Michelin Romania: Bune practici de la o companie îndrăgită

09.02.2024
8 min
Michelin Romania: Bune practici de la o companie îndrăgită

Distribuie

 

Continuăm astăzi seria de articole cu un angajator care s-a clasat atât în primele cinci companii în cadrul categoriei Producție Industrială cât și în clasamentul general al Top Angajatori Undelucram.ro 2023. 

Ne-am dorit să descoperim elementele cheie care fac din această organizație un angajator îndrăgit de candidații din piață, iar pentru a pătrunde în universul companiei, am discutat cu Simona Stavrositu, Director al Michelin Corporate and Business Services.

Iată de la Simona câteva bune practici din strategia prin care compania își ține angajații aproape de valorile organizației.

 

1. Care este rolul curent în companie? Care a fost traseul profesional?

Sunt Simona Stavrositu, Director al Michelin Corporate and Business Services – pe scurt, CBS, un centru de operațiuni, servicii și expertiză în plină evoluție și dezvoltare. Am un parcurs profesional de peste 24 de ani, dintre care 14 ani într-o companie de audit și consultanță, unde am acumulat cunoștințe și experiență vaste, într-un ritm dinamic, iar de 10 ani sunt parte a grupului Michelin, în roluri de leadership cu expunere majoră, dintre care 2 ani petrecuți în Franța, la sediul companiei din Clermont-Ferrand. 

Printre calitățile care m-au ajutat în parcursul meu profesional se numără orientarea către excelență, ambiția pentru succesul organizației la care îmi aduc contribuția, integritatea, gândirea pozitivă și convingerea că oamenii sunt factorul central al succesului, prin urmare crearea unui cadru în care oamenii să fie motivați să își atingă potențialul și să se dezvolte este una din prioritățile mele ca leader. 

Suntem o echipă de peste 800 de oameni în Michelin CBS în departamente precum Finance, Customer Service, Pricing, Customer Billing, Purchasing, Logistics, Human Resources, și vom continua să creștem prin dezvoltarea nivelului de expertiză și leadership. Strategia noastră se axează pe 3 piloni: excelența operațiunilor și serviciilor gestionate, prin atragerea de talente și dezvoltarea oamenilor, îmbunătățirea continuă a proceselor și operațiunilor, și rolul activ în programele de transformare din cadrul Grupului. 

 

2. Cum ai descrie parcursul tău în Michelin de până acum și cum a fost prima zi de lucru aici?

Parcursul meu în Michelin este plin de satisfacții, din multe puncte de vedere: am găsit aici cadrul propice și un mediu de lucru deschis, în care să fiu eu însămi și să cresc, personal și profesional, să-mi exprim punctul de vedere și să iau inițiativa, și în care am avut suportul și susținerea colegilor și liderilor pentru a învăța, a-mi găsi drumul în organizație și a-mi realiza obiectivele. Am primit recunoaștere, și evoluția în carieră a fost consecința performanței, rezultatelor și comportamentelor aliniate cu valorile companiei. 

Prima zi în companie a fost într-o vineri de noiembrie și cu toate acestea, amintirile mele sunt legate de primirea călduroasă, deschisă și noii colegi sincer interesați de integrarea mea în organizație, la toate nivelurile. 

 

2. Ce te atrage cel mai mult la cultura organizațională a companiei pe care o reprezinți?

Cultura organizațională se caracterizează prin deschidere, transparență, flexibilitate, încurajarea initiațivei și implicării, o cultură în care oamenii sunt ascultați și pot face parte din diverse comunități și proiecte extra job, pentru a învăța și a se dezvolta, a-și aduce contribuția și a inova, și a-i ajuta și pe ceilalți colegi să se dezvolte. 

De exemplu, Programul Citizen Developers Bootcamp le oferă colegilor mei oportunitatea de a face parte dintr-o comunitate inovativă de învățare, care propune și găsește soluții digitale pentru diverse procese. Ediția din 2023 a reunit peste 60 de colegi care, cu ajutorul a 32 de traineri, au livrat 69 de proiecte interne.

Tot în 2023 am lansat și Ideas In Motion, un program prin care încurajăm pe oricine din organizație, indiferent de rol sau departament, să propună o idee de business inovatoare, să treacă printr-un proces de pitch și să aibă chiar oportunitatea să o implementeze, având parte de finanțarea și suportul necesare.

Modelul de leadership din Michelin susține această cultură, prin faptul că orientarea către rezultate este echilibrată de grija pentru oameni și încurajarea inteligenței colective și a colaborării, iar autenticitatea, cunoașterea de sine și inteligența emoțională sunt trăsături și comportamente cheie așteptate din partea liderilor din organizație.

 

3. Dacă ai putea schimba ceva în mod magic în organizație, ce ai alege să schimbi și de ce?

Dacă aș putea schimba ceva ca printr-o magie, ar fi vorba de luarea mai rapidă a deciziilor și îmbrățișarea schimbării, adaptarea mai rapidă la nou, aceste lucruri fiind foarte importante în contextul actual în care volatilitatea, impredictibilitatea și ambiguitatea fac parte din peisajul de business. 

 

4. Din ce în ce mai mulți candidați aleg beneficii ce țin de wellbeing. Care au fost inițiativele companiei în 2023 pentru dezvoltarea personală a angajaților?

Dezvoltăm multe proiecte pentru colegii noștri și suntem într-o continuă evoluție aici – pe lângă partea mai clasică de wellbeing pe care o asigurăm ca parte din pachetul de beneficii (asigurare de viață, asigurare medicală, acces la o platformă dedicată de beneficii, linie psihologică de suport), avem un program lunar Fun@Work, unde colegii se pot bucura de ateliere creative, boardgames, dans – activități pe care fie le organizăm cu suportul partenerilor externi, sau le susțin chiar colegii din organizație care au dezvoltat o pasiune și își doresc să o împărtășească cu cei din jur.

Celebrăm anual Wellbeing Day cu workshopuri pe teme de nutriție, sport, sănătate mintală, sesiuni de mindfulness și de dezvoltare personală și le oferim colegilor oportunitatea de a participa la acțiunile de CSR, pentru a se conecta cu comunitățile locale și a contribui la proiectele Michelin în această direcție.

 

5. Cum sărbătoriți momentele de succes în echipa voastră?

Succesul este celebrat și recunoscut atât prin evenimente de echipă, precum team buildings, evenimente și experiențe tematice în afara și în cadrul biroului, participarea la conferințe externe, cât și prin metode și programe de recunoaștere financiare și non-financiare: de la promovarea succeselor și oamenilor care au contribuit pe diverse canale de comunicare, până la sisteme de premiere și bonusare.

 

6. Numește 3 ingrediente care te fac mândră că ești parte din această echipă. Alege unul și povestește-ne mai multe. 

Trei lucruri care mă fac să fiu mândră de echipa mea sunt faptul că am o echipă diversă și ambițioasă care își dorește evoluția și succesul colectiv al organizației pe care o conducem, un mediu transparent, onest și constructiv în care lucrăm, discutăm și luăm decizii. 

Constant suntem preocupați de subiecte legate de crearea unui mediu de lucru pozitiv, în care colegii mei să aibă acces la metode și programe de învățare, să crească spiritul de echipă și să dezvolte un sentiment de apartenență. 

Ultimul aspect este extrem de important deoarece succesul nostru ca organizație este compus din succesele și realizările individuale și de echipă, prin urmare crearea unui mediu în care oamenii să se simtă bine și în siguranță, să fie orientați către excelență, dezvoltare, progres și colaborare, este definitoriu. 

 

7. Tot mai mulți angajați din piața forței de muncă își pun problema sensului muncii lor. Cum le asigurați acea nevoie de „meaning” oamenilor din organizație? 

În primul rând, am definit și comunicăm continuu viziunea și strategia noastră pentru centrul de servicii și modul în care contribuim la viziunea „All Sustainable”’ a grupului, bazată pe echilibrul dintre cele 3 elemente strategice: People, Profit, Planet. În al doilea rând, fiecare manager împreună cu echipa sa își definesc contribuția lor la strategie, astfel încât toți oamenii din echipele noastre să înțeleagă cum creează valoare, care este de ce-ul din spatele proiectelor în curs și cum arată viitorul. 

În al treilea rând, sensul, mai presus de responsabilitățile pe care fiecare dintre noi le avem, este dat de posibilitatea de a-ți găsi locul într-una dintre comunitățile despre care am povestit – fie că este vorba despre acțiuni de CSR, training, organizarea de evenimente pentru colegi sau dezvoltarea unor soluții digitale de business – orice coleg preocupat de astfel de lucruri le poate găsi în Michelin CBS.

Și pentru că ne uităm constant la impactul proiectelor noastre, ne bucură să vedem că ele sunt confirmate de diverși KPIs pe care îi urmărim: employee engagement rate de peste 88%, rotația personalului de sub 10% și partner satisfaction rate de 87%.

 

8. Cum este promovată transparența în cadrul companiei?

Ne preocupă real acest subiect și de aceea am creat un calendar dedicat de evenimente interne prin care transmitem cele mai importante mesaje de business, updates pe proiecte importante și programe în curs, pentru a ne asigura că toții colegii din Michelin CBS sunt la același nivel de informare. 

Organizăm evenimente Town Halls la nivel de CBS de două ori pe an, trimestrial la nivel de Linii de Servicii și în plus, din 2023, am lansat un concept de evenimente informale de tip Ask Me Anything. 

Aici, colegii mei pot participa alături de Top Management și primi răspunsuri la orice fel de subiecte legate de organizație, direcția de viitor, proiecte, dar și aspecte mai personale despre echipa de management, pentru a se cunoaște mai bine și a crea legături puternice. 

 

9. Compania dumneavoastră are un program de internship?

Sigur că da, suntem alături de comunitățile de tineri din București și împrejurimi, care își doresc să înceapă o carieră în Michelin CBS – le oferim oportunitatea de a ne cunoaște, de a urma un internship plătit, pe parcursul a câteva luni într-una dintre echipele noastre (HR, Procurement, Logistică, Financiar, Order to Cash, Source to Pay), aliniat la toate beneficiile. 

Lucrăm îndeaproape cu Facultatea FABIZ, parte din ASE, unde participăm activ la cursurile din facultate, organizăm evenimente de tip Open Doors la noi la birou și îi îndrumăm pe studenți în urmarea stagiului de practică sau a dezvoltării lucrării de licență sau master. 

 

10. Pe final, ce le recomanzi candidaților care se gândesc să aplice la compania voastră? 

 Primul sfat ar fi să intre în contact cu noi, cu echipa noastră de recrutare, să verifice oportunitățile pe care le oferim în perioada respectivă pe site-ul nostru de cariere

Ne pot găsi și pe Linkedin sau alte platforme de recrutare, unde postăm constant despre rolurile deschise, competențele pe care le căutăm, dar și alte informații despre colegii noștri, programe de training, evenimente la care participăm și unde ne-ar putea găsi pentru a avea o discuție față în față. 

Așa cum o spune și sloganul nostru – Împreună, susținem viața în mișcare și toți contribuim prin talentul nostru la scopul companiei.

 

Cauți un job la o companie de top? 

Hai la Michelin Romania! Accesează pagina de angajator de pe Undelucram.ro a companiei care investește constant în bunăstarea angajaților și continuă drumul către o carieră de succes.

 

Distribuie

Ce-am citit merită:

Ești HR? Află cum să recrutezi eficient!

Hai în clubul angajatorilor cu rată mare de retenție și costuri de recrutare mici.

Vreau să știu

Dorești să-ți faci munca mai ușor?

Noi îți explicăm cum îți poți administra eficient Brandul de Angajator în comunitate.

Află mai multe

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro