3 acțiuni prin care poți schimba lumea, ca om de HR!

19.07.2021
4 min
5.00
3 acțiuni prin care poți schimba lumea, ca om de HR!

Distribuie

3 acțiuni prin care poți schimba lumea, ca om de HR!

 

Știu: Nu suntem activiști. Nici politicieni. 

Suntem oameni de HR. 

Treaba noastră e să servim organizații.

 

Dar cum ar fi dacă am schimba și lumea în tot acest proces?

 

Întreb toți oamenii de HR cu care interacționez și juniorii din comunitatea Școala de HR de ce au ales această meserie. 

Și aud pe repeat, în diferite forme: “pentru că iubesc / vreau să ajut oamenii” 

 

Noi oamenii de HR suntem mânați de o puternică nevoie de conexiune. De aici dorința de a fi aproape de alții și de a ajuta, cum putem noi mai bine. 

Contextele sunt diferite pentru fiecare dintre noi, dar un aspect îl avem în comun: lumea în care ne facem meseria. 

Cum ar fi să ne practicăm meseria în așa fel încât să contribuim la o lume mai bună?

 

Provoacă status quo-ul.

 

Auzim mai mult decât e necesar “Așa-i la noi”, folosit ca scuză pentru a ne opune la schimbare.

 

Și cu siguranță și în organizația în care te afli acum sunt încă proceduri, prejudecăți, acțiuni conform unui status quo bine înrădăcinat în cei ce beneficiază de pe urma lui. 

 

Dar, doar pentru că lucrurile au mers până acum într-un anumit fel, nu înseamnă că metodele din trecut vor fi eficiente pentru situațiile din prezent, în care acționam pentru a ne modela viitorul așa cum avem nevoie. 

 

Contestă metodele vechi ori de câte ori ai ocazia și propune soluții noi. 

 

Toate cercetările spun că skillul cel mai necesar în viață și profesie, în următorii 10 ani va fi adaptabilitatea. 

Contestând status quo-ul avem ocazia de a aduce discuția despre schimbare în atenția tuturor și de a ne oferi șansa să ne exersăm adaptabilitatea.


 

Susține leadershipul...pe bune.

 

Unul dintre cele mai în vogă topicuri în mediile profesionale. Leadership. 

 

Într-o țară în care șefia încă mai e la putere, vorbim mult și cam superficial despre Leadership. 

 

În cadrul a peste 800 de interviuri sustiute pentru Șefi versus Lideri în România, 87% dintre intervievați au declarat că au lucrat în subordinea unui Șef, fapt ce a dus la intrarea în burnout pentru 62% dintre respondenți. 

 

Managerii ce nu înțeleg elemente esențiale despre comportamentul uman, au nevoie de ajutor în a conștientiza în primul rând că în vremurile ce vin, leadershipul este un skill esențial în lucrul cu oamenii. 

 

Ca om de HR poți ajuta la schimbarea de perspectivă, prin simplul fapt că inițiezi discuția în mediul de lucru, despre ce înseamnă leadershipul cu adevărat. 

 

Invită echipa de management la un dialog despre Leadership. O să observi cu stupoare că fiecare manager are o altă interpretare a termenului. Ceea ce duce la abordări diferite în lucrul cu oamenii. Iar unele din aceste abordări pot fi dăunătoare organizației. 

 

Conștientizarea este punctul zero din care pornește schimbarea. 

Deschide-le apetitul pentru procesul de educare și susține-i în evoluția lor de la manageri de procese la manageri de echipe. 

 

Închipuie-ți că milioane de oameni din România ar ajunge acasă după lucru fară stresul întâlnirii de mâine cu managerul, capabili să se deconecteze și să fie prezenți în viața lor. 

 

Ascultă oamenii.

 

Ca profesioniști HR, vorbim toată ziua cu și despre oameni.

Dar cred că vine momentul să ascultăm. Uneori nu e nevoie de mai mult. 

 

Primesc lunar sute de mesaje pe Linkedin în care oamenii îmi dezvăluie uneori situații de-a dreptul șocante din interiorul organizațiilor. 

Și prima mea întrebare este mereu: Ai vorbit cu cineva de la HR despre asta?

 

Răspunsurile nu sunt cele mai pozitive. 

 

“Nu le pasă”

“Nu-s capabili să rezolve așa ceva”

“Țin cu managerii”

“Au uitat de mine” 

 

Evident răspunsurile acestea nu reflectă 100% realitatea. Dar reflectă percepția angajaților despre rolul HRului într-o companie. 

 

Și aici modul în care noi ca profesioniști ne poziționăm în organizație, va face diferența. 

 

Pentru ce știu oamenii că pot apela la tine?

Care știi tu că e punctul tău forte în relaționarea cu angajații ?

Și cum te poți asigura că oamenii vor afla de el?

 

Câștigarea încrederii colegilor tăi este pasul numărul 1. Și poți obține asta prin simplul fapt că asculți, fară să judeci, fară să promiți rețete salvatoare. 

Oamenii au nevoie uneori să se descarce și să fie ajutați să vadă lucrurile din alta perspectivă. Și pentru asta e musai ca ei să știe că pot apela la tine!

Atunci când asculți pe cineva și îi creezi un spațiu de încredere în care se simte acceptat, ai eliminat deja jumătate din frustrările interlocutorului. 

 

Avem nevoie să fim văzuți. Ascultați. Acceptați. 

 

Și când tu vei face asta constant cu colegii tăi, va fi o practică ce ușor ușor se va răspândi în organizație. 

O lume în care oamenii se văd așa cum sunt, fără prejudecați e un spatiu în care putem crea împreună viitorul pe care îl merităm!

 

P.S 1

Știu că cele de mai sus pot intra ușor în sfera idealismului. Că în realitate avem KPIs, obiective de business și evaluări în fața cărora răspundem. Și nu vreau să diminuez în nici un fel importanța atingerii acestora. 

Dar cred cu tărie că avem nevoie de un scop mai înalt decât creșterea productivității sau atingerea targetului de vânzări, pentru a ne conecta la misiunea noastră profesională. 

 

Perspectiva pe care eu am ales-o este a omului de HR ce ajutând individul, dezvoltă organizația si impactează lumea, într-un lanț de reacții pozitive!

Tu poți găsi orice perspectivă face sens pentru tine!

Ești pregătit să-ți îmbrățișezi misiunea HRistică ?

 

P.S 2.

Știai că Undelucram.ro dezvoltă constant instrumente menite să te ajute în a-ți practica meseria cât mai ușor? Descoperă soluțiile noastre de Employer Branding și Jobbing și stai cât mai focusat pe misiunea ta!

Citește toate articolele despre

HR Coach

Articol scris de:

Andra Pintican, Chief of Marketing Undelucram.ro

Distribuie

Ce-am citit merită:

Ești HR? Află cum să recrutezi eficient!

Hai în clubul angajatorilor cu rată mare de retenție și costuri de recrutare mici.

Vreau să știu

Dorești să-ți faci munca mai ușor?

Noi îți explicăm cum îți poți administra eficient Brandul de Angajator în comunitate.

Află mai multe

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro