Managementul stresului la locul de muncă

27.06.2017
2 min
Managementul stresului la locul de muncă

Distribuie

Sursa foto

 

Dacă aveți curiozitatea să parcugeți discuțiile purtate pe platforma Undelucram.ro, veți observa, relativ repede, apariția cuvântului stres.

 

În experiența pe care ați acumulat-o, ați pus stresul, de obicei, pe seama unor proiecte, el manifestându-se în acest caz pentru perioade scurte. În alte cazuri ați spus că se datorează în totalitate jobului, a rolului pe care-l aveți / jucați în cadrul unei organizații.

 

Indiferent de cauzele invocate, stresul ne afectează profund sănătatea și cariera. Era digitală va amplifica situațiile care-l produc și, în mod firesc, trebuie să vedem dacă există instrumente și tehnici cu ajutorul cărora să dezvoltăm un management al stresului eficient.

 

Ce este stresul?

 

Definiția cea mai vehiculată aparține psihologului Richard Lazarus:„o situație sau un sentiment, trăite de o persoană, când aceasta percepe că solicitările la care este supusă (cererile n.n.) depășesc resursele individuale și sociale de care dispune”. Pe scurt stresul echivalează cu pierderea controlului asupra unei situații.

 

Opinia ta conteaza! Adaugă o contribuție și ajută-i pe cei ce își caută un loc de muncă

 

Reacții la stres

 

Oamenii sunt diferiți și reacțiile sunt diferite. Totuși sunt două tipuri generale de reacții :

 

- „lupți sau fugi” – apare când trăim un șoc sau când percepem ceva ca o amenințare; astfel de situații se manifestă în cazul termenelor scurte pentru proiecte, a discursurilor în public sau a conflictelor cu membrii comunității;

 

- „adaptarea generală la sindrom” – este un răspuns la o perioadă de expunere îndelungată la stres; la început răspundem factorilor, corpul și psihicul rezistă, resursele noastre scad și în final suntem la pământ.

 

Recomandări: în primul caz, impunerea autocontrolului și a analizei raționale a situației; în al doilea caz, când aproape nu mai putem funcționa „normal” se recomandă evitarea răspunsurilor de factura „lupți sau fugi” care sunt considerate elemente cumulative ale „adaptării generale la sindrom”.

 

Semne ale stresului

 

- dureri de cap

- picioarele și mainile sunt reci

- palpitații și dureri de stomac

- atacuri de panică

- nu dormim bine, nu ne putem concentra

- ne izolăm de ceilalți

- oboseală permanentă, irascibilitate și ,uneori, depresie

 

Managementul stresului

 

- identificați situațiile care-l provoacă și notați-le într-un jurnal;

- identificați evenimentele care-l produc, dar și specificul factorilor care vă afectează fie fizic, fie psihic;

- determinați factorii care vă afectează productivitatea și mai ales contextul în care apar.

 

Management management, dar cum acționăm?

 

-organizați-vă foarte bine timpul, mai ales pentru răspunsurile pe termen scurt;

 

-volumul de muncă poate fi cauza stresului, așa că trebuie să aplicăm „gospodărirea eficientă a timpului”

 

-puneți o ordine clară în priorități, pornind de la analiza job-ului, evitând cheltuirea energiei în acțiuni lipsite de valoare;

 

-evitați să vă propuneți multitasking-ul, la început pentru o zi și încercați să vă impuneți acest lucru printr-o ordine mai strictă a ceea ce aveți de făcut

 

-înainte de culcare doar verificați email-ul iar când stingem, stingem totul.

 

Oamenii pot fi o sursă constantă de stres. Evitați conflictele și răspundeți ponderat la întrebările scâitoare, spuneți „DA” persoanei și „NU” sarcinii propuse, controlați-vă limbajul corpului, asigurați-vă că dorințele, nevoile Dvs. sunt și vor fi respectate.

 

Opinia ta conteaza! Adaugă o contribuție și ajută-i pe cei ce își caută un loc de muncă

Citește toate articolele despre

Echilibru Leadership skills

Articol scris de:

Undelucram.ro

Distribuie

Ce-am citit merită:

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro