Brand de angajator sau review-uri ale angajaților?

22.04.2017
1 min
Brand de angajator sau review-uri ale angajaților?

Distribuie

Sursa foto

Cu o piață a recrutărilor care nu satisface pe nimeni, dar care permite unui candidat accesul la un întreg arsenal de surse de informații despre compania la care ar vrea să aplice, angajatorii români se găsesc în fața unor întrebări existențiale: să facă eforturi pentru a își consolida brandul de angajator? Sau să investească mai mult în banala reclamă orală, care să atragă talente noi nu prin anunțuri pompoase, ci prin experiențele celor care lucrează în cadrul companiei?

Până nu demult, brand-ul de angajator era extrem de important pentru modul în care o companie era privită pe piața recrutărilor. Și încă mai este, altfel nu am avea tot felul de clasamente cu angajatori de top.

Ceea ce masa de potențiali angajați pare să înceapă a pricepe insă este faptul că angajator de top nu înseamnă în mod necesar și o companie de top care reține angajații pe termen lung. Și cum altfel îți poți da seama de posibilul tău viitor în companie dacă nu prin experiențele trecute ale altora?

Un studiu efectuat de CareerArc, o platformă de recrutare din afara țării, arată faptul că un candidat va asculta mai degrabă de părerile actualilor angajați decât de cele oficiale ale companiilor la care ar dori să lucreze.

În România, studiul efectuat de Smartdreamers arată cam același lucru, dar privind din perspectiva cealaltă: conștienți că nu au un brand de angajator potrivit (46% dintre companiile intervievate), 64% dintre angajatorii români văd în articolele și testimonialele colegilor o bună cale de promovare în fața candidaților.

Sigur, testimonialele sunt tot un fel de reclamă oficială. Nu avem încă un studiu care să ne arate cât de mult aceste modalități influențează decizia unui candidat de a aplica sau nu. Nici despre eficiența paginilor de recrutare nu știm încă destule.

Dar avem studii care ne spun că o părere a unui angajat spusă pe un forum specializat cântărește mai mult decât orice altceva. Conform CareerArc,  55% dintre potențialii angajați renunță să mai aplice după ce citesc comentarii negative. Indiferent de brand-ul de angajator.

Citește toate articolele despre

Evaluează compania Employer branding

Articol scris de:

Distribuie

Ce-am citit merită:

Ești HR? Află cum să recrutezi eficient!

Hai în clubul angajatorilor cu rată mare de retenție și costuri de recrutare mici.

Vreau să știu

Dorești să-ți faci munca mai ușor?

Noi îți explicăm cum îți poți administra eficient Brandul de Angajator în comunitate.

Află mai multe

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro