JTI România: bune practici de la  un Angajator de Top

07.02.2023
5 min
5.00
JTI România: bune practici de la  un Angajator de Top

Distribuie

Pentru a afla care sunt practicile de Resurse Umane ale unui Angajator de Top menite să atragă și să rețină angajații talentați, am stat de vorbă cu Petru Stoleriu, Learning & Development Manager în cadrul JTI România.

Petru Stoleriu și-a început cariera în vânzări. După mai multe roluri în acest domeniu și echipe coordonate cu succes, a îmbrățisat o nouă carieră. Dorința de ajuta oameni și nevoia de a contribui la dezvoltarea lor l-au direcționat către Resurse Umane.

Se definește ca o persoană pasionată, plină de energie și mereu curioasă, căreia îi place să fie în mijlocul evenimentelor.

Trebuie menționat faptul că JTI România s-a clasat pe locul 6 în Topul Undelucram.ro al celor mai apreciați angajatori din România în 2022 și pe locul 1 în clasamentul pe industrii, la categoria „Producție bunuri de larg consum”.

Iată de la Petru câteva bune practici din strategia de HR a companiei, prin care reușește să atragă și să rețină angajații talentați..

 

1. În opinia dvs. care este factorul principal care îl determină pe un candidat să aleagă un angajator în 2023?

Alegerea unui angajator este una personală, în funcție de planurile de carieră ale fiecăruia. În general, este influențată de mai mulți factori: notorietatea angajatorului în piață, mediul de lucru fizic, dar și uman, pachetul salarial și beneficiile ce țin de Wellbeing. De asemenea, într-o perioadă cu atât de multe incertitudini, un alt factor care contează este stabilitatea jobului oferită de angajator.

 

2. Ce trenduri ați observat la final de 2022? Ne îndreptăm spre o piață a angajatorilor sau mai degrabă spre una a angajaților?

Am încheiat un an în care am întâlnit o piață mixtă, guvernată atât de angajator, cât și de angajat, în funcție de specificul postului și de zona în care se desfășoară activitatea.

 

3. Prin recenziile de la angajați, Undelucram aduce transparență în piață. Cum întâmpinați dvs. această inițiativă?

Transparența ne ajută să devenim mai buni în ceea ce facem. Acesta este motivul pentru care citim recenziile primite atât de la angajați, cât și de la foști angajați sau candidați, le răspundem și încercăm, acolo unde este posibil, să aducem îmbunătățiri în modul de lucru.

Considerăm că împreună cu certificările Top Employers și Global Equality Standard, recenziile primite pe platforma Undelucram.ro ajută candidații să ia o decizie cât mai potrivită nevoilor și așteptărilor de la un angajator.

 

4. Din ce în ce mai mulți candidați aleg beneficii ce țin de Wellbeing. Care au fost  inițiativele companiei dvs. în 2022 pentru dezvoltarea personală a angajaților?

În 2022 am avut posibilitatea să reintroducem pe lângă activitățile de Wellbeing din online și activități care se desfășoară la birou: masaj, program de ergonomie, abonament de cărți, fructe. Am promovat programul intern EAP, un program gratuit de consiliere psihologică, financiară și juridică pentru angajați, introdus încă din primele luni ale pandemiei, în 2020.

 

5. Considerați că salariul a rămas factorul principal al alegerii unui job? Care este strategia dvs. privind creșterea salariilor în 2023?

Pachetul salarial este cu siguranță unul dintre factorii determinanți în alegerea unui job, dar nu este principalul. Pe lângă salariu, angajații analizează și alte aspecte legate de calitatea vieții într-o companie: mediul de lucru, programul, flexibilitatea oferită, notorietatea angajatorului, beneficiile, activitățile de Wellbeing.

În 2023, urmărim să rămânem competitivi în piața muncii pentru a atrage și reține în continuare angajați talentați, motiv pentru care urmărim cu atenție evoluția pieței salariale în România și acționăm în consecință.

 

6. Generațiile tinere pun accent pe diversitatea în echipă. Cum este abordat în companie subiectul mix de generații și naționalități?

Suntem o companie certificată Global Equality Standard (GES), singura certificare de diversitate și incluziune (D&I) la nivel mondial care măsoară egalitatea de șanse. În JTI, strategia locală de D&I se axează pe patru piloni principali: diversitate de generații, diversitate de gen, noi moduri de lucru și Wellbeing, fiecare pilon având un plan de activități și acțiuni bine definit.

Desfășurăm anual un program de internship plătit, pe perioada verii, adresat studenților și masteranzilor. Pe parcursul internshipului, tinerii beneficiază de programe de mentorat și consiliere în carieră, oferindu-li-se astfel posibilitatea de a-și contura o înțelegere mai clară a business-ului și de a-și evalua și îmbunătăți aptitudinile. Nu de puține ori, internii JTI își continuă parcursul profesional în cadrul companiei sau revin după finalizarea studiilor.  În cadrul celor 14 ediții desfășurate anterior, circa 260 de studenți s-au alăturat echipei JTI, iar 20% dintre ei sunt în continuare colegii noștri. În timpul stagiului, studenții sunt angajați cu contract de muncă și au aceleași drepturi ca ale angajaților JTI.

 

7. Ce acțiuni de Employer Branding ați făcut în 2022 și ce planuri aveți pentru 2023?

Suntem prezenți atât în mediul online, prin pagini dedicate pe platformele de recrutare și pe platforma Undelucram.ro, cât și în mediul offline, prin participarea la diferite evenimente: târguri de joburi, evenimente studențești, conferințe. Organizăm anual un program de internship pe perioada verii pentru studenți și masteranzi.

 

8. Cum ați abordat subiectul remote/hibrid/office în 2022 și cum credeți că s-a reflectat politica dvs. în imaginea companiei în piață?

Am implementat modelul hibrid în vara anului 2022, cu posibilitatea de a lucra minimum 50% de la birou, maximum 50% remote, pentru angajații al căror job permite acest lucru.

Modelul implementat se bazează pe încredere, cu un program de muncă flexibil, adaptat nevoilor fiecărui angajat. De asemenea, avem un număr de zile pe care le putem folosi pentru a lucra din străinătate și oferim sprijin financiar pentru amenajarea biroului de acasă.

 

9. Cum resimt angajații dvs. coerența companiei cu valorile și misiunile comunicate la angajare? Rămâne relevantă nevoia unei culturi organizaționale coerente în 2023?

Cultura organizațională reprezintă un sistem de convingeri, valori și experiențe comune, care guvernează modul în care oamenii se comportă în cadrul organizației, este ceea ce ne ajută să fim împreună, o echipă unită.

Numărul scăzut de plecări voluntare și numărul mare de foști colegi care se întorc în companie demonstrează că există coerență între ceea ce comunicăm și modul în care interacționăm în cadrul organizației. O dovadă în plus e reprezentată și de perioada pe care angajații o petrec alături de JTI, în medie 10 ani.

 

10. Care a fost cea mai grea decizie pe care ați luat-o la nivelul departamentului de Resurse Umane în 2022?

Putem spune că nu au fost decizii grele în 2022, ci mai degrabă provocări, iar una dintre ele a fost implementarea noului mod de lucru, cel hibrid, cu posibilitatea de a lucra minimum 50% de la birou, maximum 50% remote, pentru angajații al căror job permite acest lucru.

Am încercat să facem din reîntoarcerea la birou o activitate plăcută, benefică atât pentru oamenii noștri, cât și pentru business.

 

Ești în căutarea unui job?

Vino la JTI România! Accesează pagina de companie de pe Undelucram.ro și explorează beneficiile celui mai îndrăgit angajator din industria „Producție bunuri de larg consum”!

 

Distribuie

Ce-am citit merită:

Ești HR? Află cum să recrutezi eficient!

Hai în clubul angajatorilor cu rată mare de retenție și costuri de recrutare mici.

Vreau să știu

Dorești să-ți faci munca mai ușor?

Noi îți explicăm cum îți poți administra eficient Brandul de Angajator în comunitate.

Află mai multe

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro