Interviul telefonic a devenit tot mai comun pe piața muncii. Un astfel de interviu este mai ușor de realizat, atât pentru angajator, cât și pentru candidat. De aceea, tot mai mulți manageri de resurse umane sugerează un interviu telefonic înainte de chema candidații la un interviu clasic, față în față. 

În acest articol vei afla mai multe despre

    - Ce presupune un interviu telefonic

    - Cum să te pregătești pentru un interviu telefonic

    - Ce greșeli să eviți în cadrul unui interviu telefonic

Ce presupune un interviu telefonic

Interviul telefonic este un concept mai nou pe piața muncii din România. Corporațiile sunt cele care apelează la acest instrument atunci când vor să cunoască mai bine candidații înainte de a-i chema la un interviu clasic. 

La fel ca în cazul unui interviu clasic, la cel telefonic există o dată și oră stabilită împreună cu recrutorul pentru a vă asigura că sunteți amândoi disponibili. 

Interviul la telefon are mai multe avantaje însă principalul beneficiu este redat de locul de desfășurare al interviului. 

Interviurile clasice se desfășoară, în general, la sediul companiei.Acest lucru implică deplasarea ta la sediu, ceea ce înseamnă cheltuieli și timp pierdut pe drum. De asemenea, se poate întâmpla să se amâne interviul chiar în ultimul moment și să pierzi și mai mult timp așteptând recrutorul. 

În cazul unui interviu telefonic, poți să răspunzi la întrebări oriunde te-ai afla, fără a mai pierde timp și bani pe drum. 

Un alt avantaj al acestui tip de interviu este faptul că poți să ai acces la mai multe informații. Poți să îți pregătești în prealabil un set de întrebări cu răspunsuri pentru a îți fi mai ușor în timpul interviului. 

Cum să te pregătești pentru un interviu telefonic

Nu trebuie să tratezi interviul telefonic cu indiferență deoarece este o etapă importantă în procesul de recrutare. Mulți candidați nu acordă importanță acestui interviu și de aceea sunt eliminați din start. Iată cum te poți asigura că treci cu brio de acest interviu:

    1. Alege un loc potrivit pentru interviu

Înainte cu câteva momente de a începe interviu este indicat să te duci într-o cameră cât mai liniștită, dar unde să ai semnal la telefon. 

Nu uita să închizi orice altă sursă de zgomot (TV, radio) pentru a putea să te concentrezi la interviu. Cel mai bine este să fii așezat la o masă sau la un birou, în cazul în care ai nevoie să îți notezi ceva 

    2.  Pregătește-ți toate documentele necesare

Este bine să ai CV-ul printat la îndemână. Poate nu îți aduci aminte toate informațiile de la joburile anterioare precum datele la care ai fost angajat sau data la care ți-ai schimbat funcția. 

Ține și un carnețel pe aproape pentru a nota informațiile importante pe care ți le transmite recrutorul. 

 

   3. Citește mai multe despre companie

Înainte de orice interviu este bine să te documentezi în legătură cu compania. Află domeniul de activitate, industria, dar și detalii despre mediul de lucru

De cele mai multe ori recrutorii își doresc să afle cât de interesat ești de poziția liberă. Dacă tu nu știi nimic despre companie le vei da impresia că nu ești chiar atât de implicat în acest proces de angajare.

   4. Află mai multe detalii

Nu doar recrutorul trebuie să îți pună întrebări, ci și tu poți să îl întrebi mai multe despre companie, despre ce presupune poziția liberă și alte informații pe care poate nu ți le-a oferit de la început. 

   5. Evită discuțiile despre pachetul salarial

Fiindcă interviul telefonic este primul pas din procesul de recrutare, este indicat să eviți discuțiile despre pachetul salarial. Desigur, toți merităm să fim recompensați pentru munca noastră, însă recrutorul nu își dorește să angajeze persoane care sunt interesate doar de salariu. 

De cele mai multe ori recrutorul va dori să știe doar o sumă orientativă pentru a se asigura că se încadrează în buget. Afla mai multe detalii despre post înainte de a îi menționa o sumă minimă

3 greșeli pe care să le eviți în cadrul unui interviu telefonic

    1. Lipsa interesului

De cele mai multe ori aceste interviuri sunt programate, deci vei ști cu ceva timp înainte de discuție. Dacă nu mai ești interesat de o anumită poziție, anunță recrutorul că nu dorești să participi la interviu. 

Lipsa interesului este cea mai comună problemă peste care dau angajatorii atunci când au interviuri telefonice. Mulți candidați tind să nu acorde prea multă importanță acestui tip de interviu. 

    2. Comunicarea defectuoasă

O altă greșeală pe care trebuie să o eviți este comunicarea defectuoasă. La telefon este mai greu să comunici decât față în față. De aceea trebuie să te asiguri că interlocutorul a terminat de formulat întrebarea înainte să începi tu să vorbești. 

De asemenea, în cadrul unui interviu telefonic este indicat să vorbești cât mai clar și concis. Asigură-te că recrutorul te aude și că nu există întreruperi din cauza semnalului. 

    3.  Distragerea atenției

Așa cum am menționat anterior, este bine să îți pregătești locul în care vei sta pe toată durata interviului pentru a evita să ți se distragă atenția.

Dacă ești forțat de împrejurări să ții interviul la locul de muncă, încearcă să îl ții în pauza de masă și să mergi într-un birou gol. 

Dacă ești acasă, încuie camera în care stai pentru a evita ca alte persoane să intre în timpul interviului. De asemenea, asigură-te că ai telefonul încărcat!

Concluzie

Interviul telefonic este un stadiu incipient al procesului de recrutare, dar trebuie tratat cu seriozitate. Recrutorii își dau seama foarte ușor de lipsa de interes a candidaților. 

Pregătește-te din timp pentru următorul interviu telefonic și programează-l atunci când știi sigur că ești disponibil. 

Ascultă cu atenție întrebările recrutorului, cere-i mai multe detalii și pune-i întrebări relevante atunci când este cazul. 

Nu suna recrutorul imediat înapoi pentru a îi cere feedback. Dacă își dorește să treci la etapa următoare (un interviu față în față) te va anunța telefonic sau pe email.