Interviu cu echipa de HR DB Schenker Global Business Services Bucharest

Distribuie

Despre cum s-a adaptat DB Schenker GBS în această perioadă și despre cum se desfășoară procesele de recrutare din cadrul companiei, vorbim în interviul de mai jos cu echipa de HR DB Schenker Global Business Services Bucharest.

 

1. Ce modificări ați făcut în această perioadă? Ați luat anumite măsuri pentru a stopa răspândirea noului virus în rândul angajaților?

Aveam deja în vigoare un plan extins de continuitate a activitaților de business și am testat lucrul de acasă cu două săptămâni înainte de anunțarea stării de urgență. Avantajul nostru a fost că toți colegii noștri au laptopuri și erau obișnuiți să poată lucra „la distanță”, având în vedere că flexibilitatea face parte din lista noastră de beneficii.  

Cu privire la măsuri, prioritatea noastră principală a fost și este să îi știm pe colegii noștri în siguranță. Am decis ca toți angajații DB Schenker GBS (SGBS) să își desfășoare activitatea la domiciliu, pentru a contribui la stoparea răspândiriiea virusului SARS-COV2. Dacă au existat cazuri excepționale, în care prezența la birou era vitală, ne-am asigurat că respectăm toate măsurile de protecție. Comunicarea frecventă și transparentă cu angajații a fost esențială în această perioadă.


2. Cum vă motivați angajații care lucrează de acasă?

Membrii comunității SGBS participă zilnic la întâlniri virtuale și sunt încurajați de managerii lor să fie comunicativi și deschiși, astfel încât distanțarea să nu reprezinte un obstacol în desfășurarea activității și în menținerea unei relații de echipă sănătoase.

Credem că o bună colaborare cu colegii de echipă și comunicarea transparentă a echipei de leadership au contribuit la generarea unui sentiment de siguranță, care este atât de important în această perioadă. În plus, am continuat să ne concentrăm pe programul nostru de well-being, adaptându-l la contextul actual. În lipsa interacțiunii față în față, oamenii au nevoie de activități care să le aducă zâmbetul be buze și să le dea o bună dispoziție, motiv pentru care, colegii noștri au apreciat noile inițiative de well-being - sesiuni online de sport, meditație ghidată, dezbateri etc.


3. Cum reușiți să comunicați eficient cu angajații care lucrează remote? Folosiți anumite tool-uri?


Avem mai multe tool-uri digitale, pe care le foloseam și înainte de pandemie, dar care acum au devenit indispensabile. În plus, dacă vorbim despre hardware, am avut în vedere furnizarea de echipamente suplimentare, pentru a permite o muncă la distanță eficientă.


4. Ce impact a avut această pandemie asupra business-ului?

În cazul nostru, operațiunile au funcționat eficient pe parcursul ultimelor luni. Desigur, stilul de lucru virtual este foarte diferit și a trebuit să folosim intens instrumentele digitale pe care le aveam deja, dar pe care nu le-am folosit pe deplin înainte. A fost necesar să avem vizibilitate asupra proiectelor și să ne asigurăm productivitatea într-un mediu de lucru la distanță. Așa cum meționam, toate echipele au avut zilnic întâlniri virtuale, dar și întâlniri informale sau conferințe video cu echipa de leadership a SGBS. Toate aceste acțiuni au contribuit la o bună desfășurare a activității noastre.


5. Cum plănuiți să acționați atunci când se termină starea de urgență? Veți mai lucra remote?

Ne-am dorit să ne întoarcem la birou într-o manieră controlată, asigurând siguranță maximă pentru colegii noștri. În următoarea perioadă vom continua să lucrăm de acasă, ținând sub supraveghere evoluția situației. Prioritatea principală continuă să fie siguranța și sănătatea întregii comunități SGBS.

 

"Am învățat cât de util este să nu ne ferim de schimbare și să ne adaptăm"


6. Ce ați învățat în această perioadă?

Cred că toți am avut de învățat multe atât pe plan profesional, cât și personal. Am învățat cât de util este să nu ne ferim de schimbare și să ne adaptăm, cât mai rapid, unor situații care inițial par prăpăstioase și ridică multe semne de întrebare. De asemenea, ni s-a confirmat, încă o dată, cât de important este să comunicăm eficient, prin cât mai multe canale, pentru a le da oamenilor încredere.

 

DESPRE PROCESELE DE RECRUTARE ÎN CADRUL DB SCHENKER GBS

 

7. Cum se desfășoară procesul de recrutare în această perioadă în companie?

Ca masură de siguranță, atât pentru colegii din echipa de recrutare, cât și pentru candidați, încă de la începutul perioadei de testare a lucrului de acasă, am implementat un model de interviu virtual, astfel încât să eficientizăm procesul de selecție și recrutare și să putem avea cât mai repede noi membri în echipele noastre.

Această metodă virtuală nu ne era străină, întrucât țineam și anterior interviuri online. Este o metodă aliniată cu trend-ul actual din piață, practicată de câțiva ani de alte companii, așa că ne-am bucurat să observăm că funcționează și are success. Totodată, a fost rapid apreciată de către colegii noștri și de către candidați, pentru că ambele părți se simt în siguranță în această formulă.  

 

8. Ați observat o creștere sau o scădere în numărul de aplicanți?

Pe tot parcursul proiectelor noastre de recrutare, am identificat același interes al candidaților pentru oportunitățile DB Schenker GBS. În ultima perioadă, diferența a fost diversitatea profilelor care și-au prezentat candidaturile către noi. În contextul actual, mulți candidați se reorientează profesional - fie își doresc o reprofilare, fie simt nesiguranță în compania din care fac parte și își doresc să facă o schimbare. Ca atare, echipa de recrutare SGBS s-a adaptat ușor contextului și a reusit să ia legătura cu un număr de candidați valoroși atât pentru proiectele actuale, cât și pentru cele viitoare.  

Interviu Undelucram

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV