Top Productie industriala 2022 Top Productie industriala 2022 Hella Romania Hella Romania
Hella Romania

Hella Romania

3.99

508 evaluări

HELLA a câștigat 110.000 de ore pentru creativitatea umană datorită roboților software dezvoltați la Timișoara

11.01.2023

Companiile multinaționale, în special cele care folosesc și dezvoltă tehnologii inovatoare, demonstrează că și în zona serviciilor automatizarea înseamnă progres. Este și cazul furnizorului automotive de renume mondial, HELLA, care activează sub brandul-umbrelă FORVIA, unde segmentul serviciilor beneficiază de o abordare modernă, cu proiecte de digitalizare și automatizare a proceselor. Acestea includ, în special, crearea roboților software, RPA (Robotic Process Automation), iar ”atelierul” central în care aceștia sunt concepuți și lansați în rețeaua globală se află la Timișoara, în cel mai mare centru administrativ internațional al companiei. 

În 2019, un grup mic de angajați din HELLA a primit sarcina de a pune bazele unui proiect inedit pentru companie: de a regândi modul și ritmul în care serviciile de business interne răspund la nevoia tot mai mare a industriei de a automatiza anumite acțiuni. În anii pandemiei, echipa a crescut și proiectul a luat amploare. Astăzi, în HELLA funcționează cu succes 64 de roboti software, care au automatizat, din 2019 până în prezent, 110.000 de ore, dezvoltați de o echipă internațională de 11 oameni, condusă din HELLA Corporate Center Timișoara, de Diana Toda, director global al Business Process Management și director al Business Transformation Management, și Oana Niculescu, Manager Global IT Project management. ”Aici, la Timișoara, se află centrul de competențe pentru dezvoltarea acestor roboți software, iar echipa noastră este formată din specialiști în îmbunătățirea serviciilor de business și din specialiști IT. Noi coordonăm inițiativa digitalizării la nivel global. Împreună, ne armonizăm perfect competențele pentru a dezvolta intern acești ‘colegi virtuali’ care mimează activitățile făcute de om: înregistrează documente în sisteme de gestiune, extrag informații din surse diferite și le compilează sau descarcă documente din portaluri de client. Aceste sarcini repetitive pot fi făcute și 24 din 24, în funcție de complexitatea sistemului, după necesități”, explică Oana Niculescu.

Roboții software fac parte tot mai mult din realitatea pieței business, iar companiile oferă deja soluții diversificate în acest sens. Pentru că roboții software dezvoltați de echipa de la Timișoara sunt destinați să sprijine funcționarea cât mai bună a proceselor interne în companie, abordarea creatorilor lor este personalizată, adaptată cerințelor concrete din HELLA la nivel global. Este vorba, în special, despre stabilitatea proceselor, iar asta presupune roboți care au această componentă esențială pentru executarea sarcinilor cu acuratețe absolută. Aici intervin cunoștințele și abilitățile specialiștilor din echipă. Pe de o parte, sunt analizate, la nivel avansat, procesele din companie, pe de altă parte, sunt căutate cele mai bune soluții digitale existente la momentul actual, cu atenție specială pentru zona inovațiilor în domeniu. 

„Principala noastră misiune este să scoatem robotul din om”
Ce le rămâne oamenilor de făcut dacă munca plictisitoare și rutina este preluată de ”roboți”? ”Oamenii își câștigă libertatea de creativitate, să gândească lucrurile diferit. Principala noastră misiune este să scoatem robotul din om și, în același timp, să asigurăm procese robuste și excelență în activitățile administrative și cred că asta spune totul despre importanța muncii desfășurate. Tehnologia de ultimă oră ne permite să schimbăm paradigma în business, în favoarea ideilor inovatoare și a oamenilor cu viziune asupra viitorului”, spune Diana Toda.

Cel mai activ robot din HELLA se numește Rian, iar rolul lui este sa să proceseze facturi, începând cu verificarea compatibilității informațiilor din facturi cu cele din notele de recepție și finalizând cu postarea sau salvarea acestor facturi în sistemul de gestiune. Rian este cel care ”salvează” cele mai multe ore pentru oameni, 20.000. 

Ceilalți roboți software din HELLA ușurează munca echipelor din departamentele de financiar, achiziții, logistică sau IT. 

Ca hub global al companiei automotive, HELLA Corporate Center Timișoara pune accent pe perfecționarea serviciilor administrative, iar digitalizarea se află în centrul acestui demers. Înființat în 2012, centrul de la Timișoara are 700 de angajați, implicați în activități pentru locațiile din România și cele din rețeaua globală. Serviciile HELLA Corporate Center cuprind domenii precum IT, controlling, contabilitate, resurse umane sau IT.

Compania automotive are în țara noastră cinci centre de proiectare și dezvoltare, un centru administrativ și trei unități de producție, situate în Timișoara, Arad, Lugoj, Craiova, Iași și Oradea, cu peste 5000 de angajați.