Nu aplicati daca nu ati inteles clar titulatura postului

22.03.2018
3 min
Nu aplicati daca nu ati inteles clar titulatura postului

Distribuie

De foarte multe ori titulatura unui post este neclara, confuza si nu transmite informatia corecta.

Cei care au cautat un job, au sesizat, nu o data, confuzia care exista in titulatura job-ului. Specialist? Coordonator? Senior Asociat? , exemplele pot continua. Este foarte important sa „taiati” tot ce este confuz in titulatura, pentru a sti clar la ce aplicati.

Cum poti sa „decopertezi” titlul pentru a afla adevarul din spatele acestuia? In definitiv nu poti aplica fara sa stii clar ce te asteapta.

Identificati cuvintele cheie din titulatura

Daca esti un tip, cat de cat ambitios, vei incerca sa aplici pentru mai multe job – uri, care normal, implica un alt fel de responsabilitati. Indiferent unde aplicati este bine sa intelegeti foarte bine cat din responsabilitatile pe care le veti avea sunt reflectate de titulatura.

Atunci cand veti intalni cuvinte de genul : administrator, procesor, coordonator,  automat veti sesiza ca ele se refera la responsabilitati singulare, deci nu se pune problema de team leader sau manager.

In primul caz este vorba de un nivel normal sau scazut al responsabilitatilor. Aparitia unor cuvinte de genul : conduce, colaboreaza cu, partener cu, sintetizeaza si transmite la, in acest caz, nu este nici o indoiala, ca ne aflam la un nivel cu mult mai ridicat.

Comparati experienta voastra cu indatoririle viitorului job

Va reamintesc ca CV-ul trebuie practic updatat mereu, prin adaugarea noilor voastre performante, care s – au tranformat in experienta. Este bine ca inainte de a aplica sa faceti un inventar al indatoririlor in care ati performat.

Comparati indatoririle „afisate” in job description, cu cele recente, pe care le – ati avut. Este mai mult decat normal sa nu fii performat in toate responsabilitatile viitoare ( la ce job ati aplicat) , dar in foarte multe dintre ele, experienta pe care o aveti isi va spune cuvantul.

Cautati titlul job-ului pe website-ul angajatorului

Fiecare companie are diverse modalitati de a elabora titlul si continutul descrierii job – ului afisat. Pentru a vedea cum o companie foloseste titlul, ce oameni se afla pe acele pozitii sau care sunt cei ce raspund de ele, cautati pe website – ul companiei. Exista doua casute pe care sa apasati About Us si Company.

Am recomandat si recomand incontinuare, sa faceti cel putin o scurta documentare despre companie in general si job – ul pentru care aplicati, in special. Numai in acest fel veti avea cat de cat siguranta ca aplicati corect, in cunostinta de cauza.

In alta ordinede idei, veti putea demonstra  in scrisoarea de intentie, prin aceasta documentare, ca aveti cunostinta despre ce face compania, ce performante are etc. Nu exagerez, cand afirm ca astfel veti castiga puncte in plus in fata recruitorului sau a angajatorului direct.

Puneti intrebari pertinente

Fie ca va aflati la interviu, fie ca vi se ia un interviu telefonic sau chiar ati dat voi telefon la viitoarea companie, folositi aceste oportunitati pentru aflarea de noi informatii. Pe baza acestora veti fii mult mai in masura sa „descifrati” titlul job – ului si responsabilitatile pe care le incumba.

Christina VanBuskirk, recruitor, la Sasha the Mensch, din New York City, sintetizeaza cel mai bine aceste oportunitati:„Cand sunteti la interviu, puneti intrebari pertinente despre responsabilitatile de fiecare zi, despre posibilele instruiri, ce se asteapta de la voi sau chiar despre nevoile manageriale (daca este vorba de un asemenea post), vizand perioada imediat urmatoare, dar si perspectivele in timp.”

Indiferent de rezultatul dupa interviu, lasati o impresie cat mai buna, prin onestitate si increderea pe care o manifestati in voi. Nu este deloc imposibil ca urmarea acestor bune raporturi lasate in urma, sa-i determine pe cei de la HR sa va caute pentru alta oportunitate.

Extinde cercetarea si la titlurile asemanatoare

Este un lucru pe care l-ati observat deja si anume, folosirea unor titulturi, care au in componenta cuvinte comune. Un exemplu simplu este”sales rep” sau opusul ”sales officer”. Extinderea cercetarii nu inseamna sa va pierdeti timpul cautand job-uri in afara ariei voastre de interes.

Atentie: atata timp cat abilitatile voastre, talentul vostru, se muleaza pe ceea ce veti face la noul job, aplicati pentru el, indiferent de titlu.

Fiti la curent cu job-urile postate

Un element important al actiunii voastre de gasire a unui job il constituie cautarea de noi postari. Cu cat veti avea cunostinta de noile postari, cu atat decizia voastra de a aplica va fii mai corecta.

Consultand zilnic platforma undelucram.ro, nu numai ca veti gasi noi job – uri, dar pe baza evaluarilor postate, veti fi in mai mare masura sa luati decizia corecta. Mai mult devenind membru al comunitatii, veti beneficia de diverse servicii, inclusiv cele legate de redactarea, formatul sau vizibilitatea cu mult mai mare a CV – ului vostru.

Concluzia e simpla: inainte de a aplica trebuie sa descifrez titlul job-ului pentru care voi face acest lucru.

Citește toate articolele despre

Planificare carieră Creare profil candidat Despre meserii Găsește-ți job

Articol scris de:

Dan Nicolae - Puteti contacta echipa editoriala la adresa office@undelucram.ro

Distribuie

Ce-am citit merită:

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro