Lipsa angajațiilor: una dintre soluții, imigranții sirieni?

12.04.2017
3 min
Lipsa angajațiilor: una dintre soluții, imigranții sirieni?

Distribuie

România traversează o perioadă în care somajul este printre cele mai scăzute la nivel European (8%, conform datelor publicate în această lună de Oficiul European de Statistică). Implicațiile sunt majore la nivelul resursei umane, tocmai de aceea ne confruntăm cu o lipsă a angajaților în diferite domenii: industrie, comerț, construcții. Totodată, există o discrepanță cu privire la nevoile angajaților: „fie se caută joburi low din punct de vedere al calificării şi al plăţii, cu salariul minim pe economie plus bonuri de masă, fie se caută joburi supracalificate în IT şi în industria de înaltă tehnologie”.

Angajatorii ne întreabă din ce în ce mai des de posibilitatea de a aduce imigranţi sirieni care să lucreze în fabrici, pentru că nu mai găsesc efectiv forţă de muncă. Nu mai există zone cu şomaj mare în România, poate cu excepţia Vrancei, pentru că din restul regiunilor oamenii fie lucrează, fie au emigrat, iar companiile, mai ales cele din zona automotive, nu mai găsesc muncitori de niciun fel", a declarat Elena Antoneac, Managing Partner GMS-TNestlers Group.

Elena Antoneac, Managing Partner GMS-T,  Nestlers Group

Cu peste 13 ani de experienţă în domeniul HR, Elena Antoneac Managing Partner GMS-T la Nestlers Group a consiliat mai mult de 2000 de migranţi din mai mult de 40 de ţări în materie de taxe şi imigraţie. Ea joacă un rol activ în încercarea de a schimba Legea Imigraţiei în România astfel încât să fie mai potrivită pentru nevoile şi cererile pieţei muncii şi să ajute companiile locale în încercarea de a atrage forţa de muncă necesară. Elena este prezentă în cadrul ediției HR Summit, care are loc la Timișoara, în perioada 17-18 mai 2017, unde discută despre Detașarea în UE – abordări și provocări.

 

Training - conținut valoros și experimentare prin joc

Care este limita dintre instrumente simple dar nu simpliste în training? Cât de importat este să oferim soluții practice pentru provocările reale ale participanților? Stand for Development este compania de training cu una dintre cele mai mari dezvoltări din industrie în anul 2016: 50% creștere față de anul precendet, peste 1000 de zile de training și coaching pentru 20.000 de participanți.

Reprezentanții Stand For Development, Adrian si Dragos Paraschiv, sunt prezenți în calitate de speakeri în cadrul HR Summit Timișoara, care are loc în perioada 17-18 mai 2017.

Adrian Paraschiv, Senior Partner Sand for Development

Adrian Paraschiv, Senior Partner Sand for Development coordonează implementări de proiecte complexe de transformare multi-level de tip sisteme-procese-oameni pentru diverse companii din România şi Europa, ocupând în trecut pozitii de management în HVB-Tiriac Bank, Erste Bank-BCR, Romsys, Oracle Financial Services, Capgemini Consulting, iar acum Stand for Development.

Din anul 2009, Adrian s-a alaturat echipei dezvoltând şi livrând programe de training cu focus pe implementare şi rezultate măsurabile pentru echipele de vânzări şi management pentru 60 de companii din domeniile Bancar, Asigurari, Automotive, Pharma, IT&C, Agribusiness, Telecom, Utilities.

Dragos Paraschiv, Senior Partner Stand for Development

Dragos Paraschiv, Senior Partner Stand for Development a creat o echipă dedicată evoluției în business prin dezvoltarea oamenilor. Dragoș a luat parte la lansarea și poziționarea cu succes în România a trei leaderi de piață la nivel global: Air Liquide, DuPont și JW Marriot. Programele pe care Dragoș le livrează își au rădăcinile în experiența personală de manager național de vânzări, director general și antreprenor.

 

Coaching, management și branding de companie

Monica Soare, Managing Partner & Senior Consultant la Artwin

Managing Partner & Senior Consultant la Artwin, Monica Soare, a colaborat cu peste 300 de manageri pentru dezvoltarea capacităţilor în leadership, management, inteligenţă emoţională, înţelegerea afacerilor prin programe de instruire sau consiliere personală. Monica are peste 15 ani experienţă în magamenetul companiilor de top, iar în ultimii 6 ani a activat în domeniul consultanţei și coaching, interacţionând cu lideri din mai multe industrii (IT, auto&moto).

 

Are o experienţă vastă în business şi înţelege importanţa dezvoltării afacerilor şi a comportamentului uman. Printre domeniile de expertiză ale acesteia se regăsesc: strategia afacerilor, consiliere, dezvoltarea companiilor, branding pentru directori sau interacţiunea cu angajaţii. Monica Soare este prezentă la HR Summit Timișoara în calitate de speaker, unde va împărtăși comunității de HR despre experienţa sa în coaching şi leadership.

 

Difficult times? SuperHeRoes are here!

Orice situație are o rezolvare practică! HR Summit este despre strategii raportate la management, legal, soluții software, motivarea angajaților sau soft skills. Mai multe detalii despre speakeri și înregistrare sunt disponibile pe  site-ul oficial al evenimentului: www.timisoara.hrsummit.ro

Conferința HR Summit se află la a XII – a ediție la nivel național și are loc în 17 si 18 mai, în incinta INCUBOXX. Conferința este susținută de: Great People Inside, Stand For Development,  Nestlers Group, Romanian Software, Hart Consulting, Max Relax, Edenred, Artwin, City Limo.

Citește toate articolele despre

Găsește-ți job Workforce planning

Articol scris de:

Distribuie

Ce-am citit merită:

Ești HR? Află cum să recrutezi eficient!

Hai în clubul angajatorilor cu rată mare de retenție și costuri de recrutare mici.

Vreau să știu

Dorești să-ți faci munca mai ușor?

Noi îți explicăm cum îți poți administra eficient Brandul de Angajator în comunitate.

Află mai multe

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro