Despre cum s-a adaptat Emia.com în această perioadă și despre cum se desfășoară procesele de recrutare, vorbim cu Diana Stan, HR Business Partner.

 

1. Ce modificări ați făcut în această perioadă? Ați luat anumite măsuri pentru a stopa răspândirea noului virus în rândul angajaților?

Din fericire, natura job-ului ne-a permis tuturor să lucrăm de acasă. Astfel, celebrul Work From Home a devenit o obișnuință în zilele acestea, iar Skype, Slack, Whatsapp și apelurile telefonice comune au devenit tool-uri de nedespărțit în activitatea zilnică.

Ritmul de muncă a rămas neschimbat, și încercăm să interacționăm online și pentru a ne bea cafeaua împreună sau pentru a socializa, nu doar pentru a aborda proiecte și task-uri. 

 

2. Cum vă motivați angajații care lucrează de acasă?

Obiectivele departamentelor noastre sunt foarte clar structurate. Astfel, fiecare dintre noi știe ce are de făcut, iar fiind acasă, ritmul în care ne îndeplinim task-urile poate fi diferit de cel de la birou. Managerii urmăresc ceea ce s-a realizat și dacă s-a realizat eficient și nu neapărat dacă numărul de ore de muncă a fost bifat. Am mers întotdeauna pe idea că fiecare dintre noi este un antreprenor în munca sa și își poate urmări singur îndeplinirea sarcinilor.

Fiind și prieteni, nu doar colegi, echipa menține legătura în permanență, iar echipa de HR contactează proactiv toți colegii. Astfel ne asigurăm că toată lumea este sănătoasă, încă veselă și nu îi lipsește nimic în munca pe care o depune. Atât managementul cât și HR-ul îi sprijină în orice demersuri, fie că sunt probleme tehnice, de laptop sau de suflet, de Excel sau de ce mai mâncăm la prânz, o vorba bună poate fi împărtășită oricând.

Colegii sunt mereu la curent cu statusul proiectelor întregii companii, cu evoluția, atingerea targetelor, cu laude și mulțumiri, dar și cu noi idei de îmbunătățire oriunde este loc pentru aceasta.

De asemenea, avem încredere în colegii noștri, și știm că fiecare își dorește să împărtășească atât reușitele profesionale cât și cele personale. Suntem o echipă formată din oameni în primul rând, iar acest lucru se exprimă mereu liber. Aici ne bazăm mereu pe valorile companiei pe care le regăsim în fiecare dintre colegii noștri: punem mare accent pe lucrul în echipa, ne adaptăm mereu noilor condiții într-o societate veșnic schimbătoare, susținem performanța prin evoluție continuă, apreciem și evidențiem atitudinea pozitivă și proactive și ne dorim mereu să încheiem parteneriate de lungă durată.

 

3. Cum reușiți să comunicați eficient cu angajații care lucrează remote? Folosiți anumite tool-uri?

În afară de cele menționate mai sus și pe care cu toții le-am adoptat în viața de zi cu zi, am fost deschiși să adoptăm și tool-uri noi, pe care nu toți colegii le utilizaseră în trecut. La nivel global, pe companie încă nu am adoptat un nou tool anume.

 

4. Ce impact a avut această pandemie asupra business-ului?

Fiind printre companiile norocoase care activează în mediul digital, nu putem spune că am avut întreruperi din punct de vedere business, dar suntem încă rezervați cu privire la următoarea perioadă. Este evident că o criză economică mondială va afecta întreaga lume. Va rămâne de văzut dacă ne încadrăm în categoria celor afectați mai puțin, sau mai mult.

 

5. Cum plănuiți să acționați atunci când se termină starea de urgență? Veți mai lucra remote?

Momentan, ne dorim să observăm ce se întâmplă în următoarea perioada, însă cu siguranță lucrul remote va fi un aspect care va fi luat în considerare mai mult decât până acum. Desigur, nu vom continua lucrul remote în proporție de 100%, însă cu siguranță vom accesa acest mod de lucru mult mai des decât până acum. Avem colegi care sunt nerăbdători să revină la birou și încercăm să-i acomodăm cât mai bine. Totodată, sunt echipe care doresc să evite o expunere prea mare și pentru aceștia am găsit soluții satisfăcătoare.

 

Am învățat că WFH nu mai trebuie privit că pe un beneficiu, ci ca o realitate la care ne putem raporta cu ușurință de acum încolo.

 

Am învățat că Emia este cu adevărat o echipă și aici citez din colegii mei: “Suntem o echipa de 5* și de notă 20!”

 

Emia Undelucram.ro

 

6. Ce ați învățat în această perioadă?

Am învățat că WFH nu mai trebuie privit că pe un beneficiu, ci ca o realitate la care ne putem raporta cu ușurință de acum încolo.

Am învățat că putem fi aproape unii de ceilalți chiar dacă suntem la distanță.

Am învățat că Emia este cu adevărat o echipă și aici citez din colegii mei: “Suntem o echipa de 5* și de notă 20!”, pentru că ne-am adaptat cu ușurință acestor vremuri deosebite și chiar ne-am autodepășit, atât prin prisma obiectivelor profesionale cât și din punct de vedere al compasiunii și caracterului uman.

 

7. Cum se desfășoară procesul de recrutare în această perioadă în companie?

Procesul nostru de recrutare a suferit minime schimbări în această perioadă. Ne încurajăm în continuare colegii să acceseze programul intern de recomandări, prin care prietenii sau cunoscuții talentați le pot deveni colegi. Altfel, recrutăm online prin aceleași canale de recrutare folosite și până acum doar că întâlnirile între noi și candidați se fac online, renunțând pentru o perioadă la întâlnirile în persoană.

Lucrăm intens la noi programe de Induction pentru viitori colegi care ar putea să lucreze în totalitate remote. Acest aspect ne va deschide granițele recrutării și nu ne vom mai limita doar la recrutare locală în București, ci putem colabora cu oricine în țară sau chiar peste granițe.

 

8. Ați observat o creștere sau o scădere în numărul de aplicanți?           

Am observat o ușoară creștere în numărul de aplicanți. Punem acest fapt pe seama comunicării noastre constante pe rețelele de socializare, dar și pe faptul că multe companii au redus activitatea în această perioadă dificilă. Noii aplicanți vin cu bagaj profesional variat și din industrii diferite. Ne bucură tare mult când alături de aplicația în sine primim și cuvinte frumoase la adresa companiei, ceea ce denotă seriozitatea și dorința oamenilor de a face parte din echipa Emia.