Lidl România: Un Angajator de Top care investește constant în beneficiile angajaților

15.02.2023
7 min
5.00
Lidl România: Un Angajator de Top care investește constant în beneficiile angajaților

Distribuie

Seria noastră de articole continuă cu interviul unui expert în HR al companiei care s-a clasat pe primul loc în categoria Retail Alimentar în Topul celor mai îndrăgiți Angajatori din România Undelucram.ro 2022.

Laura Filip și-a început cariera în domeniul resurselor umane în urmă cu 9 ani, într-un rol de recrutare, cu o pregătire educațională anterioară în psihologie și resurse umane. Pasiunea pentru psihologie și oameni a propulsat-o în roluri care au presupus înțelegerea abilităților și nevoilor care contează cu adevărat pentru candidați. 

Laura face parte din echipa Lidl de 5 ani și ocupă în prezent poziția de Recruitment & Employer Branding Manager. Pe parcursul anilor petrecuți în Lidl, Laura a acumulat experiență în arii precum recrutare, organizare și moderare de centre de evaluare, implementare de sisteme în recrutare și employer branding.

Iată câteva dintre inițiativele în care Lidl România investește constant pentru a-și motiva angajații:


 

1. În opinia dvs. care este factorul principal care îl determină pe un candidat să aleagă un angajator în 2023?

Nu putem vorbi despre întreaga piață, însă vă putem spune despre factorii principali care îi determină pe candidați să ne aleagă pe noi, Lidl România: stabilitatea locului de muncă, oportunitățile de dezvoltare profesională, precum și pachetele de beneficii, criterii care rămân esențiale pentru alegerea unui loc de muncă.

Pentru noi, Lidl România, siguranța și dezvoltarea angajaților noștri sunt o prioritate. Ne dorim să oferim liniștea unui job sigur, dar și șansa de a evolua cât mai mult. Fie că vorbim despre colegii noștri care lucrează în magazine, în centrele logistice sau în sediul central, le oferim tuturor celor peste 10.500 de angajați acces la oportunități de dezvoltare și de creștere profesională. Faptul că în acest an am primit certificarea Top Employer pentru al șaptelea an consecutiv ne consolidează eforturile și investițiile pe care le dezvoltăm pentru a facilita oportunități de carieră reale și relevante pe piața muncii de retail din România.

 

2. Ce trenduri ați observat la final de 2022? Ne îndreptăm spre o piață a angajatorilor sau mai degrabă spre una a angajaților?

În centrul activității noastre se află oamenii, iar noi, Lidl, am pus întotdeauna angajații pe primul loc, așa că, din perspectiva noastră, este o piață a angajaților. Credem că strategiile pentru oameni se fac pornind de la oameni, și, de aceea, ne concentrăm atenția cât mai mult asupra nevoilor și dorințelor echipei noastre, iar în paralel suntem atenți la dinamica pieței. Astfel, putem avea o viziune mai clară asupra evoluției organizaționale și modului prin care putem crește satisfacția membrilor echipei, pentru a fi alături de noi pe o perioadă îndelungată. În același timp, orientarea către nevoile angajaților ne ajută și în procesul de atragere a noii generații de profesioniști. Ne dorim să contribuim la creșterea noilor talente, care să aducă plus-valoare industriei de retail, iar cei aflați la început de drum trebuie să știe că ne dorim să creștem echipa ca valoare, nu doar ca număr. 

 

3. Prin recenziile de la angajați, Undelucram aduce transparență în piață. Cum întâmpinați dvs. această inițiativă?

Acest tip de proces de feedback îl încurajăm și noi constant în interiorul organizației, iar platforma Undelucram.ro cu siguranță reprezintă un instrument suplimentar prin care noi, Lidl, putem identifica aspectele esențiale care contează pentru membrii echipei noastre. 

 

4. Din ce în ce mai mulți candidați aleg beneficii ce țin de wellbeing. Care au fost inițiativele companiei dvs. în 2022 pentru dezvoltarea personală a angajaților?

Pentru noi, wellbeing-ul nu este doar o nevoie a pieței actuale, ci a reprezentat, încă de la început, un pilon important, așadar investim constant în îmbunătățirea pachetului de beneficii. Astfel, Lidl România rămâne unul dintre angajatorii ce oferă printre cele mai multe zile libere din retailul alimentar. Numărul de zile de concediu acordate crește progresiv în primii ani de activitate în companie, ajungând astfel la un număr maxim de 27 de zile de concediu. Acestea includ și o zi liberă cu ocazia zilei de naștere. În plus, suntem primul retailer din România care a implementat, începând cu decembrie 2013, politica de a oferi două zile libere angajaților din magazine atât de Crăciun, cât și de Paște.

De asemenea, oferim întregii echipe abonamente la platforma Bookster și oferte speciale la abonamentele de fitness. În plus, prin intermediul unei platforme interne, toți membrii echipei au acces la tutoriale în format digital pe o varietate de competențe, în funcție de dorințele și nevoile lor de dezvoltare. Mai mult, în cadrul aplicației noastre mobile de comunicare internă, We are Lidl, am realizat pentru angajații noștri o serie de video-uri informative, care să-i ajute în adoptarea unei alimentații și a unui stil de viață sănătos. 

Acestea sunt doar câteva exemple din inițiativele noastre care să îi sprijine pe colegii noștri în dezvoltarea personală.

 

5. Considerați că salariul a rămas factorul principal al alegerii unui job? Care este strategia dvs. privind creșterea salariilor în 2023?

Pentru noi, Lidl, remunerația și beneficiile oferite rămân aspecte importante, și în consecință, avem strategii de compensații care să ne situeze peste media pieței, astfel încât să rămânem în topul angajatorilor și în privința celor mai bune pachete de beneficii. În continuare, ne dorim să diversificăm beneficiile pe care le oferim angajaților noștri, beneficii care sunt orientate pe mai multe domenii de interes pentru colegii noștri.

 

6. Generațiile tinere pun accent pe diversitatea în echipă. Cum este abordat în companie subiectul mix de generații și naționalități?

Suntem o companie care se bazează pe învățare continuă, iar diversitatea și incluziunea sunt aspecte importante în activitatea noastră. În Lidl România, vârsta nu reprezintă un criteriu de angajare, unul dintre obiectivele noastre fiind dezvoltarea angajaților indiferent de poziție sau experiență. 

Mai mult, încurajăm în rândul echipelor noastre să existe în permanență un proces de învățare. Tocmai de aceea am lansat un material de e-Learning de Diversitate și Incluziune, pe care l-au parcurs toți colegii la nivel național.

Totodată, susținem diversitatea și incluziunea în rândul angajaților și încurajăm toți colegii să participe la programe de mobilitate internațională pentru a putea experimenta diferite culturi și locații Lidl din întreaga lume. Acestea sunt incluse în strategia noastră de Resurse Umane și reprezintă oportunități internaționale de dezvoltare atât din punct de vedere profesional, cât și personal. 

 

7. Ce acțiuni de Employer Branding ați făcut în 2022 și ce planuri aveți pentru 2023?

Anul trecut am lansat o nouă campanie de employer branding, „Contează pe noi pentru tot ce contează!”, care a adus în prim plan unele dintre cele mai importante aspecte pe care le oferim membrilor echipei noastre, în calitate de angajator: o carieră cu oportunități de creștere și beneficii clare, nu doar responsabilități. De asemenea, tot anul trecut am participat la conferințe de resurse umane și la diverse târguri și evenimente dedicate carierelor ținute la nivel național.

Pentru că în cadrul companiei noastre avem programe dedicate studenților, de management trainee sau internship, precum și programe realizate împreună cu școli partenere, atât pentru magazine, depozite, cât și sediul central, anul trecut am derulat și un program de „design thinking” adresat generației Z pentru dezvoltarea programelor de trainee. În urma acestui exercițiu, lucrăm la îmbunătățirea unuia dintre programele dedicate studenților. 

Noi, Lidl România, ne propunem să fim un brand de angajator activ în comunicare, să fim cât mai aproape atât de membrii echipei, cât și de viitorii noștri colegi, de aceea comunicăm constant și transparent cu ambele categorii.

 

8. Cum ați abordat subiectul remote/hibrid/office în 2022 și cum credeți că s-a reflectat politica dvs. în imaginea companiei în piață?

Suntem atenți la schimbările din piață și, la fel ca alte companii din industrie, am încercat să păstrăm și să valorificăm ceea ce am învățat despre flexibilitate pe parcursul ultimilor ani, căci am avut și înainte de pandemie posibilitatea de work from home. În acest moment, sistemul de muncă hibrid pe care l-am adoptat pentru colegii de la birouri este de două zile de muncă de acasă și trei zile de la birou. 

 

9. Cum resimt angajații dvs coerența companiei cu valorile și misiunile comunicate la angajare? Rămâne relevantă nevoia unei culturi organizaționale coerente în 2023?

Fie că angajații noștri lucrează în magazine, în centrele logistice sau în sediul central, suntem călăuziți de aceleași valori și de motivația de a oferi bucuria Lidl mai departe. Evaluăm cu recurență satisfacția angajaților la locul de muncă, iar una dintre măsurile implementate este aplicarea Chestionarului de Satisfacție a Angajaților (Pulse Survey). Rezultatele acestuia stau la baza acțiunilor viitoare, menite să asigure o atmosferă și un mediu de lucru optim pentru întreaga echipă.

Avem întotdeauna grijă să asigurăm coerența culturii organizaționale, drept urmare desfășurăm periodic proiecte care armonizează și validează comportamentele și valorile care ne definesc ca organizație.

 

Cauți un job în retail alimentar? 

Accesează pagina de angajator Lidl România de pe Undelucram.ro și alfă mai multe detalii despre beneficiile pe care le oferă compania.

 

Distribuie

Ce-am citit merită:

Ești HR? Află cum să recrutezi eficient!

Hai în clubul angajatorilor cu rată mare de retenție și costuri de recrutare mici.

Vreau să știu

Dorești să-ți faci munca mai ușor?

Noi îți explicăm cum îți poți administra eficient Brandul de Angajator în comunitate.

Află mai multe

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro