Curiozitatea – noul must have managerial

18.03.2021
2 min
4.67
Curiozitatea – noul must have managerial

Distribuie

Conform studiilor recente cu privire la Future Skills, una dintre cele mai importante trăsături pentru dezvoltarea profesională este curiozitatea.

 

Ce este curiozitatea? Pe scurt: dorința de a învăța, de a explora și a descoperi lucruri noi. Este forța care ne permite accesul către noi posibilități.

Cred că este datoria fiecărui manager să încurajeze și să creeze contexte pentru o cultură a curiozității - în acest fel, va dezvolta echipe deschise și inovatoare, contribuind la succesul organizației. Cu toții știm că o scânteie de curiozitate poate duce la o idee, produs sau serviciu revoluționar.

Oamenii curioși sunt mereu dornici să învețe, descoperă în mod constant lucruri noi și în timp își îmbunătățesc modul de lucru.

 

Angajații curioși sunt mai predispuși să pună la îndoială procedurile și procesele existente. Nu vă îngrijorați, aceasta este și ideea. Când suspectăm că ceva nu merge, începem să explorăm diferite aspecte punând întrebări precum:

  • Cum putem face asta mai bine?
  • Cu ce provocări ne-am putea confrunta?
  • Cine ne poate ajuta cu asta?
  • Cum poate munca noastră să susțină munca altora?
  • Cum ne pregătim pentru schimbările forței de muncă determinate de automatizare, sau inovațiile tehnologice?
  • De ce ar putea avea nevoie lumea peste 20 de ani?

 

Ce putem face pentru a dezvolta acest spirit al curiozității?

Fiii deschis informațiilor noi și caută-le activ.

Acceptă propuneri care nu se potrivesc cu viziunea ta și încercă să înțelegi cum ar putea funcționa.

Nu te jena de greșelile tale, ci lasă curiozitatea să te ghideze către soluții îmbunătățite.

 

Principii manageriale pentru a cultiva curiozitatea în echipă:

Alocarea de timp pentru a da frâu liber gândirii este primul pas în încurajarea curiozității. Pe lângă faptul că este o șansă bună de explorare de noi posibilități, poate semnala membrilor echipei că și curiozitatea este o parte valoroasă a vieții profesionale.

Permite ca oamenii să greșească sau să eșueze – pentru ca ei să poată gândi și acționa liber, au nevoie să știe că pot împărtăși idei fără teama de eșec.

Frica de eșec sau de ridicol împiedică oamenii să aibă o adevărată practică a curiozității. De exemplu, chiar dacă angajații sunt curioși de ceva, frica îi poate împiedica să ia măsuri sau să-și exprime ideile.

Acordarea încrederii în echipă prin simpla creare de oportunități de explorare, managerii pot îmbunătăți încrederea între ei și echipele lor.

Și ce spune „Am încredere în tine” mai mult decât un manager care oferă șansa membrilor echipei sale să investigheze toate posibilitățile de realizare a unui task sau proiect?

 

Creând aceste medii sigure, membrii echipei ajung să fie curioși cu privire la job dincolo de cotidianul lor. Nu numai că pot găsi lacune în unele aspecte ale jobului sau afacerii, dar pot avea timpul necesar pentru a umple acele lacune cu idei noi sau inovații.

Vă amintiți de curiozitatea copilăriei (eternul de ce)? La maturitate, aceasta se transformă în pasiune pentru a învăța. Iar menținerea acestei pasiuni pentru a învăța este baza fundamentală a curiozității. Aveți curaj și mergeți în echipele voastre pentru a-i provoca să fie curioși. Mai întâi fiți voi, chestionați modalitatea lor de lucru, cereți-le să caute soluții noi, să fie curioși cum fac alții ca ei.

 

Fiind și eu curioasă, spuneți-mi cum vă iese sau împărtășiți bune practici pentru inspirație.

Citește toate articolele despre

Leadership skills

Contributor Undelucram.ro

Alisa Popa

Distribuie

Ce-am citit merită:

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro