Recenziile online au devenit una dintre cele mai importante modalități de a-ți promova în mod organic afacerea către consumatori. Astăzi, mulți oameni fac cumpărături online și citesc recenzii de la clienții care au mai achiziționat acel produs.

De asemenea, și candidații înainte de a își trimite CV-ul către companii fac research pe toate rețelele disponibile, pe forumuri și pe platforme precum Undelucram.ro, pentru a citi părerile foștilor sau actualilor angajați despre companiile respective. Așa că este esențial să te asiguri că ai o prezență online relevantă. Este important să îți încurajezi angajații să scrie o recenzie despre mediul de lucru din companie.  Mai apoi, este timpul să faci următorul pas pentru a profita la maximum de viitoarele recenzii pe care le vei primi.

 

Platforma Undelucram.ro pune la dispoziția companiilor soluții de employer branding inovatoare, angajatorii având la dispoziție un mix de instrumente pe care le pot folosi, cum ar fi: oportunitatea de a comunica cu actualii, foștii și viitorii angajați, direct pe platformă, prin recenziile primite, posibilitatea de a folosi platforma pentru a promova joburile disponibile, cultura organizațională și pentru a-și crea imaginea unui brand de angajator transparent.

Răspunsul la recenziile pozitive este la fel de important ca răspunsul la recenziile negative. Astfel, prima acțiune pe care va trebui să o întreprinzi va fi să îi mulțumești prompt autorului recenziei, într-un mod cât mai natural, și să fii concis și autentic. 

Candidații apreciază angajatorii care se implică și care răspund la recenzii, fie ele și negative. Prin răspunsul tău, le arăți candidaților că ești un angajator transparent care ia în considerare și implementează feedback-ul angajaților. De asemenea, angajații/foștii angajați se vor bucura de răspunsuri la întrebări pe care poate nu au avut oportunitatea sa le adreseze direct angajatorului.  

 

Cum să gestionezi recenziile online

Proactivitatea în managementul recenziilor online poate avea un impact masiv asupra brandului companiei tale. De asemenea, candidații au de 3 ori mai multă încredere în informațiile transmise de angajați prin astfel de recenzii, decât în cele transmise de companie.

Mai jos am notat 4 sfaturi pe care le poți lua în considerare: 

 

  1. Primul pas este să descoperi recenziile pe care le lasă utilizatorii platformei și să înțelegi ceea ce încearcă ei să îți transmită. 
  2. Răspunde-le corespunzător și prompt. Probabil că vei vedea atât recenzii pozitive, cât și negative. Ambele pot fi legitime și te pot ajuta să înțelegeți mai bine imaginea de ansamblu a companiei tale și părerile actualilor angajați. Important este să oferi răspunsuri politicoase, încrezătoare și care să nu fie seci sau dure. De asemenea, modul în care răspunzi la ambele tipuri de recenzii va comunica multe despre compania ta potențialilor candidați - arată de fapt disponibilitatea ta spre îmbunătățire și dezvoltare continuă și atitudinea față de feedback-ul extern.
  3. Stabilește și implementează un program pentru monitorizare și răspuns. Când afli prima dată despre o nouă recenzie, este posibil să fii nevoit să te ocupi și să răspunzi cel puțin celor mai recente postări. După aceea, poți stabili un anumit orar pentru monitorizare continuă și pentru transmiterea răspunsurilor. 
  4. Alege mai multe persoane care să fie responsabile de recenzii. La un moment dat, probabil că vor fi mai multe recenzii decât ar putea gestiona o singură persoană din companie. Încearcă să delegi acest task către mai multe persoane din echipă, pentru a fi eficient și din punct de vedere time management.

 

Cum poți aborda recenziile negative

Recenziile negative pot fi dificil de gestionat. Însă persoana care va prelua acest task cu siguranță înțelege că feedback-ul primit trebuie transmis și escaladat pentru a fi constructiv. Angajatorii care pun preț pe transparență iau în considerare și feedback-ul negativ și încearcă să îl implementeze, pe cât posibil.

În timp ce s-ar putea să te temi de o recenzie negativă, o poți transforma în avantajul tău, urmând câțiva pași simpli:

 

  1. Răspunde-le întotdeauna. Trebuie să le arăți potențialilor candidați că fiecare recenzie contează și că există empatie, indiferent de tipul recenziei. Este important însă ca răspunsul să nu fie unul subiectiv sau vădit afectat de recenzia respectivă, ci să transmiți în continuare o atitudine încrezătoare. 
  2. Învață din tipare. Recenziile negative pot oferi informații valoroase despre problemele reale din companie. Astfel, vei putea să vezi care este părerea reală a angajaților din companie și care sunt cele mai comune plângeri. Încearcă să vezi dacă există reclamații comune în platformă și dacă le poți aborda într-un mod similar și eficient de fiecare dată.
  3. Follow-up. Este important să revii către o persoană care a postat o recenzie negativă pentru a-l asigura că problema semnalată a fost adresată și rezolvată. 70% dintre clienții nefericiți vor continua să folosească un serviciu / produs dacă problema reclamată este rezolvată. Acest lucru se transpune și în cazul unei platforme de tipul Undelucram.ro, deoarece potențialii candidați vor vedea răspunsul și vor fi convinși că persoanelor din compania ta le pasă suficient pentru a face lucrurile să funcționeze potrivit.

 

Câteva exemple de răspunsuri:

  • „Vă mulțumim pentru feedback. Ne pare rău să auzim că ați avut o asemenea experiență, însă apreciem faptul că ne-ați adus la cunoștință această situație. Vom depune eforturile necesare pentru a o rezolva în scurt timp.” 
  • „Îți mulțumim că ne-ai atras atenția. Ne pare rău că ai avut o experiență neplăcută. Ne vom strădui să îmbunătățim acest aspect.“
  • „Vă mulțumim că ne-ați anunțat. Feedback-ul dumneavoastră ne ajută să îmbunătățim mediul de lucru. Analizăm această problemă și sperăm să o rezolvăm prompt și eficient.”

 

Cum să încurajezi recenziile pozitive?

Cu cât vei avea mai multe recenzii pozitive pe platforma Undelucram.ro, cu atât feedback-ul negativ va fi mai puțin dăunător atunci când îl vei primi. De ce să răspunzi la recenziile pozitive? Pentru că așa poți să încurajezi acest tip de feedback. De asemenea, recenziile pozitive contribuie la imaginea ta ca brand de angajator și te ajută să atragi mai ușor candidații potriviți. 

  1. Multumește-le. Arată-i candidatului sau angajatului că apreciezi faptul că și-a luat din timpul său pentru a-și împărtăși experiența lui pozitivă pe platformă. Astfel de persoane devin, de fapt, un fel de „majorete” pentru brandul companiei tale - este important să întărești recenzia lor cu un răspuns pozitiv din partea companiei.
  2. Share pe social media. Poți câștiga un pic mai mult dintr-o singură recenzie pozitivă, atunci când o preiei și o împărtășești cu publicul de pe conturile de social media ale companiei. 

Câteva exemple de răspunsuri:

  • „Îți mulțumim pentru feedback! Părerile angajaților sunt foarte importante pentru noi. ”
  • "Vă mulțumim tare mult că ne-ați acordat timpul necesar pentru a lăsa această recenzie faină!"
  • „Suntem recunoscători pentru cuvintele tale amabile. Îți mulțumim pentru că ai împărtășit gândurile tale cu noi și cu utilizatorii platformei Undelucram.ro ”

De asemenea, poți împărtăși o recenzie pozitivă și cu echipa ta internă - vei încuraja de fapt tipul de comportament care a fost complimentat în recenzie și le vei da o stare de spirit pozitivă.
 

Potențialii candidați apreciază și caută cu interes ceea ce spun angajații despre compania ta pe platformele online de social media sau pe Undelucram.ro. Dacă vei lua acest lucru în considerare și vei implementa un program prestabilit de a răspunde recenziilor în mod corespunzător, îți vei putea construi o reputație pozitivă și un brand de angajator de top.