Mediul financiar este un mediu de lucru variat, provocator și captivant pentru un tânăr în ziua de azi.


Despre KRUK România putem afla o poveste frumoasă și de succes, unde exista oportunități și valori, respectate.

 
Despre ce înseamnă să lucrezi la KRUK România și recrutarea în domeniul financiar, vorbim cu Mihaela Iliuță, Human Resources Area Director în cadrul companiei.
 
 

1. Autobiografia ca persoană de resurse umane   
 
Ultima formă de pregătire academică a fost « Professional Program în Human Resources » de 2 ani în cadrul Erasmus University Rotterdam și anterior Master în Resurse Umane în cadrul Academiei de Studii Economice București.
 
De 3 ani și jumătate sunt fericită să fac parte din  echipa de Resurse Umane KRUK România, care are 21 de oameni, cei mai frumoși și pasionați de HR, pe care-i unește ambiția de a face lucrurile mai bine în fiecare an. Anterior am lucrat 14 ani tot în Resurse Umane în Telekom, o industrie extrem de generoasă în ceea ce privește provocările profesionale și de unde am învățat foarte multe.
 
Consider că oamenii sunt 200% performanți și bine intenționați și unicul lucru pe care îl avem de făcut, în calitate de manageri, este să-i plasăm în contextul potrivit și să comunicăm cu ei, constant.
 
 

2. Cum se derulează un proces profesionist, corect și transparent de recrutare?
 
În ultimul an (iunie 2018-iunie 2019) am recrutat 254 poziții dintre care 81 au fost ocupate de angajați existenți care au promovat în cadrul companiei. Dintre cele 254 de poziții, 16 au fost manageriale, iar 12 dintre acestea au fost ocupate de angajați KRUK.
 
TOATE pozițiile vacante sunt publicate mai întâi intern și ulterior pe site-urile de profil. Decizia asupra candidatului finalist se ia nu doar în urma unui interviu susținut de HR și managerul angajator : cele mai multe poziții sunt ocupate după ce candidații trec prin Exerciții de Grup, Task-uri Individuale și testări tehnice acolo unde poziția solicită acest lucru.
 
În TOATE procesele de recrutare urmărim competențele KRUK și indicatorii comportamentali aferenți, în baza unor Ghiduri de Interviu predefinite.
 
 

3. Așteptări versus realitate cu privire la atragerea de noi talente
 
Candidații care își doresc să devenim colegi în KRUK au nevoie de 2 ingrediente extrem de simple, însă câteodată foarte rare : pasiune pentru un anumit domeniu și mult respect. Pasiunea poate să vină cu sau fără experiență anterioară : avem colegi, mulți, cu zero experiență anterioară și totodată colegi care au lucrat anterior în poziții similare. În KRUK nu strigăm, nu țipam, ceea ce contează la final de an este rezultatul comun și nu cel individual, iar fără mult respect din partea tuturor nu putem obține aceste lucruri.
 
Cei care dețin cele 2 ingrediente comportamentale sunt așteptați cu candidaturile pe site-ul nostru https://ro.kruk.eu/cariere
 


4. Un angajat KRUK poate deveni liderul de mâine ?
 
Absolut ! Povesteam și mai sus că dintre cele 16 poziții manageriale ocupate în ultimul an, 12 au fost promovări interne. Cum reușim acest lucru ?
 
- fiecare poziție are un Career Path clar definit,

 

- fiecare angajat (dintre cei peste 700) poate fi nominalizat, după o anumită vechime în poziția actuală, în Programul de Succesorat pe care-l organizăm anual,
 

- fiecare angajat are la dispoziție muuuulte produse de dezvoltare în cadrul KRUK : de la xls până la Project Management, Stress Management, Comunicare, Inteligență Emoțională, etc.
 

- Suplimentar KRUK România cofinanteaza programe externe de specializare pe anumite domenii (juridic, IT, financiar, resurse umane, etc).  

Meritul în a deveni « liderii de mâine » aparține și angajaților KRUK: aceștia au la dispoziție o sumă lunară generoasă de bani în platformă Benefitsystems și aleg singuri pe ce anume să își cheltuie acești bani și DA, aleg și cursuri externe de învățare a unor abilități manageriale.
 
Suplimentar, cei 90 de manageri din KRUK sunt aproape de membrii echipelor lor zilnic, îi susțin și îi ajută, într-un mediu de lucru nonierarhic și cu 100% deschidere.
 
 

5. Principalele provocări pe care le resimțiți în domeniul resurselor umane în momentul de față
 
Provocările legate de candidați sunt cele întâmpinate și de alți angajatori:
 
- candidați care confirmă prezența la procesele de selecție, dar nu mai ajung și nici nu anunță acest lucru,

 

- candidați care se îndrăgostesc de companie odată cu participarea la procesul de selecție (oamenii pe care-i întâlnesc în KRUK, sediile unde ne desfășurăm activitatea, dinamicile dintre noi…) și nu pot înțelege de ce nu au fost selectați, sau
 

- candidați care renunță la poziție mai devreme de 1 an, pentru un alt angajator. Procentul acestei categorii este foarte scăzut, DAR avem bucuria că parte din aceștia se întorc în KRUK după ce realizează că « rozul » nostru este mai roz decât în alte companii  

 

6. Cum poate Undelucram.ro să ajute la creșterea unei comunități interne de angajați care să devină ambasadori ai companiei?
 
Anul 2019 a fost anul în care am decis să nu mai mergem la târguri de joburi și să investim buget respectiv în promovarea online a angajatorului KRUK România.  

 

Cu bucurie am constatat că am început anul cu doar 11 evaluări pe Undelucram.ro și acum la final de iunie avem 75, iar nota acordată angajatorului a crescut de la 3.27 la 4.47 din 5.  
 

Este evident că nu putem influența opiniile angajaților sau ale foștilor angajați care evaluează KRUK: evoluția pozitivă înregistrată este o dovadă a faptului că suntem un angajator serios, cu mare atenție pentru toți angajații și dacă avem și deviații de la această abordare sănătoasă suntem deschiși feedback-ului și corectăm ce este de corectat.