Tot mai mulți recrutori consideră că activitatea lor este similară cu marketing-ul deoarece ei încearcă să promoveze compania pentru a atrage candidații potriviți. 

Având în vedere faptul că industria IT se dezvoltă rapid în România, trebuie să găsești o soluție pentru a te diferenția de alte companii care recrutează angajații pe poziții precum cele de web developer sau software engineer. 

Cum poți face asta? 

Utilizând metode de recrutare mai puțin folosite de către concurență. De asemenea, diversificarea canalelor, este o strategie de recrutare foarte bună, în special pentru această industrie. 

În acest articol vei afla: 

   - Care sunt principalele probleme în procesul de recrutare 

   - Care sunt cele mai bune 4 metode de recrutare

   - Ce canale noi ar trebui să abordezi pentru a ajunge la candidații potriviți

 

Care sunt principalele probleme în procesul de recrutate

 

1. Candidații necalificați

 

Peste 80% dintre recrutori se confruntă cu problema candidaților necalificați. Deși au aplicanți la joburi, majoritatea candidaților sunt nepregătiți pentru joburile la care aplică. Din păcate emigrarea specialiștilor în alte țări a dus la o criză de personal în România. 

 

2. Targetarea candidaților pasivi

 

Forța  de muncă este formată în proporție de 30% din candidați activi, în timp ce 70% sunt candidați pasivi. Acești candidați pasivi sunt persoane angajate, care nu își caută un nou loc de muncă, însă ar putea deveni interesați dacă recrutorii găsesc un mod de a-i atrage. 

Având în vedere că aceste persoane nu își caută un loc de muncă, CV-urile lor nu sunt up to date și sunt mai greu de găsit pe platformele de jobbing. 

Salarii adaugate recent

 

3. Atragerea candidaților potriviți
 

Deși reușesc să atragă mulți candidați la interviu, majoritatea recrutorilor menționează că rareori reușesc să atragă acei candidați care sunt potriviți pentru pozițiile disponibile. Unul dintre motivele pentru care recrutorii întâmpină această problemă este pentru că segmentarea nu este realizată corespunzător. 
 

Cele mai bune metode de recrutate în domeniul IT

 

1. Referral

 

Un program de referral sau de recomandări este ideal pentru a recruta personal în domeniul IT. Atunci când oferi un bonus angajaților care își recomandă prietenii calificați pentru un post în companie, scazi costurile și timpul de recrutare. 

Astfel, un program de recomandări, îi motivează pe angajații actuali, îmbunătățește cultura companiei și îți aduce candidați potriviți. 

 

2. Head Hunting

 

Abordarea directă a potențialilor candidați poate fi utilă pentru că scurtează procesul de recrutare și te ajută să comunici doar cu candidații pe care îi consideri relevanți pentru poziția disponibilă. 

Pentru a utiliza această metodă, trebuie să ai o baza de date de candidați sau să apelezi la un tool care te poate ajuta să segmentezi candidații. 

Evaluari recente

 

3. Platforme online

 

Utilizarea platformelor de joburi precum Undelucram.ro este o altă metodă care te ajută să atragi candidații potriviți. 

Atunci când postezi un job beneficiezi de algoritmi de machine learning care promovează aceste joburi doar candidaților care sunt calificați pentru respectiva poziție. Astfel, eviți lecturarea a mii de CV-uri de la candidați care nu sunt pregătiți pentru un job. 

 

4. Social media

 

Recrutarea în mediul online este din ce în ce mai comună, în special în domeniul IT. De aceea, este recomandat să încerci să publici anunțuri plătite pe rețele de socializare.

 Pentru a te asigura că atragi candidați potriviți și că ai aplicanți, nu uita să creezi o pagină de companie complexă, plină de informații relevante. 

 

Canale noi pentru recrutarea de personal

 

În ceea ce privește candidații din domeniul IT, unul dintre cele mai interesante canale pe care ar trebui să le încerci este Reddit. Pe acest canal poți să postezi și anunțuri plătite, dar poți să și interacționezi cu candidați inactivi pentru a afla care sunt interesele lor. 

De asemenea, comunitățile online sunt potrivite pentru a recruta personal calificat în domeniul IT. 

Utilizarea video-urile pe YouTube pentru a atrage atenția candidaților este o altă idei inovatoare. Poți să faci un canal de YouTube pentru companie și să postezi video-uri atunci când ai un job nou disponibil. 

Pe YouTube poți să postezi și video-uri din teambuilding sau de la evenimentele de la birou. Astfel, îi ajuți pe candidați să cunoască mediul de lucru și cultura organizației. 

Acestea sunt doar câteva canale pe care le poți testa pentru a vedea dacă acolo se află candidații potriviți pentru tine. Cu siguranță vei găsi canalele și metodele de recrutare potrivite pentru compania ta. 

Tu ce metode de recrutare alegi?