Cum se evalueaza ofertele de angajare

19.02.2018
3 min
Cum se evalueaza ofertele de angajare

Distribuie

Nimic nu se compara cu momentul in care primesti o oferta de angajare. Exista insa pericolul s-o accepti sub presiunea entuziasmului, pentru ca mai tarziu sa regreti decizia luata.

In foarte multe cazuri, cand te afli in fata unei oferte, iti spui: daca refuz acum, pierd o mare oportunitate. Pana la urma accepti oferta si te trezesti inchis intr-un birou, departe de ceea ce ti-ai dorit.

Evaluarea unei oferte incepe de la o lista cu ceea ce avem raportat la ceea ce am dori sa contina noua oferta. Porniti de la situatia actuala si schitati un plan pentru cel putin sase luni, incepand cu resursele financiare disponibile. Constatati ca acceptarea ofertei ar putea imbunatati in urmatoarele luni situatia financiara? Daca nu ajungeti la aceasta constatare, continuati sa cautati.

Cum se evalueza, concret, o oferta?

Totul incepe cu banii ...

Salariul este pentru majoritatea dintre noi considerentul numarul 1 atunci cand acceptam o oferta de angajare. Cand vi se face o oferta de salariu, verificati daca se potriveste cu planul pe sase luni.

Este foarte important ca acest salariu sa acopere cheltuielile daca va mutati sau daca veti face naveta, mai ales cu masina personala. Scadeti cheltuielile de transport vedeti cat ramane pentru alte cheltuieli si pentru timpul liber.

Alte aspecte financiare:

- Bonusurile - vedeti daca exista si in ce masura sunt legate de performantele voastre.

- Asigurarea de sanatate si beneficiile acesteia - Faceti o analiza comparativa cu ce aveati, acordand o atentie deosebita la co-plata si la deductibilitatea cheltuielilor.

- Asistenta la relocare - O oferta este mai valoroasa daca mentioneaza si faptul ca mutarea voastra va fi suportata financiar de compania la care urmeaza sa va angajati.

- Beneficii auxiliare - Exista din ce in ce mai multe companii care ofera asigurari de viata, asigurari pentru casa sau chiar transport gratuit la birou.

Elementele specificate mai sus conteaza, intr-o masura mai mare sau mai mica, pentru fiecare dintre voi. Aveti in vedere imaginea de ansamblu asupra ofertei.

Aflati cat mai multe despre cultura companiei...

Chiar daca salariu este generos si va acopera cheltuielile, nu va fi suficient daca cel putin urmatoarele elemente nu sunt in acord cu asteptarile voastre:

1. Mediul de lucru - Exista o recomandare universal valabila pentru orice candidat - solicitati permisiunea de a face un tur in cladirea companiei. Priviti cu atentie cum sunt birourile, incercati sa surprindeti atmosfera de lucru. Nu ezitati sa intrebati de locul unde se poate manca sau se poate socializa. Cu riscul de a fi considerat insistent rugati sa vi se arate viitorul birou si care va fi locul vostru.

Turul companiei va ofera posibilitatea sa stabiliti deja cel putin cateva elemente ale culturii companiei:

- atmosfera de lucru

- daca exista lumina naturala

- daca birourile sunt dotate

- daca exista un cod al tinutei

2. Oportunitatile oferite pentru dezvoltarea carierei. Nu plecati pana nu intrebati de ce ofera compania in materie de dezvoltare profesionala. Cum puteti sa avansati? Care sunt cursurile sau instruirile la care puteti participa? Puteti dobandi si o alta specializare? Sunt intrebari firesti si nu ezitati sa le puneti.

Trageti linie si adaugati nevoile personale...

Daca ati constatat ca cerinta potrivirii culturii voastre cu cea a companiei este intrunita, cantariti oferta si din prisma urmatoarelor aspecte.

Timpul pentru calatorii. Cate calatorii pot sa-mi permit si care este cuantumul cheltuielilor rambursabile?

Balanta dintre munca si viata personala. Pot sa mentin un echilibru constant intre munca si viata personala?

Sunt platite orele suplimentare, concediile medicale, vacantele? Uitati-va cu atentie in oferta sau intrebati despre situatiile legate de zilele pe care doriti sa le luati in plus la vacanta.

Pot lucra de acasa. Exista si situatii in care simtiti ca randamentul vostru poate creste daca veti lucra cateva zile de acasa. Sunt companii care admit acest lucru, dar sunt unele care nu au asemenea facilitati in oferta.

Flexibilitatea programului. In acest moment, peste tot in lume se discuta foarte mult despre flexibilitatea programului si nu in ultimul rand, de micsorarea programului de lucru. Incercati sa lamuriti acest aspect.

Toate aceste oportunitati, facilitati si avantaje trebuie sa fie trecute pe hartie, sub forma unui pachet integral.

Citește toate articolele despre

Planificare carieră Găsește-ți job Negociere

Articol scris de:

Dan Nicolae - Puteti contacta echipa editoriala la adresa office@undelucram.ro

Distribuie

Ce-am citit merită:

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro