul angajatorilor cu rată mare de retenție și costuri de recrutare mici.

Vreau să știu

Dorești să-ți faci munca mai ușor?

Noi îți explicăm cum îți poți administra eficient Brandul de Angajator în comunitate.

Află mai multe

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro